2026-01-01, 18:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Kör oftast Stone Island topp till tå!

Klassiskt, snyggt och tyder på medvetenhet.
Ja faktiskt . Konkret och bra. Tack!
Deras mer vuxna kläder kan vara en bra kompromiss mellan jag vill vara som på 00talet och funka på kontoret. Lagom 40 årskris - men jag gillar det!
Problemet är att folk tror man (fortfarande) är huligan. Hade en kompis som blev attackerad för han hade SI jacka. Men det var ett tag sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Bor Du i storstad eller på.landsbygden?
Stor skillnad i klädstil däremellan.
På landet kan Du lufsa runt i "mysbyxa" utan att skämmas; det skulle inte funka i en större stad.

En crossover är alltid bra.
Kavaj i mer avslappnad stil funkar faktiskt med t-shirt.
Huvtröja går bort, pinsamt plagg på alla över 15 år.
Det finns många skjortor av god kvalitet med roliga mönster, kombinera med jeans och slips och ta-da, Du är både kul och välklädd.

Det viktigaste är - som fler i tråden påpekat - att Du känner Dig bekväm i Dina kläder och inte utklädd.
Inte kavaj. Och jag bor både i stad och på landet. Där kan jag vara mig själv med avslappnade outdoorkläder - men i stan klär jag mig som en förvuxen tonåring med sneakers, jeans och väst. Det är bekvämt och praktiskt men jag är trött på det och kläderna börjar bli slitna.

Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Gå till Dressman och fråga personalen i butiken om smakråd och låt dem välja ut något som passar.
Det var det jag gjorde för några år sen när jag var tvungen att släppa mitt gamla jag.
Inte igen. Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Definition av att vara man är att man vet själv hur man vill klä sig.
Men jag är rövbögare och aidshomo.

Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
Där satte du den , inte gångbart 2026, finns lite olika stilar som är tidlösa.blanda mellan dyrare lite coola tidlösa märken ex fred perry och billigare kläder.
Sen kan vi inte svaea cilka kläder du ska ha på ditt jobb.eller fritid.kläderna måste ju passa ditt liv.
Fred Perry - gärna.
Citera
2026-01-01, 18:18
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur ska man klä sig som 40 åring utan att se ut som pre-boomer, mellanchefskliché eller som "en sån där som vill se ung ut"?

Snyggt ytterplagg gör mycket. En stilren ullkappa.
Citera
2026-01-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Kör oftast Stone Island topp till tå!

Klassiskt, snyggt och tyder på medvetenhet.

Bara huligan-nassar som klär sig i SI. Medvetenhet?
Citera
2026-01-01, 18:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Snyggt ytterplagg gör mycket. En stilren ullkappa.
Bra tips. Tack. När jag var ung hade jag långa svarta rockar och dr martens. Får bli en vuxenvariant.
Citera
2026-01-01, 18:25
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Är det så? Jag fattar inte?
Förut var det ju huliganmärket - men nu?
Citera
2026-01-01, 18:28
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Börja tänka matchande färger från topp till tå. Det kan ta tid att få till en garderob på det sättet.

Jag håller med. Ibland kan jag hitta snygga skor, och börjar därifrån. Eller så hittar jag en bra kavaj, och börjar därifrån. Någonstans på mitten blir det svårt. Men en väldressad person är faktiskt mer attraktiv på nästan alla sätt än någon som inte bryr sig. Särskilt om kroppen också är tränad. Det visar att man har respekt för sig själv och är någon andra bör ta på allvar.
Citera
2026-01-01, 18:35
Medlem
Citat:
Är det så? Jag fattar inte?
Förut var det ju huliganmärket - men nu?

Det är fortfarande väldigt mycket ett huliganmärke. Bara det att springa runt med en blaffig pilkors-logga på vänsterarmen är så töntigt och omanligt att det finns inte.
Citera
2026-01-01, 18:37
Medlem
Skratta du bäst du vill nu, men en dag kanske din partner går hand i hand med en karl som vandrar bredbent och sådär manligt som bara män med varselkläder kan göra. Och bak på ryggen står det NCC.

Då känner man sig liten, kan jag tänka mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Du menar att utstråla att man är misslyckad
Citera
2026-01-01, 18:40
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Hur ska man klä sig som 40 åring utan att se ut som pre-boomer, mellanchefskliché eller som "en sån där som vill se ung ut"?

Skinnyjeans is the shit.
Citera
2026-01-01, 18:42
Medlem
Jag tänker att man börjar med att ha bra basplagg som jeans, t-shirt, skjortor, någon pullover osv. Viktiga när man blir äldre är att kläderna sitter bra. Tips är att kolla runt efter en butik där man hittar saker man gillar. Jag tycker mq är bra men man får kolla runt.
Citera
2026-01-01, 18:46
Medlem
OneTaps avatar
fräscht o snyggt. inte svårare än så :P typ jeans o skinn väst. skjorta. m90 kängor. bomber jacka. de går lätt o förhöja en outfit med accessoarer oxå som typ basker. sol glajjer. guld kedja. =) de e typ va ja brukar ha på mig o får jämt komplimanger av random folk på stan :P
Citera
2026-01-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman

Att hitta en tidlös stil.
SI är väl ett hyfsat dyrt märke.
Numera så är alla typer av kläder/ stilar tillgängliga.men om du inte har nån egen smak vad tycker är snyggt coolt.är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in