2026-01-30, 22:58
Medlem
Logik är svaret.
Saknar man det blir det inte bra.
Av nån anledning som är nedärvt från stenåldern så saknar kvinnor att tänka logiskt. Men om 6000 år eller så kanske de kommer begåvas med den egenskapen.
2026-01-30, 23:04
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Vilken pantad jävla trådstart och likadant med många av svaren.

Vi människor har utvecklats i över 300 000 år. Kvinnor är precis så optimerade som de ska vara. Även om vi hade haft teknologi för att lösa barnalstrandet hade vi män dött utan kvinnor. Och att prata om iq på gruppnivå är ju bara dumt. Det är ju knappast så att ts har de där 3,5 extra i iq.

Att sitta och prata om hur smarta män är och komma med såna här puckade trådar är ju bara ett bevis för motsatsen.

Det var knappast förmågan att lösa 40 st bildpussel som gjorde att vi som art tog över jorden. Är ni på riktigt?
2026-01-30, 23:05
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Tänker rent allmänt i samhället. Kvinnor är så otroligt korkade. Teorin om att vi har samma IQ kan omöjligt stämma. De måste ha minst 5-10 poäng mindre i genomsnitt!

Jag har en fru som är underbar på alla sätt, men smart är hon då inte. Logiska resonemang går inte ihop i hennes huvud och därför brukar jag hoppa över dem. Min hjärna blir inte särskilt utmanad, men det är nog heller inte syftet.

Kvinnorna lyckas inte med sin "magkänsla" hitta en vettig karl. Utan de blir ofta singelmammor eller dumpad när den där tiopoängaren till man har ejakulerat i dem. En kvinna jag känner som knullade en neger och födde barn med honom. Negern lämnade henne så fort barnet ploppade ut

Att kvinnor är så vansinnigt korkade är bortom allt förstånd för mig.

Håller ni med om att det där att män och kvinnor har samma IQ är en myt?

Vi män är både smartare och starkare.

Att du har en fru som är korkad är inget bevis på att alla kvinnor är det bara att du inte är så smart heller!
2026-01-30, 23:17
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:

Kvinnorna lyckas inte med sin "magkänsla" hitta en vettig karl. Utan de blir ofta singelmammor eller dumpad när den där tiopoängaren till man har ejakulerat i dem. En kvinna jag känner som knullade en neger och födde barn med honom. Negern lämnade henne så fort barnet ploppade ut

Ja, du träffar sådana människor eftersom du umgås i sådana kretsar.
Och jag är säker på att de män du känner inte heller är särskilt smarta.

En intelligent kvinna kan inte göra något med dig.
2026-01-30, 23:18
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har fått en ganska stor dos tjejer och kvinnor i mitt liv. På lågstadiet hade vi en anomali, det var många fler tjejer i klassen än killar just det födelseåret. Killarna var rätt blåsta, någon av dem hade idag räknats som IF. Tjejerna var väldigt filosofiska, trots att de var barn. Vi blev matade med kristendom både i skola och på fritiden, vilket gjorde att barnen fick många tankar. Killarna hängde inte med i diskussionen.

Gick på gymnasiet i latinklass, endast 2 killar. Gick sedan en utbildning på högskolan som tyvärr drar fler tjejer än killar. De tjejerna var ruggigt smarta.

Sedan har jag mött i periferin många totalblåsta tjejer med. Men eftersom jag träffat alla dessa tjejer som utmärkt sig, skulle jag aldrig påstå rakt av att kvinnor är korkade.

Slumpen kan bestämma hyfsat mycket vad människor du träffar.

Med tanke på att du tycks sakna liv, och skriver i alla trådar du kommer över och tydligt berättar att du är en klassisk "fem femma", skulle jag säga att dina åsikter (oavsett om vad) är att jämföra med vad katten lämnar i lådan?

Du sprider mest snömos och har egentligen ingen åsikt, är luddig likt en kontaktsökande svagbegåvad på ett dagcenter för rulltiga personer med korta frisyrer och en fäbless för sötsaker.

