2025-12-31, 21:32
Medlem
https://www.nvp.se/2025-12-25/kvinna-doms-orfilade-van-efter-otrohetsaffar

Citat:
Kvinna döms – örfilade vän efter otrohetsaffär

25 december 2025 18:48

En kvinna i 40-årsåldern örfilade sin vän på nyårsdagen 2024. Händelsen ska ha inträffat dagen efter att kvinnan fått reda på att hennes make och väninna inlett en relation. Nu dömer Nacka tingsrätt kvinnan för misshandel.

Dom
https://files.catbox.moe/9ov76g.pdf

Vilken sörja!

Någon som vet något mer?
"Väninnan" från helvetet?
Agerade GM moraliskt klandervärt givet omständigheterna?
Senast redigerad av SvalaReflektioner 2025-12-31 kl. 21:35.
Citera
2025-12-31, 23:26
Medlem
norther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner
https://www.nvp.se/2025-12-25/kvinna-doms-orfilade-van-efter-otrohetsaffar

Dom
https://files.catbox.moe/9ov76g.pdf

Vilken sörja!

Någon som vet något mer?
"Väninnan" från helvetet?
Agerade GM moraliskt klandervärt givet omständigheterna?

Vilket vider till väninna. Hur fan kan man ligga med en väns respektive? Och sedan inte brösta en örfil som i allra högsta grad var förtjänad. Denna H*nna kan fan dra åt helvete, äckelkvinna.
Citera
2026-01-01, 01:07
Medlem
I-wank-on-cookiemonstas-biscuitss avatar
Dessutom har dom flyttat ihop efteråt. Vad är det för en vidrig man? Och Hanna borde skämmas! Lirar inte gott med hennes yrkesroll på AMF där hon ska bidra med ”employee collaboration”. Om det inte innebär att ligga med alla för team building.
Att bete sig så svinigt och sen anmäla en välförtjänt käftsmäll är så småaktigt. Hoppas karma tar dig.
Citera
2026-01-01, 03:29
Moderator
Parongatans avatar
Tråd flyttad från ABoK till BoB.

/Moderator
Citera
2026-01-01, 03:37
Medlem
Lagar och ramar finns, där behöver vi agera utifrån även när det anses som fel i mångas ögon ... Ibland önskar man att Sverige hade en jury som i i andra länder.

Med det sagt så finns brister så som att människor blir släppta även om de är hög risk för återfall av våld och dylikt (så som psychot som mördade och styckade nyligen), men lagen är lagen även om vi hatar den och finner den absurd ibland. Med större population och fler fall av absurda donar och dylikt så misstänker jag att en jury kommer bli nödvändigt i slutändan för att få bukt med sjuka domar.

Angående örfilen så förstår jag varför hon dömdes (erkännande) även om jag inte gillar utfallet. Sen att man inte har helheten är ju också en faktor som gör att vi kan tycka vad vi vill och då vill vi ha en rättegång och regler som tar hand om tankemödan.
Citera
2026-01-01, 03:53
Medlem
Necriss avatar
Märks att hon inte sysslar med jämlikhet... eller så är hon en hycklare. Vilken man hade anmält en smäll på käften i den situationen som man själv orsakat?
Citera
2026-01-01, 07:59
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Namnen tyder på zigenare. De brukar väl lösa sånt här utan att blanda in polisen?
Citera
2026-01-01, 08:13
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Märks att hon inte sysslar med jämlikhet... eller så är hon en hycklare. Vilken man hade anmält en smäll på käften i den situationen som man själv orsakat?
Jag håller med dig. Hur kvinnan inte ens kunde ta en örfil efter att ha legat med sin väninnas vän. Att det sen blir en gedigen polisiär förundersökning är också lite konstigt. Paret ska dessutom ha flyttat ihop. Det här är ett vidrigt case. Jag hoppas verkligen att kvinnan som blivit bedragen och delat ut en örfil, har gått vidare i livet och glömt hennes ex och fd väninnan.
Citera
2026-01-01, 11:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Namnen tyder på zigenare. De brukar väl lösa sånt här utan att blanda in polisen?

Ser inte ut som en zigge
Citera
2026-01-01, 11:28
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris

Du har en väldigt låg ribba för när våld och misshandel är acceptabelt.

Om det handlar om (icke påhittad) våldtäkt eller andra sjuka brott då anser jag att stryk förtjänas. Men det är inte olagligt att vänstra och knulla runt. Hon bör istället bara vara glad att hon slipper ha två falska människor omkring sig.

Själv skulle jag såklart anmäla varenda liten örfil och aldrig slå tillbaka. Det är ju självklart skadeståndspengar jag är ute efter hehe.
Citera
2026-01-01, 14:56
Medlem
Q6s avatar
Nu finns hon på Flashback, där hon får utmärkelsen svin som sviker en kompis.

Vi får hoppas att rättegången var värt det nu när varenda människa kommer att se lite lätt nedlåtande på henne.
Citera
2026-01-01, 15:03
Medlem
Ligga är inte olagligt, att slå någon är det, konstigare än så är det inte.

Klart mannen har flyttat ihop med den nya, uppenbarligen vill han ju ha henne istället för den våldsamma tjejen.

Make love, not war.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in