2026-02-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad brukar folk ha i Zip påse " Redline påse" bakpulver eller kokain?
Det finns väl inget bevis på att det var kokain i den påsen? då anser jag inte man skall antyda det.. i mitt jobb måste jag vara försiktig med vad jag säger antyder tycker,, jag har dessutom ett regelverk att följa.. man kan inte antyda då har jag gått i " kommesion" med kunden livsfarligt att spekulera.
Citera
2026-02-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Som jag ser det så är kanalen Riks milsvida bättre på att göra granskande reportage,än våra S,k. journalister i MSM ,samt Reportrar på SR SVT TV4. jag är inte intresserad av något " hemma hos reportage" hos Katja Nyberg. jag vill att man granskar Åklagare Jakobsson ,hur han skött detta ärende .Han gick ju ut tidigt och pratade i pressen.. då påpekade ju Katjas Advokat/ ombud detta varvid Åklagare Jakobsson då antydde att det var Katjas Advokat/ ombud som hade uttalat sig i pressen. jag hoppas man kollar upp hur Jakobsson har hanterat detta och hur han fortlöpande kommer agera ,med tanke på hans " track record" i B.la Karl Hedin fallet.

riks är åtminstone bättre på att göra smickrande reportage om folk i SD.
sen kan det ju bero på att det är SD som betalar reportagen...
Citera
2026-02-05, 00:32
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Det finns väl inget bevis på att det var kokain i den påsen? då anser jag inte man skall antyda det.. i mitt jobb måste jag vara försiktig med vad jag säger antyder tycker,, jag har dessutom ett regelverk att följa.. man kan inte antyda då har jag gått i " kommesion" med kunden livsfarligt att spekulera.

Åklagaren har bara sagt de hittade en påse med vitt pulver sen kan ju Leif GW Persson snacka hur mycket han vill i Tv 4!
Citera
2026-02-05, 00:38
Medlem
Citat:

det hade vart guld om Katja gick till attack igen om att folk snackar fast urinprovet inte kommit tillbaka positivt än. och dagen efter kom det tillbaka positivt.

går hon ut med offekoftan nu om att det vita pulvret hon hade i handväskan när hon gav positivt utslag på att ha kokain i kroppen, i sanning inte riktigt riktigt än bevisats 100% vara kokain, så är hon så pinsam att man dör. Stå för va du har gjort, eller ljug om att du hade kokain i blodet med zip-påsen du hade hängande under näsan innehöll tvättmedel.

Gå till papi raul isf, alla visste att testet skulle komma tillbaka positivt och alla vet att det kommer vara samma visa med pulvret.

Sluta lipa eller håll åtminstone käften.

Pinsamma människa/rättspolitiska talesperson för Sveriges näst största parti
Citera
2026-02-05, 01:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Vadå oförklarligt? Hon har väl varit tydlig hela tiden med att hon väjde för ett djur. Mörkt och halt på det. Det är inte direkt ovanligt att folk kör av vägen på vintern.
Man kan vara ganska skärrad av att ha kört av vägen och krockat med en stolpe.
Sen att poliser i te plockar in folk på måfå för drogtest är bara skitsnack.
Det finns gott om jävliga poliser som tycker om att jävlas med folk. Speciellt såna som inte ställer till med bråk brukar utsättas för polisens grymhet.

Enligt Transportstyrelsen tog polisen hennes körkort vid vägkanten. Inte på polisstationen. Så allt stod inte rätt till på olycksplatsen.

Nu i efterhand vet vi ju via blodprovet att hon tagit nån form av narkotika. Så de gjorde ju en korrekt bedömning av situationen.
Citera
2026-02-05, 01:48
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt Transportstyrelsen tog polisen hennes körkort vid vägkanten. Inte på polisstationen. Så allt stod inte rätt till på olycksplatsen.

Nu i efterhand vet vi ju via blodprovet att hon tagit nån form av narkotika. Så de gjorde ju en korrekt bedömning av situationen.
Det visar sig. Det finns massor av mediciner som är narkotikaklassade.
Citera
2026-02-05, 02:04
Medlem
Polis2010s avatar
Polisen kan skrika hur mycket de vill om att Katja ska avsluta sin anställning hos dem. Detta ärende kommer att ha sin gilla gång. Åklagaren väcker åtal då Katja blånekar. I tingsrätten kommer hon bli dömd till dagsböter. När det blir dags för överklagan till hovrätten då kommer Katja att tala om att hon är beroende och missbrukar. Då vänds hela ärendet upp och ner. Det ev PAN-beslutet (PersonalAnsvarsNämnden) gäller då knappast längre om att Polisen vill skilja henne från anställningen. Katja hävdar att det är arbetsgivarens ansvar då hon blivit beroende av narkotika i om med sin tjänst. Sedan köper Polisen ut henne för ca 5 miljoner kronor. Den summan blir hemlig. Ingen förutom Katja vill ha det så men de kan kräla och kräka på myndigheten hur mycket de orkar. Ungefär så brukar det gå till.
Citera
2026-02-05, 02:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det visar sig. Det finns massor av mediciner som är narkotikaklassade.

Absolut. Det ger sig med tiden.

