Citat:
Ursprungligen postat av
TropikensFauna
Lägger du inte lite för stor vikt vid vad någon sagt eller inte sagt i förhör? Det som står i förhören är ju var någon lämnar för uppgifter. Inte vad som är sant. Särskilt om båda uppgiftslämnarna vill att hon ska åka fast?
Klart hon ljuger i förhör? Hon vill ju inte bli dömd? Vad tror du hon ska säga? ”Aaah, jag slog henne”.
Fatima har alltså kompetensen att ljuga i förhör men Hanna och Eddie har inte det menar du?
Nja, Fatima vet ju att det finns åtminstone 4-5 vittnen till händelsen varav 2 är hörda. Vi får hoppas att inte barn blir inblandade så att det rör upp känslorna igen för de stackars barnen som sett bråket och örfilarna. Sen blir det ju mest pinsamt när Fatima försöker få det det det var hennes man som skrivit messet dagen efteråt. Jag ser det som osannolikt att Hanna skulle utsätta sig för risken att falskanmäla en f d vännina med tanke på vilket straff hon kan tänkas få för det. Visst, Eddie kanske har manipulerat Hanna för att få vårdnaden om barn, vad vet jag. Men då är det ju Eddie som är den stora boven i det som ledde till anmälan. Det var ju inte själva örfilen som ledde till anmälan, utan det som
hände ungefär i aug-sept som Hanna tar upp i anledningen.
Nåväl, ingen av du eller jag var i rummet och vet vad som hänt mellan trion. Vi får väl se vad Hovrätten säger eftersom domen verkar ha överklagats. Sen får vi hoppas för alla inblandade att inte barnen tar/tagit för mycket stryk av detta.