2026-01-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Brottsrubrik?

Ofredande?
Citera
2026-01-25, 23:12
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Ofredande?

Knappast.
Citera
2026-01-25, 23:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Asberger. De har verkligen sinne för detaljer om de ger sig fan på något...

Run! Skulle jag säga.
Du menar kanske asperger?

Hon luskar väl och det är slut med hennes förra.
Citera
2026-01-25, 23:17
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska
Tja,

Behöver hjälp att tolka ett jävligt märkligt beteende.
Det är sju år sedan jag och mitt ex gjorde slut. Vi har knappt haft kontakt och vad jag vet har hon innerst inne hatat mig ganska rejält. Men den senaste månaden har hon plötsligt vänt helt och blivit otroligt positiv, nästan överdrivet trevlig mot mig.

Mitt i den här "charmoffensiven" kläcker hon ur sig att hon har letat upp och listat ut mitt alias här på Flashback. Hon sa det alltså rakt ut till mig.

Hon måste ha lagt ner rejält med tid på att pussla ihop detaljer från gamla inlägg för att hitta mig. Jag fattar ingenting.

Hon hatar mig (troligen).

Hon spelar supertrevlig.

Hon erkänner att hon stalkat upp mitt anonyma konto.

Vad fan är det frågan om? Är det en subtil hotelse ("jag vet vad du gör") eller försöker hon connecta på något sjukt sätt genom att visa att hon "känner mig"?

Diskussionsunderlag:

Varför berättar man för ett gammalt ex att man hittat deras anonyma konto? Är det ett maktspel/härskarteknik?

Hur ska man tolka kombon "hat -> plötslig överdriven vänlighet -> erkänner stalking"?

Har hon planerat detta för att sänka mig, eller är hon bara besatt?

Hur hade ni reagerat? Låtsas som att det regnar eller be henne dra?
Nu har du ju bekräftat för henne att det är du.

Det är försent att låtsas att det regnar *håller i ett paraply och räcker det till dig och tar sedan tillbaka det*

Tycker inte att du ska göra någonting. Låt henne babbla, det var sju år sedan!!! Hon vill bråka
Citera
2026-01-25, 23:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Du menar kanske asperger?

Hon luskar väl och det är slut med hennes förra.
Hahaha ja varför gör vi alltid så?

Just det, vi är uttråkade. Vi vill ingenting med exet. Tillfälligt tidsfördriv och sedan påminner han en om varför man gjorde slut. Been there

Han ska ignorera henne! Hon vill bara peta på honom och irritera sedan vänder hon på klacken.
Citera
2026-01-25, 23:25
Medlem
^hej det är jag som är flickvännen du ska allt få see din lilla jövul
Citera
2026-01-25, 23:32
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Vad tänker du det ska leda till att du skriver en tråd om det här, där du vet att hon läser, istället för att bara ringa upp henne och fråga vad fan hon håller på med? Säg att du tyckte det var obehagligt och att du kommer polisanmäla om hon fortsätter med sånt.

Även det som är meningen. Att hon ska se. lär ju få höra det iallafall och det hjälper inte att fråga rakt ut.
Citera
2026-01-25, 23:33
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
Nej du trollar för dom är inte tillsammans så du snubblade på dina egna ord. Du hade ju sagt det är jag som är exet! Och så hade du rullat in med ett nytt konto så att han inte kan snoka tillbaks
Citera
2026-01-25, 23:35
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger

Men dina inlägg i (för henne) helt ointressanta trådar så var det värt ett försök. Den passiva aggressiviteten fick du till i alla fall.
Citera
2026-01-25, 23:35
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Även det som är meningen. Att hon ska se. lär ju få höra det iallafall och det hjälper inte att fråga rakt ut.
Tror faktiskt att hon snokar, att hon inte vet vad du heter men att hon vet att du hänger här. Du har liksom knappt startat några trådar för att hon ska lista ut vem du är och du har knappt några inlägg.

Nej hon visste inte vilket ditt konto var men nu finns det en chans att hon hittar dig..
Citera
2026-01-25, 23:37
Medlem
Petflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Tror faktiskt att hon snokar, att hon inte vet vad du heter men att hon vet att du hänger här. Du har liksom knappt startat några trådar för att hon ska lista ut vem du är och du har knappt några inlägg.

Nej hon visste inte vilket ditt konto var men nu finns det en chans att hon hittar dig..

Njaa inte så säker då hon sa mitt alias med en flin som kan skrämma vilken blind som helst.
Citera
2026-01-25, 23:51
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Njaa inte så säker då hon sa mitt alias med en flin som kan skrämma vilken blind som helst.

Kan hon ha slagit igång någon av hennes gamla enheter, som du använde för att logga in på någon gång i tiden? Alltså att det dyker upp som förslag när man ska logga in, att det var en slump att hon hittade det?

Det känns så orimligt om hon huxflux letat i sju år och till slut listat ut vilket konto som är ditt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in