2026-01-02, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Lägg av. Otroligt många modemedvetna människor bär SI. Otroligt stilrent och fungerar perfekt i vardagen och när det vankas match!

Kan säga att damerna ute på landet sällan bangar en SI kille!

Lägg av själv. SI är ett skitmärke för skitmänniskor, det vet du. Ja, jag kan mycket väl tro att "damerna" ute på bondvischan där du bor inte förstår bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Men de har ju svarta som modeller?

Svarta kan inte vara huliganer enligt dig?
Citera
2026-01-02, 17:46
Medlem
Citat:
Hur ska man klä sig som 40 åring utan att se ut som pre-boomer, mellanchefskliché eller som "en sån där som vill se ung ut"?

Klä dig som Robert Redford. Han var aldrig illa klädd.

Jag skulle undvika att ta råd av typen ”det du är bekväm i”. Stilkänsla är ovanligt bland män. Och det syns.
Citera
2026-01-02, 17:53
Medlem
HBTKuks avatar
Cylinderhatt, oljerock och träkäpp med metalldetaljer.

Eller som du vill själv. Brukar vara enklast.
Citera
2026-01-02, 18:16
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Lägg av själv. SI är ett skitmärke för skitmänniskor, det vet du. Ja, jag kan mycket väl tro att "damerna" ute på bondvischan där du bor inte förstår bättre.

Har du besökt öarna? Knappast något som skrattas bort eller ses som bonnigt. Låter som du kanske inte har pengarna för det rätta modet.

Själv spatserat runt i mina SI och visst hör det till att man får stå upp för sina plagg. Blivit inbjuden till dans ett par ggr, gäller även kvinnorna.
Citera
2026-01-02, 18:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
T-shirt med obskyrt band , mörka Lewis o snygga sneaks premium, Fjällräven jacka mörkgrön o du är i hamn.
Citera
2026-01-02, 20:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman

Svarta kan inte vara huliganer enligt dig?
Jag längtar tillbaka till den tiden när våldet var koncentrerat till bara huliganfighter. Det drabbade ingen oskyldig och det var ordnat, gentlemannamässigt och välklätt.
Citera
2026-01-02, 20:57
Medlem
Ju äldre man blir desto bekvämare kläder.
Rejäla skor som man kan gå långt i om det behövs, tex Timberland.
Vandrarbyxor och flanellskjorta. Går bilen sönder och det är två mil hemifrån så kan man gå hem.
Citera
2026-01-02, 22:02
Medlem
Du verkar inte ha självförtroende att klä dig som du vill. Kolla på Adam Sandler.
Han klär sig bekvämt och ledigt oavsett vart han ska.
https://www.tvguide.com/news/how-to-dress-like-adam-sandler/
Citera
2026-01-03, 01:46
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Du verkar inte ha självförtroende att klä dig som du vill. Kolla på Adam Sandler.
Han klär sig bekvämt och ledigt oavsett vart han ska.
https://www.tvguide.com/news/how-to-dress-like-adam-sandler/
Det där om att ha mod att vara sig själv är bara ett sätt att försöka komma undan att man ser ut som en loser-slusk. Folk inbillar sig att de är manliga och balla likt Silicon valley miljardärer som klär ner sig och ser ut som lediga luffare. Skillnaden är att det bara är luffare . . utan pengar . . och utan smak.
Senast redigerad av 526 2026-01-03 kl. 02:42.
Citera
2026-01-03, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Skippar man patchen är det iofs inte en.jävel som tänker på vad det är. Då är det helt plötsligt bara baskläder.

Absolut, avlägsna bögpatchen med ett rakblad så är du mer anonym men den som kan mode kan ändå lätt identifiera SI.
Citera
2026-01-03, 08:04
Medlem
Citat:
Det där om att ha mod att vara sig själv är bara ett sätt att försöka komma undan att man ser ut som en loser-slusk. Folk inbillar sig att de är manliga och balla likt Silicon valley miljardärer som klär ner sig och ser ut som lediga luffare. Skillnaden är att det bara är luffare . . utan pengar . . och utan smak.

Håller inte med så länge kläderna är hela och rena så kör med din stil. Men visst, man kommer kanske inte som Sandler med basketshorts och hawaiiskjorta till en fin middag/tillställning.
Citera
2026-01-03, 13:35
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Du kan väl för fan inte mena allvar? Denimskjortor?? V-ringade tshirts?? Loafers??? Generös passform?? Ska man se ut som en countryälskande våldtäktsman?

Ditt inlägg var faktiskt ganska underhållande. Jag hade tänkt att låta det passera men det vore oansvarigt att inte korrigera dig. Någon måste axla plikten som folkbildare och idag är det mitt tunga ok att bära. Mitt svar är inte direkt riktat till dig, eftersom en illiterat orch har andra bekymmer än manlig stil. Den som blev avskräckt av din raljanta ton ska dock läsa vidare!

Countryälskande: Det finns en tajt koppling mellan countrymusik och westernstilen. Det vill säga: Denim, absolut men då i form av westerskjortor. En egen kategori skjortor som utmärks av ett ok över ryggen (för ökad hållbarhet), sågtandsfickor och tryckknappar. Inget av det nämner jag i mitt inlägg. Det ska självklart vara button down-krage, och inget ok. Tryckknappar? Helst inte.

Generös passform (på jeans): Ja, raka. Det vill säga inte western bootcut som för tankarna till country/western. Vad som är utmärkande för denna denim är, utöver passformen, att den precis som skjortan ovan har förstärkningar i bl.a. grenen och vid knäna. Alltså en helt annan stil än den jag målade upp.

Hatten? Ja precis. Det är väl den främsta accessoaren för såväl den självutnämnda som den utpekade countryälskaren. En vuxen man med känsla för stil bär självklart keps. För att det 1) är manligt, och 2) skyddar mot malignt melanom. Bonusen är att damerna älskar det.

V-ringade t-shirt: Under skjortan, aldrig synligt. Det är det som är poängen med v-ringningen. En nerstoppad skjorta med t-shirt under hålls på plats betydligt bättre än utan. Om (flanell)skjortan istället bärs uppknäppt så ska det självfallet vara en rundhalsad t-shirt under. En oxford med button down-krage bärs dock alltid knäppt.

Var kommer då våldtäktsmannen in i bilden? Inte fan vet jag. Förmodligen bar din far chinos och loafers när han plockade upp dig varannan helg för umgänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in