2026-01-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Tja,

Behöver hjälp att tolka ett jävligt märkligt beteende.
Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig

Kandidat för borderline? Hon hatade dig efter hon devaluerat dig och splittat dig svart. Nu behöver hon dig dig och idealiserar dig. Läs på om borderline. Om du känner igen henne så finns det bara en sak att göra. Run and don’t look back…
Citera
2026-01-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Hon är en kvinna.
Vad mer behöver man förklara?!
De vet inte själva vad de vill och varför de gör vissa saker.
Alltid som barn i huvudet
Fräscht att generalisera 4 miljarder människor, du verkar ju som den skarpaste kniven själv..
Citera
2026-01-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Japp, menade Aspergers och de går all in när de gör något. Finns högfungerande som man knappt märker om man inte känner dem nära.

Luska efter ett ex´s flashbackkonton känns som det kan vara något sådant. Inne i en relation, njae.. men knasiga saker händer när man är tillsammans. Ett ex.. då är det mer än knasigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Saerbarn1
Kandidat för borderline? Hon hatade dig efter hon devaluerat dig och splittat dig svart. Nu behöver hon dig dig och idealiserar dig. Läs på om borderline. Om du känner igen henne så finns det bara en sak att göra. Run and don’t look back…

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Asberger. De har verkligen sinne för detaljer om de ger sig fan på något...

Run! Skulle jag säga.
Är det inte jävligt ensidigt att ständigt sjukförklara allehanda beteenden? Människan är en konstig varelse och de flesta gör nog en och annan grej genom livet som är skevt. Ni också. UTAN att förklara det med diagnos.
Citera
2026-01-26, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Tja,

Behöver hjälp att tolka ett jävligt märkligt beteende.
Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig mot mig.

Mitt i den här "charmoffensiven" kläcker hon ur sig att hon har letat upp och listat ut mitt alias här på Flashback. Hon sa det alltså rakt ut till mig.

Hon måste ha lagt ner rejält med tid på att pussla ihop detaljer från gamla inlägg för att hitta mig. Jag fattar ingenting.

Hon hatar mig (troligen).

Hon spelar supertrevlig.

Hon erkänner att hon stalkat upp mitt anonyma konto.

Vad fan är det frågan om? Är det en subtil hotelse ("jag vet vad du gör") eller försöker hon connecta på något sjukt sätt genom att visa att hon "känner mig"?

Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Har hon planerat detta för att sänka mig, eller är hon bara besatt?

Hur hade ni reagerat? Låtsas som att det regnar eller be henne dra?
Ni har "knappt haft kontakt"? Vad betyder det? Varför har ni det nu då? Bor ni på en liten håla så ni inte KAN undvika varann? Annars finns väl ingen anledning att umgås, särskilt om hon hatar dig? Nä, känns som det är ngt du inte berättar..
Citera
2026-01-26, 10:41
Medlem
Men har du frågat henne rakt ut vad hon vill?
Hon kanske har varit med om nått den senaste tiden som fått henne att reflektera över nått som hände mellan er eller eran relation då.
Jag skulle fråga iaf.
Om de inte är så att du inte vill ha nån relation då är de blockera och ignorera.
😀😊
Citera
2026-01-26, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Att du finns kvar i hennes minne är läskigt. Hade bara låtsas att det regnar. Svara inte och lek obrydd.

Det är ganska normalt att folk kommer ihåg vilka dom haft en relation med.
Citera
2026-01-26, 11:17
Medlem
FinStinas avatar
Om du har skrivit känsliga saker som du inte känner för att vem som helst ska veta så är det väl inte omöjligt att det är någon slags påtryckning.

Men just att komma på vilket konto någon man känner har, behöver inte alltid innebära så mycket ansträngning och tidsåtgång. Sedan kan man ju behålla det för sig själv tänker jag.
Citera
2026-01-26, 11:23
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2026-01-26, 11:28
Medlem
HBTKuks avatar
Sade hon rätt användarnamn?
Citera
2026-01-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fräscht att generalisera 4 miljarder människor, du verkar ju som den skarpaste kniven själv..

Jupp, det gör jag.
De är 100% känslostyrda och ologiska.
Ju förr du lär dig det, desto bättre för dig själv.
Citera
2026-01-26, 15:07
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Jupp, det gör jag.
De är 100% känslostyrda och ologiska.
Ju förr du lär dig det, desto bättre för dig själv.

Hon är tjej, fattar du väl? Vilken man skulle använda "fräscht", på det sättet? Nej du, bara en indoktrinerad feminist använder det är 90-tals pwr grrrl-lingot.
Citera
2026-01-26, 17:58
Medlem
pickalulus avatar
Jag orkar inte tröska igenom din historik då jag har ett liv, men har du skrivit mkt kontroversiellt, provocerande, perverst och dylikt som kan vara smaskens att sprida ut i din krets?

För annars förstår jag inte vad grejen skulle vara att komma stickande med nåt sånt.

Snacka om meningslöst pissliv man måste ha om man sitter och analyserar Flashbackkonton för att lista ut vem som har dom
Senast redigerad av pickalulu 2026-01-26 kl. 18:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in