Citat:
Ursprungligen postat av
Do1ores
Ah.. du menar sådana intyg som "avslagsmaskinen" struntar i?
Det komiska är att högern bekänner färg när ni presenterar dylika reformer. Er känsla för rättvisa är bevisligen icke-existerande, och tillsammans med Moderaternas manschettbrottslingar presenterar ni "lösningar" som snarare är menade att dölja inkompetensen bakom dygdig signalpolitik och befängda aktivitetskrav.
Förutom att det försvårar Sveriges chanser att ställa om samhället, förvägrar ni utsatta möjligheten att komma ikapp genom att försätta hundratusentals arbetsvilliga i fattigdomsfällor och tröstlösa aktiviteter. Vad som gör det hela så oerhört högerblivet är att neandertalare som du, som medvetet vill utsätta andra för medeltida krav, tror att ni vet bättre hur andra ska leva sina liv. Näringslivets nyttiga idioter tar sig rätten att via statliga instrument att fostra främlingar som i många fall har uträttat betydligt mer för landet än vad ni själva har gjort.
Sådana går det naturligtvis inte att resonera med. Sådana kommer aldrig till insikt förrän de har bränt sig på silvertungornas ord och näringslivets tomma löften. Sådant bubbelfolk gör man helt enkelt bäst i att ignorera. Citera mig inte igen, tack.
Jag tror vi har helt olika syn på samhället oh vuxna människor.
Jag ser det som individens ansvar att se till att han/hon kan försörja sig och sin familj. Då behöver man kämpa och slita. Skaffa sig en utbildning som är gångbar eller byta karriär i livet. Flytta om det behövs. Inte bara sitta hemma, röka och spela tvspel för att man tycker saker är jobbigt eller tråkigt.
Pallar man inte jobba för någon får man starta upp något eget men vuxna människor skall inte försörja andra vuxna människor som borde kunna ta hand om sig själva.
Det låter bara som att du är orolig för att någon skall få dig att duscha, klippa håret och lämna lägenheten för att behöva göra något produktivt medans du helst vill sova till 14.00, titta en stund på porr, äta din filmjölk, spela datorspel till 03.00 med polarna och ta lite rökpauser på balkongen och en gång i månaden gå och få dina socpengar. Att någon skulle ha krav på dig, att du skulle behöva prestera något mer än uttrycka din åsikter på internet är för dig helt främmande. Patetiskt men tyvärr finns det alldeles för många av dig och vi andra vill inte försörja din livsstil.