2026-01-31, 00:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Ja, dags för dig att föda barn istället för att leka smart på flashback.

Lulz, hur skulle det gå till, menar du?

Men seriöst, inse att du väljer vem du umgås med, du har valt din fru. Du tycker att hon är korkad. Det är hon säkert. Det innebär inte att alla är som hon. Visst, män brukar komma längre när de har en talang, vilket verkar bero mer på driv än intelligens och kreativitet. Och visst att de flesta i den grå massan inte använder hjärnan så mycket (inklusive män).

Men vems fel är det att du blir sur för att de du umgås med inte är speciellt givande?

Du får gissa tre gånger.
2026-01-31, 00:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Inte iq heller isåfall

Egentligen inte. Många IQ-tester är matristester, säger väldigt lite om hur snabb, smart och kreativ någon är på verklig problemlösning.

Sedan så hittar flashbackeliten på sina egna IQ:n, man märker det när de påstår att de har över 160.
2026-01-31, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Lulz, hur skulle det gå till, menar du?

Men seriöst, inse att du väljer vem du umgås med, du har valt din fru. Du tycker att hon är korkad. Det är hon säkert. Det innebär inte att alla är som hon. Visst, män brukar komma längre när de har en talang, vilket verkar bero mer på driv än intelligens och kreativitet. Och visst att de flesta i den grå massan inte använder hjärnan så mycket (inklusive män).

Men vems fel är det att du blir sur för att de du umgås med inte är speciellt givande?

Du får gissa tre gånger.

Det behöver inte vara speciellt givande. Jag älskar min fru även fast hon inte är den mest begåvade. Om du tror att kärlek går ut på att ha en partner som är lika smart som en själv så tror du fel.
2026-01-31, 01:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Logik är svaret.
Saknar man det blir det inte bra.
Av nån anledning som är nedärvt från stenåldern så saknar kvinnor att tänka logiskt. Men om 6000 år eller så kanske de kommer begåvas med den egenskapen.

Se har vi alla män som identifiera sig som kvinna!
Så det blir många som inte är logiska.
2026-01-31, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Se har vi alla män som identifiera sig som kvinna!
Så det blir många som inte är logiska.
Ja tyvärr har det enligt vad jag hört ökat nåt så katastrofalt i de yngre åldrarna så en majoritet har hakat på den trenden.
Nu spelar det ju ingen roll för det är ju ändå bara socionomer, apoteksbiträden och skolkuratorer som tar in på fel spår.
De riktiga männen som borrar i betong, bygger ställning eller jobbar som linjearbetare har kvar sitt logiska tänkande.
2026-01-31, 01:26
Medlem
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Kvinnor har högre eq 😊

Eq är definitivt ingen tillgång när det ska tänkas logiskt och klart.
2026-01-31, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Tänker rent allmänt i samhället. Kvinnor är så otroligt korkade. Teorin om att vi har samma IQ kan omöjligt stämma. De måste ha minst 5-10 poäng mindre i genomsnitt!

Jag har en fru som är underbar på alla sätt, men smart är hon då inte. Logiska resonemang går inte ihop i hennes huvud och därför brukar jag hoppa över dem. Min hjärna blir inte särskilt utmanad, men det är nog heller inte syftet.

Kvinnorna lyckas inte med sin "magkänsla" hitta en vettig karl. Utan de blir ofta singelmammor eller dumpad när den där tiopoängaren till man har ejakulerat i dem. En kvinna jag känner som knullade en neger och födde barn med honom. Negern lämnade henne så fort barnet ploppade ut

Att kvinnor är så vansinnigt korkade är bortom allt förstånd för mig.

Håller ni med om att det där att män och kvinnor har samma IQ är en myt?

Vi män är både smartare och starkare.

Så din bas är, din fru, kvinnor som inte lyckas hitta en vettig karl och singelmammor som blivit dumpade samt kvinnan du kände vars kille stack?

Nej kan inte säga att jag håller med om din slutsats. Vad du kanske far efter är olikheter i resonemang i en situation, vad som ligger till grund för beslut osv?
2026-01-31, 04:38
Avslutad
Helt sjukt att flashback fortfarande drar till sig folk som skapar dessa sinnesslöa trådar år efter år... hur länge har flashback funnits nu? 25 år? Inget har ändrats.
2026-01-31, 05:39
Medlem
JoakimBalls avatar
korkade vet jag inte.. men aldrig mött en kvinna som förstår en hypotes. Det är nog därför de aldrig funnits en rolig komiker (det finns kända kvinnliga komiker, men deras material skrivs av män t. ex Amy Schumer). Kvinnor går inte runt å tänker på saker som män gör. de kan inte fantisera fram olika scenarion.
2026-01-31, 06:45
Medlem
Merwinnas avatar
Det stämmer inte, IQ-genomsnittet är samma för båda könen - att sedan männens kurva flackar ut mer åt båda sidorna, medan kvinnorna håller sig mer runt mitten, är en annan sak. Men genomsnittet är samma.

Vad man får för uppfattning om detta, beror på vilka människor man väljer att umgås med. Jag tror att vissa män får den här uppfattningen, för att de väljer att ha enbart manliga vänner, som kommer från samma omständigheter som de själva och lever i samma samhällsklass även idag, ofta har de samma eller liknande yrke o.s.v.. Alltså de manliga vännerna är jämnsmarta.

...och sedan har de kvinnor bara för sex, och dessa kvinnor - som är tillgängliga för detta - kommer då från en lägre samhällsklass, har en lägre utbildning eller ingen utbildning, och det följer med att de är mindre intelligenta. Och när männen bara umgås med denna typ av kvinnor, och kanske inte ens har någon syster som väger upp bilden, så får de ju uppfattningen att kvinnor är mindre intelligenta än män. För de träffar aldrig de smarta kvinnorna.

...och när det gäller incels, så väljer de underhållningsmaterial (filmer, TV-serier, dataspel o.s.v.) som bekräftar samma sak som ovan, fast i sin ensamhet. De manliga gestalterna är oförvägna och rådiga hjältar, de hittar den smarta räddningen/lösningen på en sekund när de är i fara. Kvinnorna befinner sig endast i filmen eller dataspelet för sex och för sitt utseende, som alltid är överdrivet sexigt. Hon ger sig till hjälten som tack för att han är så smart och räddar henne. Klart att sådant skapar fördomar, om det inte finns någon verklighet som väger upp.
2026-01-31, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Att kvinnor tar bra och rätt beslut är rätt så sällsynt ja. Det är bara känslor som styr kvinnor genom vägen men knappt en smula kritiskt tänkande finns det.
93% av alla som sitter i fängelse är män. Tycker du det tyder på att män tar bra och rätt beslut?!
2026-01-31, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
På nätet är det skitvanligt. Jag förutsätter att alla på Flashback är män.
Ja dom flesta tror jag är man härinne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in