2026-01-31, 13:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det gäller bara om det är just mamman som är den som hela tiden svarar på barnets behov , barn kan ha flera anknytningspersoner redan från tidig ålder .
Titta på tex USA där föräldraledighet är kring en månad och barn lämnas till andra som de också knyter an till.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vilken bombshell du la. Gick inte alls att använda samma påståenden om er.

Du får gärna presentera evidens som visar på att mamma är viktigast för ett barn.

Med den inställningen borde Adam mao stannat hos mamma trots att pappa är mer lämplig och troligtvis har bättre anknytning. Er retorik är så befängd, typiska rättshaverister. Lilla hjärtat hamnade där hon hörde hemma också, stark anknytning till mamma.

Citat:
Mamman är inte viktigast om hon inte kan svara på barnets signaler och ge respons , att det är mamman som kan ge föda i form av bröstmjölk betyder inte att de i alla fall är viktigast om de inte kan se och svara på barnets signaler.
Ja ni har rätt. Detta är helt klart sakliga svar på vad jag har sagt. SOC gör nu rätt i att ta ett barn ifrån en skaplig moders famn. Det är vad som är bäste för dem.

Att det finns dåliga mammor gör såklart så att den viktiga perioden i ett spädbarnsliv mellan ett barn och dess mor faktiskt inte betyder nånting.

Att det här är vad ni fokuserar er tid och kraft på är mig oförståeligt. Men you guys do you.
Citera
2026-01-31, 13:29
Medlem
Citat:
Det är vad som lagts ut i tråden av de som läst domarna .Att umgängena är så begränsade styrker väl att det är en hel del problem annars skulle det efter så lång tid varit en helt annan typ av umgänge som gällt hela dagar på egen hand ,övernattningar osv

Det är det upp till domstol att avgöra och om hanteringen av ärendet är förenlig med rådande lagstiftning.

Lyssna på intervjun i SR (tidigare inlägg) med journalist som granskat fallet och vad hon framför om FR's hållning.
Senast redigerad av Omnishenanigans 2026-01-31 kl. 13:45.
Citera
2026-01-31, 13:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Med den inställningen borde Adam mao stannat hos mamma trots att pappa är mer lämplig och troligtvis har bättre anknytning. Er retorik är så befängd, typiska rättshaverister. Lilla hjärtat hamnade där hon hörde hemma också, stark anknytning till mamma.
Här är ett svaret på vad du frågar efter

Alltså du borde byta namn till knopen så som du slår knut på dig själv för att 'vinna' det här hahaha!

Vi alla vet att du vet hur urbota dumt ditt argument är här.

Vaddå? Vill du tvinga mig att säga att mammor som målar upp sitt egna barn som en pedofil är mer skadliga än att ta barnet ifrån såna mammor?
Snälla vännen, var lite seriös nu.
Citera
2026-01-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja ni har rätt. Detta är helt klart sakliga svar på vad jag har sagt. SOC gör nu rätt i att ta ett barn ifrån en skaplig moders famn. Det är vad som är bäste för dem.

Att det finns dåliga mammor gör såklart så att den viktiga perioden i ett spädbarnsliv mellan ett barn och dess mor faktiskt inte betyder nånting.

Att det här är vad ni fokuserar er tid och kraft på är mig oförståeligt. Men you guys do you.
Mammors betydelse ska bagatelliseras in i det längsta; det är en del av hela narrativet med att försvaga familjen. Helst skulle väl dessa påstå att det snarare är socialtjänsten och dess tillhörande LVU-apparat som är barnets viktigaste anknytningsperson. De omfattande systemfel som har rapporterats under flera årtionden är bara är del i en rättshaveristisk konspiration. Det är sen gammalt, vettu 🤔
Citera
2026-01-31, 13:31
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Men snälla Ajogen. Socialtjänsten anser ju henne inte vara en skaplig moder. Enl domen som postats i tråden verkar IF inte ha en betydande roll för bedömningen i dagsläget.

