Som sagt, informationen från soc.-handläggaren var väldigt knapphändig. Kanske det är olika grupper av försörjningsbidragstagare och jag är i den lägre tids-gruppen om 15 tim/vecka.
Och ja, jag har sjukintyg.
Jag motsätter mig inte idén, snarare jag tycker det är bra, så länge de inte kräver att jag ska springa runt i korridorer eller i trappor utan kanske mer sätter mig på arbetsuppgifter så som sortering av grejer, jag skiter vad för grejer. Kan vara sortera färgkritor i färgrupper, packetera dem så en krita av varje färg finns i varje paket. Sortera fröpåsar, föra in dem i ett sorterings register. Så länge jag kan sitta ner men med jämna mellanrum får resa mig och sträcka på rygg o höfter så är jag definitvt med på det hela.
Det enda jag kanske oroar mig för är att bli satt i en grupp där alla pratar andra språk än svenska/engelska det kan tära lite på ett redan skört psyke.
Men som sagt, det är inget jag stressar upp mig för och som hjärtsjuk är det inte bra att stressa upp sig över saker som jag inte har kontroll över. Bättre rycka på axlarna och vänta och se vad som händer. Så länge det finns tillgång till kaffe och en rast där jag kan linka ut och leta efter stenar som ligger runt omkring så är jag nöjd.
/Maria, den stentokiga käringen
Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
Det är kommunen som ska erbjuda olika insatser men har du bruten kropp så lär du ha ett läkarintyg som säger vilken arbetsförmåga och hur mycket du kan arbeta och dom måste rätta sig efter det.
Friska personer ska omfattas 40 timmar i veckan är det tänkt.