2026-05-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hon lämnade SD 29 januari enligt media och Chat GPT.

Va Chat GPT påstår och det katten skiter kan du lägga i samma hög...

Från 13e februari:

Riksdagsledamoten Katja Nyberg har sagt i en intervju med Epoch Times att hon lämnar Sverigedemokraterna och blir politisk vilde.

Men nu berättar hon att hon faktiskt inte har lämnat partiet.

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/jag-ar-inte-en-politisk-vilde/cG9zdDo2MjgzMA

Det Katja säger är väl iofs i samma kategori som Chat GPT men just detta (andra och totalt motsägelsefulla mot det hon sagt tidigare) påstående backades då upp av SDs gruppchef, och hon satt alltså kvar i SD fram till 22 mars då hon lämnade partiet och strax efter gick med i Heja Sverige, eller va det nya "nationalistiska" partiet kallar sig.
Citera
2026-05-16, 22:51
Medlem
Vad gaggar du om?

Katja blev utkastad.

Hon gråter ju i varenda f*cking intervju om att hon inte lämnat frivilligt.

Sen vad det står i pappret vet jag inte men Katja Nyberg blev definitivt utkastad från SD.

Det skedde ju för f*n samma dag som allt kom ut, du bor under en sten eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
hon fick ju sitta kvar till 22 mars, och lämnade på eget bevåg då hon fick ett erbjudande av ett annat parti, startat av gamla SDare.

det är alltså 4 månader efter SDs kandidat till posten som justitieminister kört av vägen med droger och alkohol i blodet och en påse kokain i handväskan.

Så hon kastades inte ut.
Och hon lämnade inte på studs.
Hade antagligen suttit kvar idag om hon inte fått ett annat erbjudande.

Tycker det kan verka som att flera i partitoppen ansåg att det var bättre att partiet fick ta den eventuella smällen i anseende än att gå in och stöta sig med Katja direkt.
Citera
2026-05-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Vad gaggar du om?

Katja blev utkastad.

Hon gråter ju i varenda f*cking intervju om att hon inte lämnat frivilligt.

Sen vad det står i pappret vet jag inte men Katja Nyberg blev definitivt utkastad från SD.

Det skedde ju för f*n samma dag som allt kom ut, du bor under en sten eller?

Har inte sett en enda intervju där hon påstår att hon blivit petad, har du länkar?

I mitt tidigare inlägg länkar till att hon två månader senare säger sitta kvar i partiet
Vilket SD bekräftar.

SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman bekräftar att Katja Nyberg formellt sitter kvar i partiets riksdagsgrupp.

https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/sd-nyberg-ar-historia/cG9zdDo2MzAzNw

Hon lämnade in formell ansökan om utträde ur SD 20 mars, i samband med att hon flyttade över till nästa pajas-parti.

Hon blev alltså aldrig petad, och hade antagligen suttit kvar i partiet idag om hon inte fått erbjudande från det nystartade partiet full av andra gamla SDare.
Citera
2026-05-16, 23:13
Medlem
Om du går in på hennes facebooksida som har lite udda namn sedan den bytte namn heter:

Meta Chat's (@katja.nyberg.1)

Så några inlägg ner ser du videos från hennes intervju aktuellt om kvitteringssystemet, misstankarna om drogerna med mera.

Men detta är bara 1 av hundratals ställen där Katja gråter ut om att hon inte tillhör SD. BLIVIT UTKASTAD

Katja Nyberg blev utkastad ur SD inom några dagar från att partiet fick veta om händelsen.
De ville bara först få lite kött på benen från polisens labb om vad proven visade.

SD är inte efterblivna de vet vad metaboliter innebär.

Det jag inte fattar är vad Katja Nyberg menar med när hon snackar om metaboliterna som om det inte vore samma sak som aktiva substansen.

I hela världen i många prov så kollar man ju inte ens efter den aktiva substansen. Det är ju metaboliter som är det intressanta.

Ifrågasätter Katja Nyberg att metaboliter är samma sak som att man haft den aktiva substansen i sig eller menar hon bara att metaboliterna inte skulle innebära drograttfylleri? Vad säger lagstiftningen? Räcker det inte med metaboliterna för att dömas?

Eller ska hon försöka förneka att hon uppsåtligen brukat narkotika?

Citat:
Har inte sett en enda intervju där hon påstår att hon blivit petad, har du länkar?

I mitt tidigare inlägg länkar till att hon två månader senare säger sitta kvar i partiet
Vilket SD bekräftar.