Vi vuxna, vet att kvinnor är av lite annan sort än oss män. Somliga av oss män säger att ni kvinnor är lite "annorlunda", tänker med skrevet? Somliga av oss män, hävdar däremot att ni kvinnor mest är "svagbegåvade" och handlar/tänker/skriver i affekt.

Du min zombie, berättar att ni kvinnor är just så. Att du är förtidpensionist sedan urminnes, styrker bara mina teorier. Hoppas din enorma hängbröst inte kostar oss skattebetalare enorma pengar årligen? Nåväl.
2026-01-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvarelser
Ja, du träffar sådana människor eftersom du umgås i sådana kretsar.
Och jag är säker på att de män du känner inte heller är särskilt smarta.

En intelligent kvinna kan inte göra något med dig.

Jag har bra kretsar. Har aldrig mött en kvinnare som är smartare än vad jag är.
2026-01-30, 23:32
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Jag har bra kretsar. Har aldrig mött en kvinnare som är smartare än vad jag är.

Kanske.
Men bara det faktum att damen har legat med en neger som sedan lämnat henne tyder inte direkt på att hon umgås i goda kretsar. Och hon är väl din bekanta, eller hur?

Men allt är förstås relativt.
Jämfört med alkoholisterna på parkbänken är det goda kretsar.
2026-01-30, 23:51
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Att kvinnor tar bra och rätt beslut är rätt så sällsynt ja. Det är bara känslor som styr kvinnor genom vägen men knappt en smula kritiskt tänkande finns det.
2026-01-30, 23:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Med tanke på att du tycks sakna liv, och skriver i alla trådar du kommer över och tydligt berättar att du är en klassisk "fem femma", skulle jag säga att dina åsikter (oavsett om vad) är att jämföra med vad katten lämnar i lådan?

Du sprider mest snömos och har egentligen ingen åsikt, är luddig likt en kontaktsökande svagbegåvad på ett dagcenter för rulltiga personer med korta frisyrer och en fäbless för sötsaker.

Vi vuxna, vet att kvinnor är av lite annan sort än oss män. Somliga av oss män säger att ni kvinnor är lite "annorlunda", tänker med skrevet? Somliga av oss män, hävdar däremot att ni kvinnor mest är "svagbegåvade" och handlar/tänker/skriver i affekt.

Du min zombie, berättar att ni kvinnor är just så. Att du är förtidpensionist sedan urminnes, styrker bara mina teorier. Hoppas din enorma hängbröst inte kostar oss skattebetalare enorma pengar årligen? Nåväl.
Fascinerande att någon som framställer sig som så skarpsynt missar att vår zombie uttryckligen säger att hennes erfarenheter inte är representativa för helheten. Det var liksom hela poängen.
Nåväl.
2026-01-30, 23:55
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Tänker rent allmänt i samhället. Kvinnor är så otroligt korkade. Teorin om att vi har samma IQ kan omöjligt stämma. De måste ha minst 5-10 poäng mindre i genomsnitt!

Jag har en fru som är underbar på alla sätt, men smart är hon då inte. Logiska resonemang går inte ihop i hennes huvud och därför brukar jag hoppa över dem. Min hjärna blir inte särskilt utmanad, men det är nog heller inte syftet.

Att kvinnor är så vansinnigt korkade är bortom allt förstånd för mig.

Håller ni med om att det där att män och kvinnor har samma IQ är en myt?

Vi män är både smartare och starkare.

Hahaha… kan bara svara så.
2026-01-30, 23:56
Medlem
vichy6s avatar
Funderar på om värt att adoptera en man.
2026-01-31, 00:00
Medlem
Fantens avatar
Det finns studier som visar små skillnader i medel-IQ och större skillnader i varians, men de är för små för att säga något om individer. Det enda som är robust är att män är överrepresenterade både i toppen och botten. Så om du vill använda statistiken för att beskriva individer behöver du också acceptera att män är överrepresenterade bland de allra dummaste.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in