Advokaten skrev ju till Transportstyrelsen i ett försök att få tillbaka Katjas körkort innan blodprovet var analyserat och diskuterade då snabbtestets resultat. Han åberopade inte då en av Katjas eventuella mediciner som en orsak till att narkotika påvisades i snabbtestet. Vilket ju vore det självklara, tycker jag i alla fall, om hon tagit en tillåten narkotikaklassad medicin i närtid. Och varken hon eller advokaten har nämnt det i intervjuer som en förklaring.

Det kan absolut ha varit ett narkotikaklassat läkemedel i hennes blod. Men i så fall är det nog mindre troligt att det var en medicin som hon själv hade recept på.
Citera
2026-02-05, 02:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Polisen kan skrika hur mycket de vill om att Katja ska avsluta sin anställning hos dem. Detta ärende kommer att ha sin gilla gång. Åklagaren väcker åtal då Katja blånekar. I tingsrätten kommer hon bli dömd till dagsböter. När det blir dags för överklagan till hovrätten då kommer Katja att tala om att hon är beroende och missbrukar. Då vänds hela ärendet upp och ner. Det ev PAN-beslutet (PersonalAnsvarsNämnden) gäller då knappast längre om att Polisen vill skilja henne från anställningen. Katja hävdar att det är arbetsgivarens ansvar då hon blivit beroende av narkotika i om med sin tjänst. Sedan köper Polisen ut henne för ca 5 miljoner kronor. Den summan blir hemlig. Ingen förutom Katja vill ha det så men de kan kräla och kräka på myndigheten hur mycket de orkar. Ungefär så brukar det gå till.

Är det din egen lilla fantasivärld som diktat ihop historien?

Eller har du bevis på att andra missbrukade poliser som tagit narkotika, kört rattfulla och varit inblandad i en olycka varit med om just det scenariot du beskriver? Länka gärna till det. Inte rattfull av alkohol utan narkotika. Narkotika är ju inte tillåtet att använda, så det räknas som värre av polisen.

Här har jag ett exempel på en polis som togs för 2 olika rattfyllor (en pga droger och en pga alkoholj. Hon fick skyddstillsyn eftersom hon skulle förlora jobbet. Och det skulle hon. Men polisen var så sega på att avskeda henne så hon hann åka dit för narkotikabrott i form av massor av pillerna innan avskedet.

Citat:
– Jag har ingenting kvar. Jag är för evigt nu kriminell i allas ögon. Jag får inget jobb, jag får ingenting, säger polisen i förhör.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/polis-misstanks-ha-bestallt-narkotika-tidigare-domd-for-drograttfylla

Avskedet upphävdes inte pga missbruk. Och hon verkar ha dåligt med pengar, så hon köptes inte ut med några miljoner.
Citera
2026-02-05, 03:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Polisen vill avskeda Katja och åklagaren kan komma med ett besked nästa vecka!

Citat:
Efter misstankarna om rattfylleri och ringa narkotikabrott vill nu arbetsgivaren att hon ”ska skiljas från sin anställning”. På tisdagen lämnades frågan över till myndighetens personalansvarsnämnd, Pan.

https://www.dn.se/sverige/polisen-vill-sparka-katja-nyberg-efter-brottsmisstankarna/

Citat:
Det framgår dock att myndigheten anser att Nyberg ”grovt har åsidosatt sina åligganden mot arbetsgivaren”.

Så polismyndigheten inväntar inte åtal, utan går tydligen på blodprovet. Eller så har de haft ett samtal med henne och accepterar inte hennes förklaring.

Citat:
Förundersökningen mot Nyberg pågår fortfarande och åklagare Anders Jakobsson vill inte kommentera hur han kommer att gå vidare med ärendet.

Vissa saker kvarstår. Vad vill jag inte tala om. Handläggningen pågår alltjämnt, säger han.

Ett besked kan komma i slutet av nästa vecka, enligt Jakobsson.
Citera
2026-02-05, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Då förstår du inte hur dagsböter fungerar.

Hennes liv i ”rikedom” är nog över. Ingen riksdagsplats framöver, inget polisjobb.

Jodå, jag sitter som nämndeman så det har jag full koll på 😊
Men du har rätt om framtiden. När lönen slutar komma från riksdagen, tydligen om ca två år, så lär det inte bli så fett för Katja. Hon får kanske börja langa kokain 🤣
Citera
2026-02-05, 05:06
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
riks är åtminstone bättre på att göra smickrande reportage om folk i SD.
sen kan det ju bero på att det är SD som betalar reportagen...
Jag tror inte att Riks är insmickrande mot SD bara för att SD betalar. Varför skulle de vara det? Det är faktiskt seriös journalistik Riks sysslar med och inte propaganda.

Det var bland annat Riks som ganska snabbt, med SD-mått mätt, gick ut med Katjas namn.

Jag anser nog att Riks är helt oberoende och kan inte se att de skulle vinkla något till SDs fördel

Sämre är det i annan media som agerat långsamt med att publicera anklagelserna om Katja och Kokain. Riks är egentligen den enda kanalen som inte borde förbjudas när Jimmie blir statsminister efter nästa val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in