SD:s presschef Oskar Cavalli-Björkman bekräftar att Katja Nyberg formellt sitter kvar i partiets riksdagsgrupp.

https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/sd-nyberg-ar-historia/cG9zdDo2MzAzNw

Hon lämnade in formell ansökan om utträde ur SD 20 mars, i samband med att hon flyttade över till nästa pajas-parti.

Hon blev alltså aldrig petad, och hade antagligen suttit kvar i partiet idag om hon inte fått erbjudande från det nystartade partiet full av andra gamla SDare.
Citera
2026-05-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror den du kommenterar syftade på vem/vilka som de facto ser till att blod, hårtester, urin osv kan skickas in till de olika institutioner (RMV, NFC eller andra) som sedan analyserar dem. Att säga att ett hårtest eller urinprov utförs av polis är väl lika semantiskt fel som att säga att t ex RMV utför dem. Någon ser till att det tas ett prov (vilket kan vara t ex läkare eller polis) av något slag. Någon annan analyserar dessa prov. Säger man att RMV utför proven låter det som att det är de som samlar in det som ska analyseras, samt analyserar detta.

Det var john.walker som påstod att det var polisen, inte åklagare, som "gör tester". Men det är polisen lika lite som åklagaren. Det är RMV som gör testerna.

Det är åklagaren i egenskap att förundersökningsledare som ser till att det blir gjort. Han tar beslut om att hårprov ska tas och att det ska testas av RMV. Sedan är det olika personer som arbetar i utredningen som genomför olika delar av det arbetet. Alla olika delar är inblandade, åklagare, polis och rättsmedicinalverket. Men det är RMV som "gör testet".

Varken jag eller john.walker har uttryckt att "RMV utför proven". Det är något du har hittat på.
Jag har försökt hålla mig till nomenklaturen "att analysera prov" i de fall jag uttalat mig om saken.

Men visst, jag förstår vissa individers behov här i tråden att försöka märka ord och bortförklara precis allting för att flytta fokus från den aktuella sakfrågan.

Det var åklagaren som beslutade om att genomföra hårprov. De allra flesta här i tråden har redan innan det ens blivit känt att hårprov togs påstått och hävdat att det inte alls sker, således att det inte behövs. Bara det innebär, tänker jag, att så gott som alla i tråden också håller med om att det var en överdriven åtgärd av åklagaren. En åtgärd som han, enligt dem, inte ens borde ha gjort, eftersom det, enligt dem, inte ens görs.

Jag borde vara typ ensam om att anse att det faktiskt var bra av åklagaren att göra det. Något jag påpekade att det antagligen gjordes redan innan det blev offentligt känt.

Blev visst lite besvärligt för vissa i tråden att förhålla sig till att åklagaren gjort något som jag föruspått som var bra för att sätta dit Katja men som de som aldrig kan ha fel har sagt aldrig sker.

Håhåjaja
Citera
2026-05-16, 23:28
Avstängd
Är hon singel? Nån som kan skicka numret.
Ovanligt sexig politiker.
Citera
2026-05-16, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbluder
Tror ni Katja snortar extra hårt nu när hela hennes liv gått i spillror? Tomma bag-in-boxar och ziplockpåsar överallt i hennes bostad?

Gjorde polisen en husrannsakan när hon åkte fast eller är det något som bara sker när en vanlig knegare åker dit?

Det har inte skett någon husrannsakan i detta fallet, och det gör det normalt inte heller för en vanlig knegare. Det är bara om polisen kan motivera att de har skälig misstanke om att det förvaras narkotika i den misstänktas bostad som tillstånd till husrannsakan kan ges. Såvitt känt har man i detta fallet inte ens försökt få tillstånd. Det finns helt enkelt inte någon sådan skälig misstanke.
Citera
2026-05-16, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Är hon singel? Nån som kan skicka numret.
Ovanligt sexig politiker.

Hon är det efter att Bylund dumpade henne. Du har en speciell smak får jag säga. Hennes ögon sitter så tätt intill varandra , bara några millimeter.
Citera
2026-05-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Om du går in på hennes facebooksida som har lite udda namn sedan den bytte namn heter:

Meta Chat's (@katja.nyberg.1)

Så några inlägg ner ser du videos från hennes intervju aktuellt om kvitteringssystemet, misstankarna om drogerna med mera.

Men detta är bara 1 av hundratals ställen där Katja gråter ut om att hon inte tillhör SD. BLIVIT UTKASTAD

Katja Nyberg blev utkastad ur SD inom några dagar från att partiet fick veta om händelsen.
De ville bara först få lite kött på benen från polisens labb om vad proven visade.

SD är inte efterblivna de vet vad metaboliter innebär.

Det jag inte fattar är vad Katja Nyberg menar med när hon snackar om metaboliterna som om det inte vore samma sak som aktiva substansen.

