2026-01-25, 21:37
Medlem
Petflaskas avatar
Tja,

Behöver hjälp att tolka ett jävligt märkligt beteende.
Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig mot mig.

Mitt i den här "charmoffensiven" kläcker hon ur sig att hon har letat upp och listat ut mitt alias här på Flashback. Hon sa det alltså rakt ut till mig.

Hon måste ha lagt ner rejält med tid på att pussla ihop detaljer från gamla inlägg för att hitta mig. Jag fattar ingenting.

Hon hatar mig (troligen).

Hon spelar supertrevlig.

Hon erkänner att hon stalkat upp mitt anonyma konto.

Vad fan är det frågan om? Är det en subtil hotelse ("jag vet vad du gör") eller försöker hon connecta på något sjukt sätt genom att visa att hon "känner mig"?

Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Har hon planerat detta för att sänka mig, eller är hon bara besatt?

Hur hade ni reagerat? Låtsas som att det regnar eller be henne dra?
Citera
2026-01-25, 21:40
Avstängd
Sagodjurs avatar
hon har säkert letat upp detta inlägg också så ganska dumt att fråga nu när hon läst
Citera
2026-01-25, 21:46
Medlem
Att du finns kvar i hennes minne är läskigt. Hade bara låtsas att det regnar. Svara inte och lek obrydd.
Citera
2026-01-25, 21:47
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Har hon planerat detta för att sänka mig, eller är hon bara besatt?

Hur hade ni reagerat? Låtsas som att det regnar eller be henne dra?
Antingen var det du som 'gjorde slut' eller så har hennes prospekter försvunnit.
Efter sju år är vinet rejält surt, men är du desperat så har du hittat ditt hem.

Visst, hon kanske trollar med dig för att 'impa' på någon, men det är nog långsökt...

Hade det hänt mig hade ignore varit obviöst...
Citera
2026-01-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
hon har säkert letat upp detta inlägg också så ganska dumt att fråga nu när hon läst
Och fått bekräftat vem denne är.....
Citera
2026-01-25, 21:49
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Och fått bekräftat vem denne är.....

Det spelar inte så stor roll om hon ser detta. Hon kanske till och med svarar här för det vill ej göras privat.
Citera
2026-01-25, 21:50
Medlem
Onanikrems avatar
Asberger. De har verkligen sinne för detaljer om de ger sig fan på något...

Run! Skulle jag säga.
Citera
2026-01-25, 22:08
Medlem
Sånt där beteende hade ju skrämt bort mig iallafall.
Brrrr...
Citera
2026-01-25, 22:47
Medlem
Polisanmäl henne
Citera
2026-01-25, 22:56
Medlem
Hon är en kvinna.
Vad mer behöver man förklara?!
De vet inte själva vad de vill och varför de gör vissa saker.
Alltid som barn i huvudet
Citera
2026-01-25, 23:03
Medlem
Vad tänker du det ska leda till att du skriver en tråd om det här, där du vet att hon läser, istället för att bara ringa upp henne och fråga vad fan hon håller på med? Säg att du tyckte det var obehagligt och att du kommer polisanmäla om hon fortsätter med sånt.
Citera
2026-01-25, 23:08
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Vad tänker du det ska leda till att du skriver en tråd om det här, där du vet att hon läser, istället för att bara ringa upp henne och fråga vad fan hon håller på med? Säg att du tyckte det var obehagligt och att du kommer polisanmäla om hon fortsätter med sånt.

Brottsrubrik?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in