2026-05-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

Nu var det ju just MP som hade samröre med en kriminell, nämligen Katja! Föddes du igår eller!?

hur hade MP samröre med Katja?

Hon satt kvar i SD fram till 22 mars, fyra månader efter rattfyllan.
och hon petades inte, hon avgick själv för att gå med i ett annat parti, längre ut på högerkanten.

gott att se henne åtalas, hon förtjänar kåken. egen medicin etc
Citera
2026-05-13, 12:51
Medlem
ujujuj va fel jag hade. bjuder på det.
Nu ska det bli intressant vad påföljden blir. Det är ganska exakt samma brott jag fick 2 mån fängelse för.
Men i mitt fall så fanns inget knark i beslag utan jag var "bara" positiv. ostraffad tidigare, precis som kajsa.
Skulle bli mycket förvånad om hon får samma påföljd.
Citera
2026-05-13, 12:52
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja du lyfter en intressant fråga här, nämligen den om hur polisen kunde se så många tecken på fylla och droger, när hon hade så låga nivåer och ingen aktiv drog i kroppen!?

Därtill har den civilist som kom till platsen först klart och tydligt sagt att Katja INTE luktade alkohol, och att det var hans bedömning att hennes beteende berodde på chock, vilket är helt rimligt efter en sådan smäll.

Nog för att Katja är vane-knarkare, men poliserna påstår sig ha sett och känt en hel del mer än vad omständigheterna tycks medge, inklusive ett oberoende vittne.
För att polisen har både utbildning och erfarenhet som de flesta civilister saknar, när det gäller att se tecken på narkotikaanvändande, rimligtvis. För en normal naiv civilist som antagligen själv också hamnat i ett något uppjagat tillstånd efter att vara först till en olycksplats, så blir det rimliga antagandet att personen som krockat kanske beter sig lite märkligt pga chocken - istället för att göra antagandet att det märkliga beteendet är vad som orsakat krocken. Vittnet säger inte att Katja inte luktar alkohol, bara att han inte känt att hon gör det. Vi har ingen aning om hur nära varandra de stod.

Polisernas iakttagelser visade sig sedan vara korrekta. Katja hade alkohol i blodet, hade knarkat i närtid, och hade kokain i väskan. Detta är utrett mer långtgående än vad som är rimligt att begära.

Det fanns ingen råtta, räv eller enhörning. Det fanns ingen kombucha. Åklagaren har gjort ett gediget arbete.
Citera
2026-05-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
hon var med i partiet fram till 22 mars, och blev alltså inte petad, hon avgick själv.
fyra månader efter rattfyllan.

helt obegripligt hur partiet hanterat detta och att dom fortsatte låta henne sitta och ljuga vidare i sina medier. men har man personliga relationer med partiledningen får man tydligen bete sig hur man vill

Exakt det är ju problemet. Att hon fick sitta kvar i fyra månader efter rattfyllan gör det bara värre. Det ger bilden av att partiet hoppades att det skulle blåsa över.
Att hon sedan avgick själv spelar mindre roll när förtroendet redan är borta. Särskilt för någon som sagt sig stå för lag och ordning och det mest talande är tystnaden. Varken den fete eller Kristersson vill uttala sig om Katja och det säger en hel del om vilken politisk sprängkraft det här är.
Citera
2026-05-13, 13:03
Medlem
Hade varit rätt intressant att höra vilka hon dragit en lina med inne på riksdagens toaletter.

Benjamin Doza?
Citera
2026-05-13, 13:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag känner det som att hon har tydliga Narcissistiska drag.
Hon förnekar ju totalt bevisade fakta om henne.
Massor med undanflykter.

Liknande Johanna Jansson i Vetlanda och Tishko Ahmed i Uddevalla.
Dessa två är konstaterat vara Narcissistiska .

Rätta mig gärna om jag har fel.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-05-13 kl. 13:13.
Citera
2026-05-13, 13:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Som jag ser det var det ett smart drag från åklagaren. Katja kan inte påstå att allt var en konspiration från polisens sida och att hon aldrig använt droger alternativt att hon blivit drogad på en fest, om åklagaren kan visa på att hon använt narkotika regelbundet.

Oproportionerligt tvångsmedel? Att de tar lite hår från hennes skalle? Herre jisses. Ungefär lika hemskt som när nån får lämna DNA via tops i munnen. Hon fick ju kissa på stationen under övervakning. Det måste ju vara snäppet obehagligare.
Ja på advokaten låter det som de skulle klippt av hela kalufsen.
Citera
2026-05-13, 13:11
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
ujujuj va fel jag hade. bjuder på det.
Nu ska det bli intressant vad påföljden blir. Det är ganska exakt samma brott jag fick 2 mån fängelse för.
Men i mitt fall så fanns inget knark i beslag utan jag var "bara" positiv. ostraffad tidigare, precis som kajsa.
Skulle bli mycket förvånad om hon får samma påföljd.
Att hon blir av med sin anställning på polismyndigheten (NOA) kommer att vägas in och ge rabatt vid straffmätningen, så även om det hade varit exakt samma som din situation i övrigt, hade hon fått mildare straff.

Räknar dock med fängelse i det här fallet för Katja, förutsatt att åtalen för rattfylla och narkotikabrott av normalgraden håller.
Citera
2026-05-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Att hon blir av med sin anställning på polismyndigheten (NOA) kommer att vägas in och ge rabatt vid straffmätningen, så även om det hade varit exakt samma som din situation i övrigt, hade hon fått mildare straff.

Räknar dock med fängelse i det här fallet för Katja, förutsatt att åtalen för rattfylla och narkotikabrott av normalgraden håller.

Jag blev oxo av med mitt jobb. Säkerhetsklassad tjänst
Citera
2026-05-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Om substansen är laglig i det landet man intagit det i och man kan bevisa att man varit där under den period som hårtestet visar så ska det fungera.

Du är ”påtänd” i Sverige där det är förbjudet, det är det som är brottet..
Citera
2026-05-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Jag blev oxo av med mitt jobb. Säkerhetsklassad tjänst

Vad?
Citera
2026-05-13, 13:20
Medlem
lite förvånad att dom tog hårtest för en rattfylla. förstår inte vad det ger för fallet som sådant. det bevisar ju bara att personen fått i sig droger långt tillbaka. känns lite overkill. Sen så har jag inte sett NFC:s nya information de skickar med. herrejösses vilket slöseri med papper..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in