2026-05-10, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Han har väl ett CV med fall han la på hög " källa VLT" hnas namn och vlt så kommer en del fram om man gogglar,

Ja jag läste det. Återstår att se om han har okynnes-sölat med det här fallet också.
Jag tänker att det faktum att försvaret hade begäran om flera olika utredningsåtgärder av vilka åklagaren faktiskt var så illa tvungen att låta vidta några, är ett tecken på att det faktiskt är ett åtal i antågande. Men tiden det har tagit att komma dit, och åklagarens underlåtenhet att delge misstanke och hålla försvaret underrättade om förundersökningen med dessa ytterligare förseningar till resultat talar ju allt bara till hans nackdel.
Citera
2026-05-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

Så du medger trots allt att det kan vara så att hon talar sanning!?
Eller menar du att det är du själv som ljuger nu?

Som sagt, du ska inte döma andra efter din egen intolerans till alkohol!

Hon ljög ju om att hon var misstänkt för nånting öht först, sen ljög hon om att hon inte testat positivt för alkohol, att hon lämnat SD, att hon bara flyttat bilen pga städdag efter att hon blivit av med körkortet, så att hon är notorisk lögnare är ju fastslaget.

Men absolut, det kan ju vara så att hon inte druckit alls dagen hon orsakade trafikolyckan utan drack så kopiöst dagen innan att hon knappt lyckades komma under laglig nivå av alkohol i blodet kvällen efter, då hon som sagt körde bil och orsakade en trafikolycka.

Förstår inte varför du eller Katja tycker att detta är någon slags vinst i argumentationen dock.
Citera
2026-05-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Hon ljög ju om att hon var misstänkt för nånting öht först, sen ljög hon om att hon inte testat positivt för alkohol, att hon lämnat SD, att hon bara flyttat bilen pga städdag efter att hon blivit av med körkortet, så att hon är notorisk lögnare är ju fastslaget.

Men absolut, det kan ju vara så att hon inte druckit alls dagen hon orsakade trafikolyckan utan drack så kopiöst dagen innan att hon knappt lyckades komma under laglig nivå av alkohol i blodet kvällen efter, då hon som sagt körde bil och orsakade en trafikolycka.

Förstår inte varför du eller Katja tycker att detta är någon slags vinst i argumentationen dock.

Som vanligt går du händelserna i förväg och påstår en massa saker som inte stämmer.

Så sent som i april var det väl som till och med åklagaren meddelade att Katja INTE delgivits misstanke om brott gällande narkotikan.

Inte heller vet vi om det var hon som orsakade olyckan, eller om det var ett djur. Återigen påstår du saker som vi inte vet. Vadan detta ständiga behov av alla dessa falska påståenden?
Citera
2026-05-10, 11:57
Medlem
Citat:
Som vanligt går du händelserna i förväg och påstår en massa saker som inte stämmer.

Så sent som i april var det väl som till och med åklagaren meddelade att Katja INTE delgivits misstanke om brott gällande narkotikan.

Inte heller vet vi om det var hon som orsakade olyckan, eller om det var ett djur. Återigen påstår du saker som vi inte vet. Vadan detta ständiga behov av alla dessa falska påståenden?

hon är misstänkt för rattfylla, narkotikabrott och olovlig körning.
det blev hon i samma sekund som polisen anlände.
Citera
2026-05-10, 14:33
Medlem
Citat:
hon är misstänkt för rattfylla, narkotikabrott och olovlig körning.
det blev hon i samma sekund som polisen anlände.

Jaha, så du vet exakt vad poliserna tänkte i samma sekund som de anlände till platsen? Var du där?

Som jag skrev så har åklagaren tidigare klart och tydligt meddelat att Katja inte blivit delgiven någon misstanke för narkotikabrottet. Han har inte tydligt meddelat någon ändring på den punkten även om hon sannolikt blev det i samband med att försvaret fick ta del av förundersökningen för ett par veckor sedan.

Jag hittar ingenstans där Katja påstår att hon inte är misstänkt, du kanske kan länka det? Eller är det ännu en sak du har hittat på? Det är ju mer regel än undantag att du hittar på saker och påstår att det är fakta. Rena lögner rent ut sagt.

Men om hon sagt något sådant lär det ha varit i ett tidigt skede, och då har hon inte varit delgiven någon misstanke. Det vet vi.

