2026-01-01, 17:49
Medlem
Elvis avatar
Kör oftast Stone Island topp till tå!

Klassiskt, snyggt och tyder på medvetenhet.
Citera
2026-01-01, 17:51
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur ska man klä sig som 40 åring utan att se ut som pre-boomer, mellanchefskliché eller som "en sån där som vill se ung ut"?

Bor Du i storstad eller på.landsbygden?
Stor skillnad i klädstil däremellan.
På landet kan Du lufsa runt i "mysbyxa" utan att skämmas; det skulle inte funka i en större stad.

En crossover är alltid bra.
Kavaj i mer avslappnad stil funkar faktiskt med t-shirt.
Huvtröja går bort, pinsamt plagg på alla över 15 år.
Det finns många skjortor av god kvalitet med roliga mönster, kombinera med jeans och slips och ta-da, Du är både kul och välklädd.

Det viktigaste är - som fler i tråden påpekat - att Du känner Dig bekväm i Dina kläder och inte utklädd.
Citera
2026-01-01, 17:56
Medlem
Gå till Dressman och fråga personalen i butiken om smakråd och låt dem välja ut något som passar.
Citera
2026-01-01, 17:58
Medlem
Citat:
Hur ska man klä sig som 40 åring utan att se ut som pre-boomer, mellanchefskliché eller som "en sån där som vill se ung ut"?

Definition av att vara man är att man vet själv hur man vill klä sig.
Citera
2026-01-01, 17:59
Medlem
Citat:
Det är ju exakt inte ett sånt svar jag vill ha. Tänker inte bara jag utan män generellt.
Tråden ska inte handla om min personliga smak utan vad man bör undvika och vad som är gångbart 2026 och framåt

Där satte du den , inte gångbart 2026, finns lite olika stilar som är tidlösa.blanda mellan dyrare lite coola tidlösa märken ex fred perry och billigare kläder.
Sen kan vi inte svaea cilka kläder du ska ha på ditt jobb.eller fritid.kläderna måste ju passa ditt liv.
Citera
2026-01-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Varselkläder är det enda män (+18 år) bör bära för att utstråla manlighet.

Du menar att utstråla att man är misslyckad
Citera
2026-01-01, 18:04
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Varselkläder är det enda män (+18 år) bör bära för att utstråla manlighet.

Funkar på jobbet "arbete på väg".
Nu utgår jag från att det inte var det TS efterfrågade.
Citera
2026-01-01, 18:08
Medlem
Citat:

Leta upp bilder på nätet med välklädda män, från 50-60-70-80-90-00talet, sen letar du fram den gemensamma nämnaren där.

En välklädd man som bryr sig någorlunda, går inte och köper en oversized jacka för att det råkar va på modet. En sjysst rock kommer alltid vara en sjysst rock oavsett om det var Steve McQueen eller Tom Ford som bar den.

Samma sak gäller byxor, skjortor, tröjor. Sjyssta T-shirtar verkar dock ha försvunnit från de vanliga butikerna, men deltar man lite på NK så hittar man nog även det.
Citera
2026-01-01, 18:12
Medlem
geir44s avatar
Träningskläder, billiga skor från Sport Outlet och New Era caps.
Citera
2026-01-01, 18:13
Medlem
Citat:
Har tänkt på det. Min fru säger likadant. En grej jag märkt är att folk har ton-i-ton + att de har konstraster. Aldrig mörka byxor + mörk överdel, eller ljus+ljus. Det är alltid mörkt + ljust.
Men jag vill inte se ut som en öfvre stekare. Hatar såna men vill samtidigt se vuxen ut och passa in. Fan va svårt. Jag är identitetslös.

Mörka brallor + mörk tröja funkar ju om du har en annan färg på jackan/rocken, annars så blir det lätt att du ser ut som en fåntratt från filmen ”Vi hade isllafall tur med vädret”.

Det är få som bär upp det.
Citera
2026-01-01, 18:14
Medlem
Läderskor, chinos, piké, rock scarf,
Citera
2026-01-01, 18:17
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Har tänkt på det...

Du ska klä dig efter din kropp. Vad är bra och mindre bra?, vilken siluett vill/behöver du förstärka? Sen är det färg, om du ska ha mörkt eller ljust som överdel. Sen gå på eventuella trender,. Men sätter du det bryr du dig inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in