Citat:
Ursprungligen postat av
Pazmatic
Fan oxå, man skulle varit lyckligt lottad och varit sjukskriven. Aja, it is what it is

Jag får väl helt enkelt säga upp gymmet och telefon då, ha 0 fasta utgifter. Sen bara fortsätta äta mat hos morsan.
Ja det är nog det du får göra.
Alternativet är väl att du hittar på något djävulskap så du hamnar i fängelse eller på häktet så har du ju varje fall mat och husrum och tak över huvudet?
Jag har som sagt inte några större erfarenheter har just Kriminalvården i Sverige så att jag vet inte riktigt vad som gäller men jag misstänker ju att de inte låter dig svälta ihjäl i häktet i vart fall.
Medans socialen skulle göra det utan att känna minsta sympati eller bryr sig om vad för beslut du tar. För dem är du ytterligare bara en klient som kommer dit på måndagen eller tisdagen som de kan neka och de glömmer dig lika fort som du har hunnit komma utanför dörren.
Till och med psykiatrin skulle ta bättre hand om dig. Dör hade du i vart fall fått en macka och en kopp kaffe innan du hade fått lämna deras lokaler igen.
Sverige är inte det samma som det en gång i tiden var.
Tacka dina polare i SD delvis för det allt hårdare klimatet ute i landet. De där som du en gång valde rösta på. Som du minns?