2026-01-25, 23:51
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Njaa inte så säker då hon sa mitt alias med en flin som kan skrämma vilken blind som helst.
Jaja men dåså
Du har ju inte skrivit något galet ändå så skitsamma. Hon får reda på - 7 år senare - vad du tänkte då. 🤷‍♀️

Har ni ungar tillsammans så att du behöver hålla kontakt? Jag antar nej, så how about - skit i henne!

Om det inte är så att du vill bli ihop med henne igen förstås.
Citera
2026-01-25, 23:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Kan hon ha slagit igång någon av hennes gamla enheter, som du använde för att logga in på någon gång i tiden? Alltså att det dyker upp som förslag när man ska logga in, att det var en slump att hon hittade det?

Det känns så orimligt om hon huxflux letat i sju år och till slut listat ut vilket konto som är ditt…
Säkert

Tror inte att hon suttit och letat efter honom.
Citera
2026-01-25, 23:57
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jaja men dåså
Du har ju inte skrivit något galet ändå så skitsamma. Hon får reda på - 7 år senare - vad du tänkte då. 🤷‍♀️

Har ni ungar tillsammans så att du behöver hålla kontakt? Jag antar nej, så how about - skit i henne!

Om det inte är så att du vill bli ihop med henne igen förstås.

Absolut inte. Ganska bra plan. Tycker bara hela grejer är lite underlig.

Positiva tankar och ett passivt positivt beteende så blir nog detta bra. Eller så är allt upplagt för ett bakhåll.
Citera
2026-01-26, 00:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Du menar kanske asperger?

Hon luskar väl och det är slut med hennes förra.
Japp, menade Aspergers och de går all in när de gör något. Finns högfungerande som man knappt märker om man inte känner dem nära.

Luska efter ett ex´s flashbackkonton känns som det kan vara något sådant. Inne i en relation, njae.. men knasiga saker händer när man är tillsammans. Ett ex.. då är det mer än knasigt.
Citera
2026-01-26, 00:49
Medlem
Citat:
Tja,

Behöver hjälp att tolka ett jävligt märkligt beteende.
Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig mot mig.

Mitt i den här "charmoffensiven" kläcker hon ur sig att hon har letat upp och listat ut mitt alias här på Flashback. Hon sa det alltså rakt ut till mig.

Hon måste ha lagt ner rejält med tid på att pussla ihop detaljer från gamla inlägg för att hitta mig. Jag fattar ingenting.

Hon hatar mig (troligen).

Hon spelar supertrevlig.

Hon erkänner att hon stalkat upp mitt anonyma konto.

Vad fan är det frågan om? Är det en subtil hotelse ("jag vet vad du gör") eller försöker hon connecta på något sjukt sätt genom att visa att hon "känner mig"?

Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Har hon planerat detta för att sänka mig, eller är hon bara besatt?

Hur hade ni reagerat? Låtsas som att det regnar eller be henne dra?

Hon kanske listade ut ditt konto här, av en slump. Lästa dina inlägg och gillar vad hon läste. Och pga detta slutade hon hata dig. Började gilla dig istället. Och nu visar hon det för dig samt erkänner att hon luskat ut ditt FB-konto.
Citera
2026-01-26, 00:56
Medlem
Citat:
Tja,

Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig mot mig.

Mitt i den här "charmoffensiven" kläcker hon ur sig att hon har letat upp och listat ut mitt alias här på Flashback. Hon sa det alltså rakt ut till mig.

Hon måste ha lagt ner rejält med tid på att pussla ihop detaljer från gamla inlägg för att hitta mig. Jag fattar ingenting.

Hon spelar supertrevlig.

Vad fan är det frågan om? Är det en subtil hotelse ("jag vet vad du gör") eller försöker hon connecta på något sjukt sätt genom att visa att hon "känner mig"?

Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Hur kommer det sig att du har kontakt med ett barnlöst ex sen sju år tillbaka?
Citera
2026-01-26, 02:16
Medlem
Det finns bara en sak som är otäckare än manliga stalkers och det är kvinnliga stalkers.
Citera
2026-01-26, 04:33
Medlem
Människor som letar upp andras anonymitet är sjuka
Spring
Citera
2026-01-26, 07:02
Medlem
Citat:
Tja,

Hon spelar supertrevlig.

Diskussionsunderlag:

Jag har också ett ex som luskade ut mig här påstår hon, byt konto och nonchalera henne och gå vidare bara!
Citera
2026-01-26, 07:24
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Absolut inte. Ganska bra plan. Tycker bara hela grejer är lite underlig.

Positiva tankar och ett passivt positivt beteende så blir nog detta bra. Eller så är allt upplagt för ett bakhåll.
Varför bryr du dig ens?

Jag är hyfsat säker på att ett ex vet något konto av mig, utöver de tvet nog en hel del som känner mig om de läser.

Enda störiga var när en snubbe gick in i mitt liv och satte på en låt jag postat på Flashback på repeat. Vettefan vad folk såg i vissa inlägg eller läste i dem men många borde tänla sig för när de drar sina kollektivpsykotiska slutsatser om saker de inte har en aning om.

Om folk lusläser inlägg så har de antagligen inte roligsre saker för sig bara.
Citera
2026-01-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon kanske listade ut ditt konto här, av en slump. Lästa dina inlägg och gillar vad hon läste. Och pga detta slutade hon hata dig. Började gilla dig istället. Och nu visar hon det för dig samt erkänner att hon luskat ut ditt FB-konto.
Det är min spontana tanke också, även om 7 år senare känns märkligt i sig. Men det är ju du TS som känner henne och vet om hon är en bra person eller inte. Du märker väl på vibbarna om det handlar om att hon vill ha dig tillbaka eller bara är trevlig som mot en gammal kompis? Om du bemöter henne som en sådan själv kommer det väl fram vad hon vill.

Någon som visat tendenser till hämnd eller besatthet tidigare däremot finns det väl all anledning att undvika.
Citera
2026-01-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Det finns bara en sak som är otäckare än manliga stalkers och det är kvinnliga stalkers.

Lite så, har ett ex som jag var tillsammans med i 15års-åldern några få månader.....hon har i åratal försökt att lägga till mig på alla sociala medier som finns

Helt otroligt då det är ung 35år sedan som vi har tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in