2026-02-16, 20:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Om det nu skulle vara så som du säger: Varför skulle det vara ett ryskt intresse, främst statligt, att blockera Flashback?

Borde det inte snarare vara ett intresse från ryssarnas motståndare att ytterligare likrikta medierna här i västvärlden. Jag pekar inte på någon, men menar helt enkelt att det borde ligga närmare tillhands.

Ja varför skulle flashback admin ljuga om det?
Citera
2026-02-16, 20:35
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Sa jag något om kvalitén på skribenterna?

Jag vet inte riktigt vad du syftade på, men jag syftade främst på inläggen och den sammantagna kvaliteten på fakta och resonemang som finns där. Det har väl i viss mening att göra med skribenterna, men det är det som finns att läsa som är det intressanta - eller borde vara.
Citera
2026-02-16, 20:35
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Finns det nåt bevis på att Ryssland alt en Ryss har gjort det här eller är det bara pöbeln som köper propaganda?
Det är flsashback admin som påstott det vatnik
Citera
2026-02-16, 20:36
Avslutad
Citat:
Ja jöss vilken dåraktig slutsats - admin är långt ifrån anonym utan är allmänt känd och har absolut inte några av de karaktärsdrag du gjort krampaktiga försök att tillskriva honom. Så jävla komiskt att du tydligen trodde att han var anonym
Jag trodde inte han var anonym, jag tillskriver dock admin inga åsikter utifrån vem han/hon/hen är.

Till skillnad från en kretin av din sort som ”minsann” är ITK så det visslar om det.

Läs sakta nu så du hänger med, din stackars sate: jag hävdar inte att admin ljuger, okej?
Bra, jag hävdar inte heller att ryssar inte överbelastat Flashback. Hänger du fortfarande med? Bra.

Jag menar dock att det är ologiskt att putinister skulle vilja sänka ett forum som ger putinister fri tillgång till att sprida rysspropaganda 24/7. Sitter du kvar i stolen? Bra.

Det vore mer logiskt om forumattacken utfördes av anti-putinister pga anledningen att så mycket rysspropaganda tillåts spridas här.

Du kan nu med fördel skriva: Kära KrabKore, det var visst ”våra grabbar” som sänkte Flashback. Att förlora yttrandefriheten är ändå ett billigt pris för att skydda oss mot ryssen.

Så, hur lyder ditt motargument, du korkade åsna?
Citera
2026-02-16, 20:36
Medlem
och varför har inte flashback som är så stor sida cloudflare och servar på digital ocean istället för skit bahnhof. de va min första tanke när jag såg att flashback va nere.
Citera
2026-02-16, 20:39
Medlem
Citat:
Inte bara ett rykte utan det är admin som postat att det är de som är de skyldiga och det räcker för mig som bevis eftersom jag litar på admin då han absolut inte har någon anledning att vilseleda användarna beträffande det.

Men vilka är det då, Ryssar? Löst hållen grupp eller hårt sammansvetsade?
Citera
2026-02-16, 20:39
Medlem
guderis avatar
Citat:
Jag passar mig noga för att anklaga någon för att ljuga. Det kan ju helt enkelt vara så att man drar en förhastad slutsats.

Så flashback admin har dragit en förhastad slutsats?
Citera
2026-02-16, 20:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du syftade på, men jag syftade främst på inläggen och den sammantagna kvaliteten på fakta och resonemang som finns där. Det har väl i viss mening att göra med skribenterna, men det är det som finns att läsa som är det intressanta - eller borde vara.
Jag skrev att det länkas flitigt på forumet som behandlar kriget i Ukraina och många av de länkarna är proukrainsk propaganda eller betraktas åtminstone av ryssarna som sådan. Sen finns det förutom trådar om kriget också flera antiryska eller putinkritiska - ja rent fientliga. Till exempel har det säkert skrivits massor om hur ryssarna förgiftar sina inhemska politiska motståndare och ja länkar därtill. Så ja, sånt är ju inte till ryssarnas fördel....eller hur?!
Citera
2026-02-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
Om man hypotetiskt hade tillgång till samma/bättre infrastruktur som denna gruppering, och man vill slå tillbaka, alltså utföra ett faktiskt cyberkrig, vilken sajt eller tjänst i Ryssland ska man slå till mot? Vk och Yandex kan vi slå ut i veckor om det krävs

Slava Russia, men ni slår inte mot Flashback obestraffat
När jag var där funkade nätet ändå så dåligt så frågan är om någon ens fattat att det var en attack eller om dom bara accepterar läget och testar nån dag senare, typ så som ryssar brukar hantera motgångar.
Citera
2026-02-16, 20:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabKore
Jag trodde inte han var anonym, jag tillskriver dock admin inga åsikter utifrån vem han/hon/hen är.

Till skillnad från en kretin av din sort som ”minsann” är ITK så det visslar om det.

Läs sakta nu så du hänger med, din stackars sate: jag hävdar inte att admin ljuger, okej?
Bra, jag hävdar inte heller att ryssar inte överbelastat Flashback. Hänger du fortfarande med? Bra.

Jag menar dock att det är ologiskt att putinister skulle vilja sänka ett forum som ger putinister fri tillgång till att sprida rysspropaganda 24/7. Sitter du kvar i stolen? Bra.

Det vore mer logiskt om forumattacken utfördes av anti-putinister pga anledningen att så mycket rysspropaganda tillåts spridas här.

Du kan nu med fördel skriva: Kära KrabKore, det var visst ”våra grabbar” som sänkte Flashback. Att förlora yttrandefriheten är ändå ett billigt pris för att skydda oss mot ryssen.

Så, hur lyder ditt motargument, du korkade åsna?
Än mer komiskt att du som bäst försöker locka in mig i en kvasidiskussion. Du är ju totalt förvirrad din knäppgök om du nu inte som bäst helt enkelt trollar. Avspisar dig nu såhär: Du får läsa mina övriga kommentarer här i tråden så du förhoppningsvis kan absorbera det som nu så klart saknas dig. OAO
Citera
2026-02-16, 20:54
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Så admin ljuger?

Det har jag ingen aning om. Har hen sagt att det är ryssen?
Citera
2026-02-16, 20:55
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det har jag ingen aning om. Har hen sagt att det är ryssen?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in