Skulle det visa sig och komma ut att soc gjort fel i hennes fall och att hon i själva verket alltid varit en skaplig moder håller jag med dig om att dom berövat barnet viktig anknytning till modern.

Citat:

Varför yttrar du dig ens när det återigen är precis är vad du själv gör? Du kanske ska lägga ner med härskartekniker och börja diskutera som en normal människa. Alt strunta helt i att svara.
Citera
2026-01-31, 13:33
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Här är ett svaret på vad du frågar efter

Ett tips är att kolla vad dina länkar innehåller innan du postar dom.
Citera
2026-01-31, 13:33
Medlem
Citat:

Du tänker att de 10 veckorna på utredningshemmet inte var en viktig tid mellan barn och mor , det var en parantes som inte betydde något
Senast redigerad av adina 2026-01-31 kl. 13:39.
Citera
2026-01-31, 13:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Men snälla Ajogen. Socialtjänsten anser ju henne inte vara en skaplig moder. Enl domen som postats i tråden verkar IF inte ha en betydande roll för bedömningen i dagsläget.

Skulle det visa sig och komma ut att soc gjort fel i hennes fall och att hon i själva verket alltid varit en skaplig moder håller jag med dig om att dom berövat barnet viktig anknytning till modern.

Varför yttrar du dig ens när det återigen är precis är vad du själv gör? Du kanske ska lägga ner med härskartekniker och börja diskutera som en normal människa. Alt strunta helt i att svara.
Det spelar nog ingen roll att jag för sjuttioelfte gången lär dig att alla granskningar av SOC så har det framkommit att de kraftigt brister i sina bedömningar, placeringar, rättssäkerhet etc etc.

Det har redan framkommit att de gjort fel.

Hah! Att du ens försöker ta någon form av höjd in diskurs-approach. löjeväckande.

"ge mig en studie på att mamman är viktig för ett spädbarns utveckling"
Vilket jävla trams du håller på med.

Jag förstår inte vad du suger dig fast vid att vara elak mot folk som drabbas av SOC men det är inte ett friskt beteende.
Citera
2026-01-31, 13:38
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du tänker att de 10 veckorna på utredningshemmet var en viktig tid mellan barn och mor , det var en parantes som inte betydde något
Jag skulle säga att tvinga in en mamma och hennes nyfödda barn i någon övervakningshem på grundlösa påståenden är skadligt för barnet. Ja.

Och då kommer vi tillbaka till det här att du inte tycks bry dig om vad som händer barnet. Ditt fokus tycks ständigt ligga på att svartmåla föräldrarna.
Citera
2026-01-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Du har aldrig varit i klorna hos socialtjänsten, det är lika uppenbart som gravitationen.

Nej, men jag har familjemedlemmar som jobbar där, flera stycken, så jag har bra koll på det jag skriver.
Citera
2026-01-31, 13:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det spelar nog ingen roll att jag för sjuttioelfte gången lär dig att alla granskningar av SOC så har det framkommit att de kraftigt brister i sina bedömningar, placeringar, rättssäkerhet etc etc.

Vad ville du få sagt med detta?

Citat:
Det har redan framkommit att de gjort fel.

Det har framkommit att vården gjort fel.

Citat:

ge mig en studie på att mamman är viktig för ett spädbarns utveckling"
Vilket jävla trams du håller på med.

Det var du som kom med ett korkat påstående och la fram det som någon form av evidens. Väntar fortfarande på en källa.

Citat:
Jag förstår inte vad du suger dig fast vid att vara elak mot folk som drabbas av SOC men det är inte ett friskt beteende.

Vänder den tillbaka till dig och frågar varför du tar första bästa chans att hålla på med rättshaveri? Det är då verkligen inte ett friskt eller normalt beteende.
Citera
2026-01-31, 13:43
Medlem
Lyckas inte hitta domen. Någon som vet vart i tråden jag kan hitta den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in