2026-01-04, 18:56
Medlem
Höj momsen på onyttiga födoämnen!

Beskatta baserat på bla sockerhalten!

Sänk / slopa momsen på basvaror, frukt o grönt!!
Citera
2026-01-04, 19:02
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Höj momsen på onyttiga födoämnen!

Beskatta baserat på bla sockerhalten!

Sänk / slopa momsen på basvaror, frukt o grönt!!
Bomber till Ukraina 110 000 000 000
Hälsfrämjande till de som betalat bomberna 15 000 000

Verkar rimligt!
Citera
2026-01-04, 19:05
Medlem
Ett stort fel som görs, tycker jag, när folk får hjälp att gå ner i vikt, medmmedicin eller operation av något slag, är att man inte utreder orsaken till övervikten.

Många äter fel/för mycket pga trauma av något slag och traumat försvinner ju inte bara för att personen går ner i vikt.
Däremot, om personen får hjälp med sitt trauma kan viktnedgången komma 'på köpet'.

Risken med att bara få personen att gå ner i vikt är att personen går upp igen även om det kan ta ett par, eller flera år.

Slöseri med både pengar och resurser.
Citera
2026-01-04, 19:08
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallstaket
Bomber till Ukraina lågt räknat 110 000 000 000
Hälsfrämjande till de som betalat bomberna 15 000 000

Verkar rimligt!

Jag måste förtydliga 110 000 miljoner VS 15 miljoner
Och det är väl demokratiska beslut som ligger bakom dessa prioriteringar.
Jag har iallafall INTE röstat för bomber.......
Det måste väl vara S MP M som är för detta?
Citera
2026-01-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
ett tips är han man slänger in 1 timme varje vecka på arbetstid som friskvårdtimme

Jag hade glatt tackat, men problemet är de som istället smiter hem och slappar.

På en tidigare arbetsplats kunde man välja friskvårdspeng eller friskvårdstimme.
Direkt var det några som valde friskvårdstimme och la den sista timmen på fredagar.

Då ändrades det och man var tvungen att ta den mitt på dagen vilket förstörde för de som inte kunde gå ifrån sitt atbete dagtid, de blev därmed tvingade att välja friskvårdspeng. En del ensamstående med barn blev i princip utan båda då.
Citera
2026-01-04, 19:30
Avstängd
15 miljoner
Men 800 miljoner till Gaza 2025 och 2026...
Fin prioritering
Citera
2026-01-04, 21:50
Medlem
Detta måste vara det största hotet mot flashbacks mest aktiva användare sen spola kröken-kampanjen!
Citera
2026-01-04, 22:39
Medlem
För alla stillasittande bidragstagare så finns iallafall en enkel lösning. Obligatorisk gympapass 2-3 gånger i veckan annars uteblir bidragen.
Citera
2026-01-04, 23:19
Medlem
Bra intiativ men 15 miljoner är ju ingenting. Vad ska de göra för de pengarna, lite reklam på tv?
Borde vara 150 miljoner där hälften öronmärks till kost och andra hälften träning. Hur de ska placeras för önskat resultat vet jag ej eftersom jag ej jobbar på FHM.
Citera
2026-01-05, 00:01
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Enkel lösning, alla som inte har ett jobb att sköta anmäler sig hos snöskyffellagret och sen sätter igång och skottar snö över hela sverige.
15 miljoner kommer räcka långt och många kommer plötsligt lösa jobbfrågan också för att få något bättre jobb.

Finns det inte snö där personen bor så finns det mängder med skräp ute i diken och skogar att plocka.
Citera
2026-01-05, 01:06
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
Du har förmodligen rätt. Förvisso skulle svenskarna behöva röra mycket mer på sig, men för att få bukt med fetma samt hjärt- och kärlsjukdomar så hade man behövt börja med den dåliga kosten. Jag har svårt att föreställa mig att dessa pengar ska kunna ändra på det.
Japp, i samma veva går de ut och rekommenderar kost som är undernärande. Klart folk inte rör på sig, de har ingen kraft.
Citera
2026-01-05, 01:38
Medlem
Det här initiativet tror jag kan båda gott. Fler kampanjer från Fhm som är vetenskapsbaserade (läs: ej som under covid) och som når igenom reklambruset där det bästa för människors hälsa absolut inte är högst prioriterat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in