Till skillnad från dig så är Katja polis och förstår nog mycket väl vad det innebär att vara misstänkt för brott. För min del tvivlar jag inte på att hon kan vara skyldig, och hon vandrar på en tunn linje med sina uttalanden för att hålla dem korrekta men samtidigt till sin egen fördel. Det är tydligt att mycket av det lilla hon har sagt har flugit långt över huvudena på många av imbecillerna här på flashback.
Citera
2026-05-10, 21:23
Medlem
Citat:
Jaha, så du vet exakt vad poliserna tänkte i samma sekund som de anlände till platsen? Var du där?

Som jag skrev så har åklagaren tidigare klart och tydligt meddelat att Katja inte blivit delgiven någon misstanke för narkotikabrottet. Han har inte tydligt meddelat någon ändring på den punkten även om hon sannolikt blev det i samband med att försvaret fick ta del av förundersökningen för ett par veckor sedan.

Jag hittar ingenstans där Katja påstår att hon inte är misstänkt, du kanske kan länka det? Eller är det ännu en sak du har hittat på? Det är ju mer regel än undantag att du hittar på saker och påstår att det är fakta. Rena lögner rent ut sagt.

Men om hon sagt något sådant lär det ha varit i ett tidigt skede, och då har hon inte varit delgiven någon misstanke. Det vet vi.

Till skillnad från dig så är Katja polis och förstår nog mycket väl vad det innebär att vara misstänkt för brott. För min del tvivlar jag inte på att hon kan vara skyldig, och hon vandrar på en tunn linje med sina uttalanden för att hålla dem korrekta men samtidigt till sin egen fördel. Det är tydligt att mycket av det lilla hon har sagt har flugit långt över huvudena på många av imbecillerna här på flashback.

Låt mig googla det åt dig - igen.

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sds-talesperson-i-polisfragor-misstankt-for-rattfylla

En till lögn alltså. Att hon blåste noll.

En månad senare erkänner hon alltså att hon hade alkohol i blodet.

När bevisen kommer, då erkänner hon men ljuger om nåt annat.
Citera
2026-05-11, 00:12
Medlem
Citat:

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-sds-talesperson-i-polisfragor-misstankt-for-rattfylla

Jag försvarade Katja förut. MEN effter hennes och Elsas svek i omröstningen så tvår jag mina händer. Vilket Svek.. Nu får vi se vad den senfärdiga åklagaren har på sitt bord. men jag gråter inte om hon åker dit... vilket Svek dom båda gjorde.
Citera
2026-05-11, 12:26
Medlem
Citat:
Jag försvarade Katja förut. MEN effter hennes och Elsas svek i omröstningen så tvår jag mina händer. Vilket Svek.. Nu får vi se vad den senfärdiga åklagaren har på sitt bord. men jag gråter inte om hon åker dit... vilket Svek dom båda gjorde.
i eftermiddag får vi besked sa dom nyss på TV4 och nu på Aftonbladet Besked kommer kl 15,00
Senast redigerad av Filip600 2026-05-11 kl. 12:52.
Citera
2026-05-11, 13:56
Medlem
Citat:
i eftermiddag får vi besked sa dom nyss på TV4 och nu på Aftonbladet Besked kommer kl 15,00

Ska vi gissa att den saktfärdige, men tidigare så pratglade, åklagaren endast kommenterar sitt beslut i ett pressmeddelande och inte tar några följdfrågor?
Citera
2026-05-11, 14:01
Medlem
Citat:

Ja, att du är trög är ingen nyhet. Såvitt jag förstått så visade blåstestet inget utslag. Det var blodprovet som gav utslag. Dessutom under gränsen, varför det är helt rimligt att blåstestet inte gav utslag. I vilket fall som helst så var alkoholhalten laglig.

Men det var inte det som saken gällde, utan om hon påstått att hon inte var misstänkt. Du försöker, som vanligt, snacka bort alla dina lögner och påhitt med en massa skitsnack och att skifta ämne.

Jag drar ännu en gång slutsatsen att du i din oförmåga att stå för vad du påstår helt enkelt inte kan och bara ännu en gång snackade skit.

