2026-06-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Bara fyllde i att hennes första barndomsår, att hon var adopterad inte kan förklara varför hon måste åka iväg för att skaffa självbekräftelse.
Kunde gjort det hemma hos sig också, eller online.

Nej, det var jag också tydlig med.

Anledningen till att jag skrev det jag skrev var att en del verkade tro att de första åren inte spelade så stor roll eftersom man inte minns dem. De spelar i själva verket en enorm roll för framtida utveckling.

Men de flesta med en hemsk barndom blir ändå inte som Emma. Där kommer det egna ansvaret in.
Citera
2026-06-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlpajas
Vad blev domen på kossan?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/efter-dodsbranden-i-biskopsgarden-yrkar-pa-sex-ars-fangelse

1 juli får du svaret.
Citera
2026-06-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyMom
Känner att jag måste outa mig själv här där jag kan göra det anonymt.

Jag var vän med Emm*. Såg inga tydliga narcissistiska drag i hennes barndom, visst visste jag att hon var adopterad, men fick aldrig veta mer angående det.

Jag fick barn lite innan henne och vi träffades aldrig under den tiden, men jag såg på sociala medier när hon fick dottern, till synes såg det normalt ut.

Sen blev jag blockerad,

Jag funderade länge hur det kom sig och varför. Jag fick aldrig höra hennes syn på när hon och pappan separerade, kanske det var för jag hade kvar honom på Facebook?

Och det hade jag, det var så jag fick reda på hennes bortgång. Oerhört tragiskt och jag önskar att jag hade varit mer initiativ till att träffa henne och dottern. Jag vet att man inte ska tänka så men jag förstår inte hur hennes kollegor/kompisar haft vetskapen om att hon blivit lämnad ensam och inte ringt polisen? Hämtat flickan?

Ilskan kokar inom mig. Så många bär skulden för hennes död.
Ta i hänsyn att hon är extremt manipulativ och att jag var helt övertygad om att hon aldrig skulle göra något i det hållet då man fick veta ifrån henne att hon blev svält som barn och fysiskt sårad som barn. Hon twistade på allt. Att lägga skuld på alla i omgivningen är som att skuldsätta hjärn tvättade människor för deras politiker. Man blir ju extremt manipulerad av sjuka människor. Speciellt om man verkligen vill tro på det dom säger och älskar dom :/
Citera
2026-06-24, 23:09
Medlem
Om flickan var inlåst å ingen kamera finns i hennes rum varför kollar mamman då kamerorna den dagen branden bryter ut? Väntar hon på att få se röken eller vad?
Citera
2026-06-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive
Om flickan var inlåst å ingen kamera finns i hennes rum varför kollar mamman då kamerorna den dagen branden bryter ut? Väntar hon på att få se röken eller vad?

Borde inte kalla henne mamma ens, fel av mig, EMMA
Citera
2026-06-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlpajas
Vad blev domen på kossan?

Dom kommer 1/7
Citera
2026-06-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfive

Det finns massor med bilder i FUP på flickan i sitt rum (ffa) i sängen. Frågan är om kamera fanns i rummet eller om den fanns i köket vinklad in mot rummet?

Finns ju också sms i FUP där hon skrivit till en kompis att Daya varit i sin säng hela dagen, "så duktig". (Och bara det förresten - alla normalt funtade föräldrar skulle må dåligt om deras barn satt i sängen med en iPad en hel dag...)
Borde betyda att kamera fanns i barnrummet. Eller kan den ha funnits i köket vinklad in mot barnrummet? Nån som minns FUP bättre än mig?
Senast redigerad av trazdockans 2026-06-24 kl. 23:20.
Citera
2026-06-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Du får jättegärna hjälpa till att nyansera bilden om du vill, orkar och kan. Måste kännas över-jävligt såhär i efterhand, att ha varit nära nog att ha kunnat påverka.

Om jag är helt ärlig så såg jag aldrig stora alarm klockor och när jag väl frågade om saker så hade hon alltid någon typ av förklaring så i slut ändan antog jag att hon hade barnvakt eller att morfar och mormor tog hand om henne. Jag önskar att jag hade tryckt och frågat mer nu i efter hand då något så mörkt hände nästan i under min näsa både D och E var i mitt liv och betydde extremt mycket för mig. Allt var en lögn ifrån E och hon ljög om väldigt mycket både om sitt liv och hur hon var mot D, efter jag vittnade i förrigår gick jag in för att se själva diskutionerna och såg själa FUPn och är helt hjärt krossad... i full ärlighet är det så svårt att sörja D och ha en av de mörkaste grejerna jag och ett barn varit med om bli broadcasted och diskuterat över allt hon är saknad och hoppas hon får vila i fred.
Citera
2026-06-24, 23:19
Medlem
Citat:
Det finns massor med bilder i FUP på flickan i sitt rum (ffa) i sängen. Frågan är om kamera fanns i rummet eller om den fanns i köket vinklad in mot rummet.

Nån som minns bättre än mig?

Om jag fattat de rätt fanns en kamera i köket riktad mot flickans rum men är dörren stängd lär de inte synas nått. Obs jag kan ha fattat fel
Citera
2026-06-24, 23:21
Medlem
Citat:
Det finns massor med bilder i FUP på flickan i sitt rum (ffa) i sängen. Frågan är om kamera fanns i rummet eller om den fanns i köket vinklad in mot rummet.

Nån som minns bättre än mig?
Fanns i rummet, slutet av hallen och köket vinklat in till rummet.
Citera
2026-06-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseGrabber
Ta i hänsyn att hon är extremt manipulativ och att jag var helt övertygad om att hon aldrig skulle göra något i det hållet då man fick veta ifrån henne att hon blev svält som barn och fysiskt sårad som barn. Hon twistade på allt. Att lägga skuld på alla i omgivningen är som att skuldsätta hjärn tvättade människor för deras politiker. Man blir ju extremt manipulerad av sjuka människor. Speciellt om man verkligen vill tro på det dom säger och älskar dom :/
Förmodar att du är en vän till Emma. Vill du berätta lite mer om vad du hört/vet om att hon "svalt" och blev fysiskt sårad som barn"?
Citera
2026-06-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseGrabber
Fanns i rummet, slutet av hallen och köket vinklat in till rummet.

Fanns de I flickans rum? Isåfall måste ju mamman kunnat se när flickan lekte med tändaren å när branden startade? Som jag fattade de så såg hon rök i hallen på nån kamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in