2026-02-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det hade ju inte blivit bra, för dör då hade inte soc kunnat tagit barnet och då hade du gråtit.
Barn har istället omhändertagits i landet de flytt till och placerats på barnhem , föräldrar har fått söka hjälp på ambassad för att kunna ta sig hem till Sverige igen när pengarna tagit slut , blivit problem när det krävts någon medicinsk vård de inte haft råd med , problematisk boendesituation har uppstått osv
Citera
2026-02-03, 17:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Varför argumenterar du emot? Det är ett förjävligt råd. Spiken i kistan för soc. Garanti att inte träffa barnet på 18år.

Hon har rätt i sak att hon undkommer svenska socialtjänsten till viss del, men någon relation med första barnet kommer hon aldrig ha. Dessutom ska dom börja om från 0 med vilken ekonomi?
Alltså är förslaget riktigt jävla dumt.
Det Klarén sa var att det enda sättet att behålla kommande barn var att fly landet. Vilket du nu själv erkänner.

Det var allt, att visa verkligheten de står inför. Hon sa aldrig någonting om det innebär ett bra liv eller att det skulle vara en positiv sak.

Det är hennes uppgift att ge konkret fakta och sedan får paret själva avgöra.

Du är så jävla dum som inte förstår det
Citera
2026-02-03, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ombudet känns som en person som fått sparken som socionom vid något tillfälle och nu istället livnär sig på att ge dåliga råd till utsatta föräldrar. Hade någon gett mig rådet att lämna landet som en ”lösning” hade jag letat nytt ombud omgående.

Finns ju folk till allt.
Hon har bla drivit HBV- hem
Citera
2026-02-03, 17:19
Avslutad
Bra att Anders Broberg fick komma till tals. De har vinklat domen och fokuserat på allt negativt och kan i efterhand inte ändra på det för hur skulle det ser ut!? Ett politiskt maktspel och så mycket pennalism inom socialtjänsten vilket är helt sinnessjukt. Unga socialsekreterare som
toppstyrs av maktgalna mellanchefer, många djupt störda, som inte skyr några som helst medel att plocka barn från sina föräldrar för att de inte samarbetar.

Såna som Malin är också lätta byten då hon är ärlig och inte har den censur man behöver ha i kontakten med soc. Allt du säger kan användas, och kommer användas emot dig.
Citera
2026-02-03, 17:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon har bla drivit HBV- hem

Hon har jobbat som barnplockade konsult. Hon vet precis vad hon pratar om i dessa frågor. Hon har vänt på alla stenar för sin klient, vilket är bra och rätt.
Citera
2026-02-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det Klarén sa var att det enda sättet att behålla kommande barn var att fly landet. Vilket du nu själv erkänner.

Det var allt, att visa verkligheten de står inför. Hon sa aldrig någonting om det innebär ett bra liv eller att det skulle vara en positiv sak.

Du är så jävla dum som inte förstår det
Det är ett riktigt uselt råd om man inte har en ordentlig plan och ett sparkonto som gör att man klarar sig ganska länge tills man hittat ett arbete .
Citera
2026-02-03, 17:23
Medlem
Citat:
Hon har jobbat som barnplockade konsult. Hon vet precis vad hon pratar om i dessa frågor. Hon har vänt på alla stenar för sin klient, vilket är bra och rätt.
Under en av stenarna hittade hon inget bra med tanke på att hon tyckte att de skulle lämna Sverige innan barnet fötts
Citera
2026-02-03, 17:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Under en av stenarna hittade hon inget bra med tanke på att hon tyckte att de skulle lämna Sverige innan barnet fötts

Nej det är klart att du tycker att barnet ska placeras eller hur?
Citera
2026-02-03, 17:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är ett riktigt uselt råd om man inte har en ordentlig plan och ett sparkonto som gör att man klarar sig ganska länge tills man hittat ett arbete .

Finns ju en pappa till barnet här också och vad jag vet så jobbar han?
Citera
2026-02-03, 17:25
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen

Ja det är ju inget nytt att du stödjer kontraproduktiva metoder och inte ser hur det är omoraliskt att ge ett sådant råd.

Fö har jag sagt från första början hur otroligt hjärndött det är att skaffa ett till barn när man redan har ett placerat. Så nej jag erkänner inget, jag konstaterar att fly landet inte är en lösning.
Fö något ombudet också borde flaggat om, men vad vet jag, det kanske hon gjorde.
Citera
2026-02-03, 17:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Du tänker att hon lämnar Sverige och att han stannar och försörjer henne?
Citera
2026-02-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ja att han jobbar i Sverige betyder ju inte att han snabbt hittar ett nytt jobb i annat land elller tänker du att M skulle lämna landet ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in