2026-01-04, 23:16
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Tja, mitt kompisgäng hade tänkt att åka på en ”festresa” i sommar, helst på bargator eller liknande. Problemet med bargator som är lite WT är att britter frodas i sånt. Vet ni någon bra resemål för att göra en sådan här resa utan att behöva träffa britter varje meter man går?
Citera
2026-01-05, 00:01
Medlem
Smekarn87s avatar
Bra tänkt! Kroatien kan vara ett bra alternativ! Föredömligt tänkt!
Citera
2026-01-05, 00:36
Medlem
Riksreptilens avatar
Kör en sann klassiker och irritera danskarna där mängden misstänkta brittiska nybörjar-fotbollshuliganer torde vara lågt?
Citera
2026-01-05, 00:39
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Skall kolla in!
Citera
2026-01-05, 00:39
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Var på Malta förra sommaren. Delar av ön är riktigt häftig och cool att se men bargatorna var ordenligt sunkiga och sketchy, och massor av britter!

Typiskt
Citera
2026-01-05, 01:26
Medlem
Af-Helvetes avatar
Kika på vart deras lågprisflyg har för destinationer, speciellt ifrån Birmingham och Manchester. Undvik Benidorm för det är en enda stor brittisk koloni.
Citera
2026-01-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Tja, mitt kompisgäng hade tänkt att åka på en ”festresa” i sommar, helst på bargator eller liknande. Problemet med bargator som är lite WT är att britter frodas i sånt. Vet ni någon bra resemål för att göra en sådan här resa utan att behöva träffa britter varje meter man går?

Syftet med festresor, i alla fall när jag var yngre var att åka till just ett sådant ställe, då det inte kostar skjortan, då är det oundvikligt att stöta på andra turister som britter då det endast finns begränsade hotspots för sådana typer av resor i Europa.

Kroatien är definitivt inte ett ställe att åka på festresa till. Portugal, Tjeckien, Ungern, är då betydligt bättre alternativ om du vill undvika britter och betydligt skonsammare för plånboken.
Citera
2026-01-05, 01:33
Medlem
Det kan bli svårt men låt mig bara inflika att britter verkligen kan vara kul att träffa på som yngre och ute på resa
Citera
2026-01-05, 02:22
Medlem
Beror på vilken typ av britter, skottar är härliga och ödmjuka, engelsmän nja. Undvik isåfall Spanien och Portugal. Isåfall är det väl Turkiet ni ska till men det är ju som sagt en semi-diktatur med islamistiska inslag så tvek på den också.

Jag skulle isåfall skriva Italien, typ Venedig och i det området.
Citera
2026-01-05, 03:43
Medlem
BengtGunthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Kroatien är ett riktigt bra alternativ Dubrovnik är väll annekterade av jävla massa fårknullande walesare så undvik Dubrovnik åk in i landet för att slippa dem ännu mer mycket trevligare också. Jag anser att det absolut bästa vore Vukovar. Hadde själv en polare som var där och sa att det var riktigt bra drag. Relativt lätta att ta sig från Zagreb också så jag hadde satsat på Vukovar. Annars så kan ni kolla Mostar eller Saravejo riktiga hidden gems när det kommer till sådant Belgrad är inte en hidden gem längre och kan knappast ens beskrivas som "gem". Vilket Vukovar däremot kan
Citera
2026-01-05, 05:06
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Hur gamla är ni?
Citera
2026-01-05, 08:08
Medlem
Citat:

Är det ett resmål där britter saknas, men WT frodas, som ni söker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in