I hela världen i många prov så kollar man ju inte ens efter den aktiva substansen. Det är ju metaboliter som är det intressanta.

Ifrågasätter Katja Nyberg att metaboliter är samma sak som att man haft den aktiva substansen i sig eller menar hon bara att metaboliterna inte skulle innebära drograttfylleri? Vad säger lagstiftningen? Räcker det inte med metaboliterna för att dömas?

Eller ska hon försöka förneka att hon uppsåtligen brukat narkotika?

Återigen, jag har länkat underlag för alla mina påståenden, du har inte länkat ett enda.

Katja satt kvar i partiet till 22 mars, och hade sannolikt suttit kvar idag om hon inte gått över till det nya nationalistiska partiet Heja Sverige eller va dom heter. Hon ansökte om formellt utträde 20 mars.

I januari påstod hon att hon lämnat SD men i februari erkände hon att hon satt kvar i partiet. Detta bekräftades av SDs presschef.

Kan du länka nånting som styrker ditt påstående att hon "gråter i alla media" att hon blivit petad?

En länk räcker, och den ska helst vara efter den 13e februari när hon går ut och erkänner att hon tidigare ljugit om att hon blivit petad.
Citera
2026-05-16, 23:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Hon är det efter att Bylund dumpade henne. Du har en speciell smak får jag säga. Hennes ögon sitter så tätt intill varandra , bara några millimeter.
Bullmusen jag är ute efter. Hade inte tänkt titta henne i ögonen.
Citera
2026-05-16, 23:42
Medlem
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10161663534899058&id=52811905 7

Fungerar denna? Ser du videon?

Jag bara undrar om du förstår svenska och mår bra?

Du verkar inte helt frisk som håller på och svamlar osammanhängande om verklighetsfrämmande, skumma saker som ingen annan vet om.

Min vän. Katja Nyberg blev utslängd ur SD och har gråtit ut om detta i hundratals intervjuer eller inlägg, hon har aldrig påstått något annat.

Sen om det skulle vara så att hon formellt lämnat in en egen ansökan om att lämna partiet så får det vara så, det har ingen som helst betydelse i sammanhanget.

Katja Nyberg blev utkastad. Det gick snabbt

Citat:
Återigen, jag har länkat underlag för alla mina påståenden, du har inte länkat ett enda.

Katja satt kvar i partiet till 22 mars, och hade sannolikt suttit kvar idag om hon inte gått över till det nya nationalistiska partiet Heja Sverige eller va dom heter. Hon ansökte om formellt utträde 20 mars.

I januari påstod hon att hon lämnat SD men i februari erkände hon att hon satt kvar i partiet. Detta bekräftades av SDs presschef.

Kan du länka nånting som styrker ditt påstående att hon "gråter i alla media" att hon blivit petad?

En länk räcker, och den ska helst vara efter den 13e februari när hon går ut och erkänner att hon tidigare ljugit om att hon blivit petad.
Citera
2026-05-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Hur tänker man när man säger åt andra-som faktiskt HAR läst FUP:en- att sluta tjata om något som ”aldrig hänt” när man själv inte ens bemödat sig att läsa FUP:en?

Fullträff mitt i prick där

Man kan mer undra hur åklagaren tänkte när han gick ut i media och började pladdra om att det minsann inte var några stora djur det handlade om, som om det var vad Katja hade påstått. Ett mycket fult agerande av åklagaren måste jag säga. Om han nu skulle uttala sig om den saken, vilket han ju gjorde, borde han helt enkelt ha sagt att den misstänkte berättat att det var en råtta eller en räv. Men han fick det att låta som att Katja skulle försökt med att det var något större klövvilt eller liknande, och att det var han eller utredningen som kommit fram till att det var en råtta eller något annat smådjur men inte en räv, som Katja faktiskt sa, och som räknas som vilt även i lagens mening.

Så här uttryckte han sig
Citat:
Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat, säger åklagare Anders Jakobsson

"Vad jag har förstått"
Men nu vet vi att han snackade skit. Det var inte "vad han förstått", det var "vad Katja Nyberg påstår" och då inklusive en räv. Rådjur eller älg har Katja aldrig nämnt, det hittade åklagaren själv på. Däremot nämnde Katja räv, vilket gör Jakobsson till en lögnare när han påstår att det inte var något annat. Jävla effektsökare till åklagare, rent ut sagt. Jag förstår att han fått rejält på pälsen den här gången för sina uttalanden, och som sagt till och med försvarsadvokaten tryckte till honom ganska rejält. Inte konstigt alls när han håller på på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in