Katja var inte rattfull på alkohol, så enkelt är det.
Huruvida hon är skyldig till drograttfylla återstår att se, besked om eventuellt åtalsbeslut kommer i eftermiddag. Men givet åklagarens uppenbart stora problem att komma till ett åtalsbeslut i detta som borde ha varit världens enklaste case säger att det är allt annat än självklart.
Citera
2026-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ja, men då vet i alla fall alla i tråden som besitter någon nivå av bildbarhet att det faktiskt förekommer medicinering i Sverige som innehåller kokain, närmare bestämt kokainhydroklorid. Den används i förekommande fall vid ÖNH-operationer.

Att det skulle vara orsaken till Katjas metaboliter är dock ytterst osannolikt. Hon har ju meddelat att hon inte vet hur hon fått i sig detta, och hade hon opererats så pass nära inpå hade hon nog känt till både det och att hon fått en medicin innehållande kokain. Men icke desto mindre, medicin innehållande kokain, det finns och används på svenska sjukhus.

Katja vidhåller ju sin oskuld och åklagaren har uppenbara problem att få ihop ett åtal emot henne. Min gissning är att försvarets begäran om ytterligare utredningsåtgärder som inkom efter att försvaret i ett mycket sent skede till sist fått ta del av förundersökningsmaterialet från denna skrivbordsutredning innebär begäran om utlåtande från NFC och eller RMV gällande huruvida provresultaten är förenliga med den förklaring Katja har till det skedda, vilken den nu än må vara.

Huruvida vi kommer att få veta hur det ligger till med den saken, hänger nog på om det blir ett åtal, för annars lär dessvärre FUP inte bli offentlig. För om åklagaren, ur åklagarperspektiv, har klantat till det här så till den milda grad att han inte ens får ihop det till ett åtal, då lär han knappast vilja att FUPen ska få se dagens ljus och belysa hans inkompetens som förundersökningsledare och åklagare.

Jag håller nog mina slantar på att vi faktiskt får se ett åtal, trots allt, men övertygad, det är jag då rakt inte. Det här kan gå hur som helst.
Häng dock inte upp dig på detta, i praktiken förekommer inga operationer i Sverige där kokainhydroklorid används. Det kan möjligen finnas undantagsfall, men som sagt är det ytterst osannolikt att någon skulle bli oskyldigt dömd för detta. Eftersom det är så pass sällsynt skulle det i sådana fall vara enkelt att bevisa sin oskuld. I Sverige används andra läkemedel för lokalbedövning, vilket skiljer sig från hur det hanteras i andra länder.

Katja är en djupt oseriös och korrupt politiker som beter sig som en tonåring trots sin ålder. Hon kör utan körkort och brukar narkotika, samtidigt som hon själv har bidragit till att förstöra livet för tusentals människor på grund av deras narkotikabruk.

Sannolikt kommer hon inte att bli dömd.
Statsapparaten i Sverige är i hög grad korrupt, och hela landet präglas av en mjuk korruption där rätt kontakter kan ta en långt.
Citera
2026-05-11, 14:25
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Ditt vanliga modus operandi- drar fram du-då-pinnen. ”Det är du som inte förstår, det är du som förväxlar” osv. När du inte fattar, vill dölja att du inte fattar eller vill kasta strålkastarljuset på annat som en dimridå.

Katjas karaktär avseende ärlighet är lika tom som den påsen hade varit om hon inte kört in i stolpen. Hon ljuger så länge det går-och även när det inte längre går. Att vara ärlig och att erkänna saker ligger liksom inte i hennes natur.
När hon konfronterades om sin grova olovliga körning så LJÖG hon. När hon då fick veta att det fanns bilder på att hon visst kört bil- då ”erkände” hon. Hade där funnits minsta lilla chans att kunna välja lögnen så hade hon gjort det utan att blinka, t.ex. om hennes ansikte inte varit uppenbart synligt eller nåt.

Citat:

Det är väl snarare ditt modus operandi att lägga dina ord i annans mun och låtsas som att du vet precis allting om alla andra och vad de skulle göra om si hade varit så etc.
Du skriver ljög med versaler med erkände inom citattecken, det säger allt om dig och ditt modus operandi, men inte ett skvatt om Katja.

Jag konstaterar bara att Katja erkänt den olovliga körningen samt att ingenting av det hon sagt i samband med de misstänkta brotten kring nyår bevisats vara lögner.

Jag konstaterar också att du inte har någonting sakligt att komma med, bara en massa förutfattade meningar och näthat.

HAHAHAHA så gjorde du det igen!!🤦🏻‍♀️
Senast redigerad av Trolleholm702 2026-05-11 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in