2026-01-04, 12:49
Medlem
15 mille blir väl ca 25 tjänster - förutsatt att alla pengar går till personalkostnader - för att lösa att x miljoner människor är beroende av gaming, tv-serier, gambling, sociala medier o.s.v.

Sicken satsning.
Citera
2026-01-04, 12:53
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av symmetrisk
Utan att ha läst uppdraget föreställer jag mig att de 15 miljonerna går till några reklamkampanjer men att önskade resultat uteblir.

eller nåt program för flickor / kvinnor på järva som leder till inget och pengarna förvinner i korruption.
Citera
2026-01-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Då kan vi anställa lite mer kommunikatörer som kan sitta i möte för att samordna inlägg på sociala medier om att man borde röra sig. Toppen.

Det blir inte många kommunikatörer isåfall. 5-15 personer max om de inte är underbetalda och då finns inga pengar kvar att faktiskt göra något. Det här är vad som så fint kallas för varmluft eller valfläsk
Citera
2026-01-04, 14:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vi måste lägga ner folkhälsomyndigheten. Det är inte värdigt en demokratisk, liberal rättstat att ha en myndighet som styr befolkningen mot lämpligt beteende, eller till och med mot lämpliga åsikter.
Det börjar bli ett säkerhetshot när vi har en myndighet som motarbetar "fördomar" mot psykiskt sjuka, så att ambulanssjukvårdare får en överraskningskniv i magen när de rycker ut.

Svensk höger borde kunna ha lite mer balls, och hålla sig ifrån sån kommunistisk skit.
Citera
2026-01-04, 14:18
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är inte värdigt en demokratisk, liberal rättstat att ha en myndighet som styr befolkningen mot lämpligt beteende, eller till och med mot lämpliga åsikter.

Eller som i verkligheten: olämpligt beteende och olämpliga åsikter.
Citera
2026-01-04, 16:04
Medlem
Lyzzas avatar
Folk som aldrig besökt ett gym kommer säkerligen inte att göra det på grund av detta jippo.
Citera
2026-01-04, 17:17
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Sedan dess har det bara burit utför. Mer motion kan aldrig kompensera för en dålig kost på raffinerade kolhydrater och rapsolja. Det är tokerier de har fått från industrin och den där KD-ministern.
Jo det är precis vad det kan. Det är tvärtom som inte fungerar: stillasittande med bra kost.
Citera
2026-01-04, 17:21
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är inte värdigt en demokratisk, liberal rättstat att ha en myndighet som styr befolkningen mot lämpligt beteende, eller till och med mot lämpliga åsikter.
Du tänkte nog inte efter där. Det är en rättstat för att man genom lagar upprätthållna av myndigheter styr beteende. Annars kan jag bränna grannens hus och ingen ska lägga sig i det beteendet.

Du tycker att människor ska få misshandla sin hälsa ifred men sedan när dessa blir sjuka på grund av detta så ska staten ändå ta hand om dom.
Bästa exemplet är rökare för ingen kan argumentera för att det inte är dåligt för hälsan, medans stillasittande skulle kunna vara ”vila” och därmed bra.
En del behöver sparkar i baken för att ta hand om sig. Va? Övergrepp!
Senast redigerad av BuckshotBill 2026-01-04 kl. 17:28.
Citera
2026-01-04, 17:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Du tänkte nog inte efter där. Det är en rättstat för att man genom lagar upprätthållna av myndigheter styr beteende. Annars kan jag bränna grannens hus och ingen ska lägga sig i det beteendet.

Jag pratar inte om lagar, idiot. Folkhälsomyndigheten jobbar bland annat med att förändra normer.
Citera
2026-01-04, 17:56
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
”Oj, en myndighet har fått mer pengar. Det är bäst att jag tar och rör på mig lite.”

Hur funkar detta?

Det var min första tanke. Att röra sig kostar inget. Jag gick en promenad idag, den var gratis. Hur ska en myndighet, eller... vad ska en myndighet med pengar till för att uppmuntra folk? Uppmuntra är billigt.
Citera
2026-01-04, 18:03
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Då kan vi anställa lite mer kommunikatörer som kan sitta i möte för att samordna inlägg på sociala medier om att man borde röra sig. Toppen.

precis detta.. mer fejk jobb.. men om vi tar bort alla dessa värdelösa jobb så skulle arbetslösheten stiga till 40%
Citera
2026-01-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
På åttiotalet hade man ju gymping med Susanne Lanefeldt på statsteve: https://www.youtube.com/watch?v=q2-mFOrSmHE

Sedan dess har det bara burit utför. Mer motion kan aldrig kompensera för en dålig kost på raffinerade kolhydrater och rapsolja. Det är tokerier de har fått från industrin och den där KD-ministern.
Rapsolja? Vad med den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in