2026-06-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Förmodar att du är en vän till Emma. Vill du berätta lite mer om vad du hört/vet om att hon "svalt" och blev fysiskt sårad som barn"?
Inte längre vän. Vill göra det extremt tydligt.
Hon tog död på min guddotter på 5 år. Jag är inte någon som var medveten om the abuse som pågick.
Enligt E har hon minnen om att ha blivit svalt och fysiskt misshandlad på något sätt under tiden hon var med sin mamma innan hon blev lämnad in till ett ställe där hon eventuellt blev adopterad ut av föräldrarna i sverige. Lägenheten som brann blev köpt till henne av föräldrarna enligt henne och tydligen så har alla som lämnat hennes liv varit dåliga. Enligt henne har hon aldrig varit den som gjort fel.
Citera
2026-06-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Fanns de I flickans rum? Isåfall måste ju mamman kunnat se när flickan lekte med tändaren å när branden startade? Som jag fattade de så såg hon rök i hallen på nån kamera
Kan inte tala för de senaste månaderna innan själva branden. Kamerorna var köpta på temu och lätta att flytta.
Citera
2026-06-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Nej, det var jag också tydlig med.

Anledningen till att jag skrev det jag skrev var att en del verkade tro att de första åren inte spelade så stor roll eftersom man inte minns dem. De spelar i själva verket en enorm roll för framtida utveckling.

Men de flesta med en hemsk barndom blir ändå inte som Emma. Där kommer det egna ansvaret in.
Skulle nog säga att min barndom var mycket värre än henne och hade aldrig velat skada någon speciellt inte ett barn på sådant sätt. När man verkligen upplever mörker så försöker man bli ljuset för andra som sjunker. Inte förstöra dom från grunden up. Hemskt att jag kände denna människan.
Citera
2026-06-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseGrabber
Hon tog död på min guddotter på 5 år. Jag är inte någon som var medveten om the abuse som pågick.
Enligt E har hon minnen om att ha blivit svalt och fysiskt misshandlad på något sätt under tiden hon var med sin mamma innan hon blev lämnad in till ett ställe där hon eventuellt blev adopterad ut av föräldrarna i sverige. Lägenheten som brann blev köpt till henne av föräldrarna enligt henne och tydligen så har alla som lämnat hennes liv varit dåliga. Enligt henne har hon aldrig varit den som gjort fel.

Din guddotter?? Häxan till gudmor skrev ju "Aww, Daya kan" när hon fick veta ifrån E att hon varit ensam hemma hela dagen och duktigt legat i sängen i sitt rum hela tiden! Alla bevis finns ju i fup! Fy fan alltså!
Citera
2026-06-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan8
Din guddotter?? Häxan till gudmor skrev ju "Aww, Daya kan" när hon fick veta ifrån E att hon varit ensam hemma hela dagen och duktigt legat i sängen i sitt rum hela tiden! Alla bevis finns ju i fup! Fy fan alltså!
Hon hade 2 gudmammor. Jag är inte Joanna.
Citera
2026-06-24, 23:45
Medlem
Citat:
Vill förtydla att jag inte var gudmamman som viste om själva abuset och valde att inte rapportera även fast hon var medveten om hur många timmar och hur ofta det hände.
Jag är inte den personen som du talar om från FUP filerna.
Citera
2026-06-24, 23:52
Medlem
Citat:
Jag förstår och jag tror dig, beklagar förlusten av din guddotter. Kan inte ens föreställa mig hur allt måste kännas för dig, jag & många med mig sörjer lilla Danaya trots att vi aldrig träffat henne. Hoppas inte att du får massa påhopp härinne nu, starkt gjort av dig att ge din förklaring här 🙏 Försök att inte ta på dig alltför stor skuld, finns bara EN enda person som bragt lilla Danayas liv och det är Emma.
Citera
2026-06-24, 23:53
Medlem
Jag har till och med bevis om att hon ljög för mig om att D var hos morfärldrarna. Hade jag varit medveten om vad hon höll på med så hade jag ringt polisen direkt vilket var därför hon gömde det för mig till skillnad av Joanna som faktist visste om det och ej gjorde något. Har inte kunnat lägga upp skärmdumpen i forumet iaf. Men kan klura ut ett annat sätt kanske? Nån som vet hur man kan lägga upp bilder här?
Citera
2026-06-24, 23:55
Medlem
Citat:

Ja, jag har för mig att jag läst någonstans i fupen att Danaya hade två gudmödrar.

Jag beklagar verkligen din förlust.
Citera
2026-06-24, 23:59
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:

Förstår sorgen! Fyfan. Fint att du orkar och vill ventilera här.

Kan du säga nått om hur du upplevde E ihop med Daya när D var mindre? Verkade hon kärleksfull eller tyckte hon mest att det var jobbigt att bli mamma?
Citera
2026-06-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag förstår och jag tror dig, beklagar förlusten av din guddotter. Kan inte ens föreställa mig hur allt måste kännas för dig, jag & många med mig sörjer lilla Danaya trots att vi aldrig träffat henne. Hoppas inte att du får massa påhopp härinne nu, starkt gjort av dig att ge din förklaring här 🙏 Försök att inte ta på dig alltför stor skuld, finns bara EN enda person som bragt lilla Danayas liv och det är Emma.
Alla mina minnen av henne blir förmörkade av det helt ouppfattliga E har gjort... jag saknar hennes leende, hennes kramar och hur hon kopierade mitt sätt att tala och ville ha tatueringar också. Mitt hjärta bryter varje dag. Var redo att ta in henne i fall E gjorde något eller tog självmord eftersom det var ofta hon hade episoder av dålig psykisk hälsa. Haft svårt att sova och äta. Livet är tyngre och tyngre.
Citera
2026-06-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Förstår sorgen! Fyfan. Fint att du orkar och vill ventilera här.

Kan du säga nått om hur du upplevde E ihop med Daya när D var mindre? Verkade hon kärleksfull eller tyckte hon mest att det var jobbigt att bli mamma?
Hon älskade D ifrån det jag såg men jag tror också tyvärr att hon trodde det skulle vara enkelt att vara mamma och att eftersom att föräldrarna hjälpte att det skulle bli lätt. Sedan insåg hon antagligen hur svårt det var speciellt i omtanke att D hade extra stöd behov och E inte var förberräd och inte var psykiskt okej till att börja med. Jag vet att hon leker dum och det gör extremt ont. Hon viste att det hon gjorde var fel för annars hade hon inte ljugit för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in