2025-08-10, 13:13
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag gillar Uggla. Är han dock arbetarklass?
Inte nånstans. Adlig.
Citera
2025-08-10, 13:15
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Inte nånstans. Adlig.

Intressant. Det gillar vi. Tack.
Citera
2025-08-15, 18:37
Medlem
Sagodjurs avatar
Läser i pressen:

"Magnus Uggla, som under hela sitt vuxna liv vägt omkring 58 kilo, har nyligen noterat en oväntad förändring.

– Jag ställde mig på vågen och vägde över 60 kilo, säger han och beskriver känslan som en ”varningssignal”.

För en man som hållit samma vikt i över fem decennier är förändringen mer än en siffra på vågen.

Det handlar, menar han, om kontroll och rutiner."

"När jeansknappen inte längre går att knäppa utan hjälp av en hårsnodd upplever han det som ett tecken på att något är fel."

Så sant så, så fort man lägger på sig ett par kg då är risken att det går åt skogen, tänk om fler svenskar var lika uppmärksamma på sin vikt?

Då hade dom aldrig nått den övervikt dom har idag.
Citera
2025-08-23, 11:57
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag har aldrig tänkt på hans grova dialektal som han har i sina sånger. Han är Stockholms svar på Hasse Andersson.
Senast redigerad av Anybodykiller 2025-08-23 kl. 12:11.
Citera
2025-08-28, 18:41
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Att karln väger in på 58 kg, får oss att förfäras.

Att han i TV-spektaklet med Dottera sin, i promon poserar i en träfrack med dubiös innerklädsel, ger inte bra vibbar.

Liemannen, bör ej triggas.

Vi mötte karln i arbetet med artister på nittiotalet och uppfattade honom som fast i sin media-persona.

En mjukt motvalls poserande Riddarhuset-version, av hädangångne VPK:aren Erik "JerrY Williams" Färnström, som också när vi mötte honom upplevdes var Karlssons-klister-fast, i egenbilden.

Åter till Uggla: Bobbo Viking-debuten var förstås välfunnen år 1977. Någon med image-insikt, hade att muta in (tänk guldrävare, inte mutkolv) glampositionen.
Citera
2025-08-29, 02:09
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

Åter till Uggla: Bobbo Viking-debuten var förstås välfunnen år 1977. Någon med image-insikt, hade att muta in (tänk guldrävare, inte mutkolv) glampositionen.

Om Bobbo Viking var från 1975.
Citera
2025-08-29, 07:25
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Om Bobbo Viking var från 1975.
Tack, JojjeMedusa, för årtalet. Vi blandbanda' ihop det med hans alster "Vår tid nu, 1977".

Klart Bobbo-albumet var en sjutti'femma. Vi köpte vinylalbumen då, så vi borde vet' bättre.
Citera
2025-09-10, 18:09
Medlem
Emelie Uggla romandebuterar med boken Violet night – en sårig uppväxtskildring som ligger väldigt nära hennes egen tonår.
I en intervju med Femina berättar författaren om valet att skriva om kvinnlig vänskap, hur hon själv är som mamma och relationen till pappa Magnus Uggla.
– Jag och pappa har ingen relation i dag, säger Emelie Uggla.

https://www.femina.se/intervju/emeli...roman/11008347
Citera
2025-09-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Jag har aldrig tänkt på hans grova dialektal som han har i sina sånger. Han är Stockholms svar på Hasse Andersson.
Hans är klockren Karlaplans dialekt...
Citera
2025-09-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Emelie Uggla romandebuterar med boken Violet night – en sårig uppväxtskildring som ligger väldigt nära hennes egen tonår.
I en intervju med Femina berättar författaren om valet att skriva om kvinnlig vänskap, hur hon själv är som mamma och relationen till pappa Magnus Uggla.
– Jag och pappa har ingen relation i dag, säger Emelie Uggla.

https://www.femina.se/intervju/emeli...roman/11008347
Vad trist att de inte har någon relation!! Det måste vara särskilt smärtsamt för henne att se hur nära han står sin andra dotter Agnes både på tv och i podden.

Nej men det får han fixa! Dålig stil.
Citera
2025-11-25, 00:31
Medlem
Vidrig människa, fattar inte intresset för ett sådant off-topic som Uggla! Det pinsammaste av allt är att han säga ha "integritet" när han är på TV nonstop jämt sedan 25 år tillbaka överallt. Han har dessutom en irriterande stockholmska som ingen pratar längre. Som stockholmare själv vet man det, men han beter sig osm en cirkusartist kring ett Stockholm som verkligen inte existerar och aldrig har existerat heller. Något slags östermalmigt trist
Citera
2025-11-26, 22:08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Vidrig människa, fattar inte intresset för ett sådant off-topic som Uggla! Det pinsammaste av allt är att han säga ha "integritet" när han är på TV nonstop jämt sedan 25 år tillbaka överallt. Han har dessutom en irriterande stockholmska som ingen pratar längre. Som stockholmare själv vet man det, men han beter sig osm en cirkusartist kring ett Stockholm som verkligen inte existerar och aldrig har existerat heller. Något slags östermalmigt trist

Jag har också reagerat på hans dialekt som minner om något gäng på film från typ 70-talet. Han låter helt otidsenlig. En levande dinosaurie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in