2026-01-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kärringen som slogs är sannolikt en satkärring. Mannen kan ha lidit i åratal av hennes tjat, skrikiga röst, obildade uppträdande, dåliga ölsinne, bristande kroppshygien och massa andra saker som inte framgår. Ofta finns det fullt rimliga skäl när en man eller hustru väljer att gå vidare med ett nytt förhållande.
Men trevligt är ju om man avslutar det gamla först
Citera
2026-01-01, 20:34
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Skojar du? Jag tror att otrohet väcker några av de starkaste känslor man kan uppleva, tillsammans med dödsfall eller se sitt barn göra något fantastiskt. Om något av det värsta man kan uppleva räknas som "lågt" för dig så vet jag inte vad "högt" skulle vara.
Denna typ av känslor har en förmåga att "svämma över" hos många. Jag har för mig det i USA till och med räknas som en förmildrande omständighet i de fall man mördar sin partner/vännen när man ertappar dem i akten. Största delen av världen är överens om att ett så avskyvärt svek från någon man bryr sig så mycket orsaker väldigt stor smärta och har överssende om man ger utlopp för dessa känslor.

Nej, misshandel är inte rätt, men de flesta ser det som att maken/vännen startade denna misshandel och kvinnan därför iaf får slå tillbaks.
Ja, det är väldigt märkligt hur det fungerar. I Sverige (och övriga Europa) blir folk dömda för att att de säger fula ord på Facebook och när de är skeptiska till händelser som hände för 100 år sedan. Men att vara otrogen mot sin fru eller man och åsamka dem omåttlig sveda och hjärtevärk är helt ok.

Nu förstår jag att lagarna som rör mina exempel är politiskt motiverade, men faktum kvarstår. Du får inte säga "blattegäng" på sociala medier och inte ifrågasätta saker från andra världskriget, men du kan gå bakom ryggen på din partner och förstöra barnens familjeliv utan vidare.

Nåväl. Inte nog med att kärringen vänstrade med sin kompis man, utan anmälde henne också när hon fick kvittot på sin dekadens.
Citera
2026-01-01, 20:39
Medlem
Ducadreams avatar
Hon kommer förlora mannen precis på samma sätt som hon fick honom. Och hennes liv kommer bli helt förstörd på alla sätt och vis efter det här.

Vad äckligt att man gör så här mot sin vän. Går bakom sin rygg på sin vän och knulla hennes man. Usch. Och mannen är lika äcklig också.
Citera
2026-01-01, 20:45
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Namnen tyder på zigenare. De brukar väl lösa sånt här utan att blanda in polisen?
Hanna? Tyder det namnet på ziggis? I min bok nope.
För övrigt riktigt överjävligt gjort och efter slapen så flyttar dom ihop.
Citera
2026-01-01, 20:47
Medlem
Ducadreams avatar
Har man starka känslor för sin partner så kommer det göra rejält ont känslomässigt om hen är otrogen. Det är emotionell misshandel vilket jag skulle säga är värre en fysisk misshandel. Jag kan se varför vissa mördar över sånt här, även om det inte gör det rätt.
Citera
2026-01-01, 20:50
Medlem
fjollciggs avatar
Det sägs att den bästa hämnden är ett liv väl levt, och dit hör ju knappast en misshandelsdom. Den bedragna kvinnan borde istället ha unnat sig en helikoptertur eller spelat laser doom eller nåt annat festligt. Men visst, alltid lätt att va efterklok.
Citera
2026-01-01, 20:52
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Håller inte med någon av er som kommenterat. Riktigt trashigt att slåss som kvinna (givetvis även man) Men nu pratar vi om en kvinna (!) Orsaken spelar ingen roll. Hon borde bara ha avslutat det lugnt och coolt och klippt med dom båda.

Det är en mänsklig reaktion att örfila någon som har bedragit dig på det värsta sättet man kan göra. Det är 100% förståeligt. Det gör det inte rätt ändå.

Om "BO" som egentligen är GM i mina ögon var en riktig kvinna och hade lite uns av medmänsklighet så skulle hon inte anmäla henne.
Citera
2026-01-01, 20:55
Medlem
mensverkets avatar
Hur fan gick detta till rättegång? 😂😂
Citera
2026-01-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Ligga är inte olagligt, att slå någon är det, konstigare än så är det inte.

Klart mannen har flyttat ihop med den nya, uppenbarligen vill han ju ha henne istället för den våldsamma tjejen.

Make love, not war.

Den "våldsamma" tjejen tyckte ju uppenbarligen att han var värd uppoffringen att slå en annan kvinna.
Hon var en keeper alltså.

Den nya tjejen har ingen moral, och det nya förhållandet kommer inte att hålla.

Nu har ju inte han heller någon moral iofs, så det är bara den "våldsamma" tjejen som är något värd i den här händelsen.
Citera
2026-01-01, 21:15
Moderator
Fear2bes avatar
Jag anser att äktenskapsbrott naturligtvis ska återinföras och som ska vara offentligt sökbart som vilket annat brott som helst. Otrohet är ett viktigt karaktärsdrag att hålla reda på så att man kan se vilka som är någorlunda stabila och pålitliga.
Citera
2026-01-01, 22:15
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Hanna? Tyder det namnet på ziggis? I min bok nope.
För övrigt riktigt överjävligt gjort och efter slapen så flyttar dom ihop.
Det är ju F*tima Bl*m som dömts (=goine), inte H*nn*.
Skumt case, men outgrundlig är mänskligheten.
Citera
2026-01-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är en mänsklig reaktion att örfila någon som har bedragit dig på det värsta sättet man kan göra. Det är 100% förståeligt. Det gör det inte rätt ändå.

Om "BO" som egentligen är GM i mina ögon var en riktig kvinna och hade lite uns av medmänsklighet så skulle hon inte anmäla henne.

Håller verkligen inte med dig. Det är aldrig "mänskligt" att slåss, och ännu mindre kvinnligt.

Livet är inte en dans på rosor alla går och kommer att gå igenom tuffa situationer, relationer och olika typer av människor. Våld löser inget! Barn slåss! Inte vuxna kvinnor. Sjukt osmakligt enligt mig och tycker att den andra kvinnan gjorde helt rätt som anmälde. Våld är aldrig ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in