Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Det finns INGEN MENING med att få bidrag istället för att jobba, eller att hoppas på det. Pengar löser bara problemet för dagen men förlänger pinan och huvudproblemet är att man är asocial och har dålig dygnsrytm och dåligt självförtroende. Pengar eller snälla mammor försämrar detta ännu mer.
Jag håller med dig i det du skriver.
Det finns många fördelar med att ha ett arbete men sedan måste vi också se det på det här sättet att det finns faktiskt de som inte klarar av att ha ett arbete eller den sociala pressen på sig.
Jag själv upptäckt med mig själv att jag trivs nog egentligen bäst av mig själv och att arbeta för mig själv med mig själv och därför gjorde jag det och sökte mig ifrån att vara anställd till att bli min egen.
Nu vill inte jag påstå att jag är någon slags autist men jag förstår absolut hur de tänker att det finns faktiskt någonting ganska skönt i att kunna vara ensam en stor del av dygnet och slippa höra allt förbannade kackel och alla meningslösa sociala aktiviteter som förekommer på ett arbete.
Och om vi ska vara riktigt ärliga som de flesta arbeten och egentligen mest för att det ger en lön och pengar så att man kan leva och har råd att betala hyran och el med mera. Jag tror inte att det finns supermånga som älskar sitt arbete på måndag morgon.
Och nu får jag säkert hela den här trådens medlemmar efter mig men det skiter jag i för jag säger som det är : att alla passar inte på ett arbete.