2026-01-02, 07:15
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur hårt tog "örfilen"? Några bilder på mannen? Vilken soppa och ingen av de inblandade kommer ut på den vinnande sidan här...
Citera
2026-01-02, 07:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Och varför anmäler denne Hanna sin f d väninna Fatima 1,5 år efter händelsen? Ser att alla 3 inblandade (även knullgubben Eddie) nu bor på 3 olika adtesser. Minns jag rätt flyttade Eddie till sina nya adress bara för några veckor sen.

Stackars barn i soppan
Klart relevanta frågor. Tyvärr kan inte just jag erbjuda några svar på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vilket skitsnack! Det är ju självklart att våld är ibland nödvändigt och det löste visst problem.
Den här scenen comes to mind.
Citera
2026-01-02, 07:54
Medlem
RazorKevlars avatar
A home wrecker?!
Citera
2026-01-02, 08:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Precis. Vi är inte neandertalare.

Å andra sidan finns det inget straff för kvinnan som bedrivit hor med hennes man och då återstår ju att skaffa sig upprättelse utanför lagen.
Citera
2026-01-02, 08:22
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Lagar är bra konstiga.
Du kan dömmas för psykisk misshandel, du kan dömmas för att du säger fel saker och vissa ord, men du kan fan inte dömmas för att ha knullat din kompis man och sårat henne på värsta tänkbara sätt, visst är det konstigt?

Så du tycker att drama och konflikter i relationer ska avgöras i rättegång?
Citera
2026-01-02, 08:55
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Härlig vännina!
Först en smaskig otrohetsaffär, och sedsn få den annan tanten fälld.
Citera
2026-01-02, 09:01
Moderator
Sun Rulers avatar
Hade jag svikit min vän på detta vis så hade jag tagit hans högerkrok och vänt andra kinden till. Men jag förmodar att hon saknar en grundläggande empati.
Citera
2026-01-02, 09:17
Medlem
EpicUsernames avatar
Detta är galenskap.

Kvinnan som gav sig in i detta visste att hon lekte med elden. Varför ska rättsväsendet gå och sponsra sådana folk? Varför ska vi lägga skattepengar på sådant?

En liten örfil är inte misshandel, sedan beror det också på hur hård örfilen var, varför man utförde den. Hade jag gjort något sådant så hade jag förtjänat en örfil. Hon borde skämmas för sina handlingar, att hon har mage att göra en anmälan när det var självförvållat säger en hel del hur galen personen är.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-01-02 kl. 09:20.
Citera
2026-01-02, 09:21
Medlem
Borde hon inte kunna ha större förväntningar på sin man menar ni? Eller är han helt hjälplös å fri från ansvar?

Frågar åt mig själv om jag råkar bli knullad i framtiden å frugan blir arg.
Citera
2026-01-02, 09:21
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Starkt av den slagna kvinnan att anmäla. Misshandel är aldrig ok och bör ge mycket högre straff än idag.

Otrohet är väl egentligen något mycket grövre än en ringa misshandel
Citera
2026-01-02, 09:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Ja, det är väldigt märkligt hur det fungerar. I Sverige (och övriga Europa) blir folk dömda för att att de säger fula ord på Facebook och när de är skeptiska till händelser som hände för 100 år sedan. Men att vara otrogen mot sin fru eller man och åsamka dem omåttlig sveda och hjärtevärk är helt ok.

Nu förstår jag att lagarna som rör mina exempel är politiskt motiverade, men faktum kvarstår. Du får inte säga "blattegäng" på sociala medier och inte ifrågasätta saker från andra världskriget, men du kan gå bakom ryggen på din partner och förstöra barnens familjeliv utan vidare.

Nåväl. Inte nog med att kärringen vänstrade med sin kompis man, utan anmälde henne också när hon fick kvittot på sin dekadens.

När du uttrycker det sådär är det faktiskt svårt att inte ge dig medhåll. Ibland skiljer sig det allmänna rättsmedvetandet från det juridiska.

I en annan tid och/eller annat land hade Ed*ie och H*anna blivit halshuggna (bokstavligt) och F*atima hade gått fri. Lite tänkvärt är det ju trots allt.
Citera
2026-01-02, 09:24
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Otrohet är väl egentligen något mycket grövre än en ringa misshandel
En lavett är knappast ens ringa misshandel. Beroende på vilken slags relation man har så kan otrohet vara extremt grovt (medan i andra slags "öppna" relationer är det normen då man inte ser det som otrohet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in