Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
hon är misstänkt för rattfylla, narkotikabrott och olovlig körning.
det blev hon i samma sekund som polisen anlände.
Jaha, så du vet exakt vad poliserna tänkte i samma sekund som de anlände till platsen? Var du där?
Som jag skrev så har åklagaren tidigare klart och tydligt meddelat att Katja inte blivit delgiven någon misstanke för narkotikabrottet. Han har inte tydligt meddelat någon ändring på den punkten även om hon sannolikt blev det i samband med att försvaret fick ta del av förundersökningen för ett par veckor sedan.
Jag hittar ingenstans där Katja påstår att hon inte är misstänkt, du kanske kan länka det? Eller är det ännu en sak du har hittat på? Det är ju mer regel än undantag att du hittar på saker och påstår att det är fakta. Rena lögner rent ut sagt.
Men om hon sagt något sådant lär det ha varit i ett tidigt skede, och då har hon inte varit delgiven någon misstanke. Det vet vi.
Till skillnad från dig så är Katja polis och förstår nog mycket väl vad det innebär att vara misstänkt för brott. För min del tvivlar jag inte på att hon kan vara skyldig, och hon vandrar på en tunn linje med sina uttalanden för att hålla dem korrekta men samtidigt till sin egen fördel. Det är tydligt att mycket av det lilla hon har sagt har flugit långt över huvudena på många av imbecillerna här på flashback.