2026-01-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TropikensFauna
Det är väl inte Fatimas ansvar att förvarna Hanna om att hennes f.d. man som Hanna redan har knullat med skulle kunna vara dum i huvudet eller?

Är ju inte heller så konstigt om gemensamma vänner väljer att ta avstånd från någon som knullade sin kompis man bakom ryggen på kompisen? Ganska få kvinnor vill ha en kvinna i sin närhet som saknar den sortens spärrar. Den konsekvensen har ju inget med misshandel eller hot att göra utan kommer från det faktum att få vill vara vän med någon som svek en annan vän på det sättet, för då står man näst på tur.

Fattar inte varför du lägger så mycket tid på att övertyga tråden om att Fatima är någon aggressiv ragata, folk kan väl få bilda sig en egen uppfattning eller?

Fallet är intressant och Ja, har inte mycket till övers för kvinnor (eller män) som använder våld inför ögonen på barn, speciellt som i detta fall inför 2 särskilt utsatta/sårbara barn med speciella behov (autism)

Vi har två personer som i förhör bekräftar att Fatima varit rabiat/våldsam och att barnen som sett detta tagit mycket illa vid sig. Att Hanna skulle falskanmäla sin f d väninna är helt osannolikt med tanke på vad som finns i straffskalan för det. Det är uppenbart att Fatima ljuger om att hon inte minns denna mycket speciella händelse, och det blir bara patetiskt att hon skyller på att hennes dåvarande man skulle ha skrivit messen från hennes telefon och bett om ursäkt i hennes ställe. Jag förstår att Hanna är rädd på riktigt, så av den anledningen var det bra att tråden blev publik. Nu vågar nog inte Fatima göra något förhoppningsvis.
Citera
2026-01-05, 00:40
Medlem
Någon som vet varför Eddie flyttade ifrån Hanna?
Citera
2026-01-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Någon som vet varför Eddie flyttade ifrån Hanna?

Jag tror inte Eddie har bott ihop med Hanna (som han hade en kort "affär" med), du kanske blandar ihop personerna i dramat? Eddie bodde tills för några veckor ihop med Fatima, "örfilerskan", eller rättare sagt så har han bott där han bor nu i ca 3 veckor. Sen om han flyttade dit från det gemensamma boendet med Fatima vet jag inte
Citera
2026-01-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jag tror inte Eddie har bott ihop med Hanna (som han hade en kort "affär" med), du kanske blandar ihop personerna i dramat? Eddie bodde tills för några veckor ihop med Fatima, "örfilerskan", eller rättare sagt så har han bott där han bor nu i ca 3 veckor. Sen om han flyttade dit från det gemensamma boendet med Fatima vet jag inte

Ok tack för info. Ville dom inte fortsätta relationen?
Citera
2026-01-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Ok tack för info. Ville dom inte fortsätta relationen?

Som jag tolkar förhören i FUP:en så bor alla 3 inblandade på separata adresser, och det verkar ha varit infekterad skilsmässa. Man får väl för barnens skull hoppas att dom försöker hålla ihop det hela
Citera
2026-01-08, 11:18
Medlem
Har varit kollega med målsäganden och både otrohetsaffären och polisanmälan och den inbilliade hotnivån ligger i linje med hur hon beter sig i arbetslivet. Extremt dramatisk, många draman runt henne. Söker sig till uppmärksamhet (bra och dålig) som en insekt till ljus

Hon gillar när folk tycker lite synd om henne

Inte förvånad över att just hon "hamnat i" (kanske snarare VALT) situationen där hon ligger med en kompis man...
Citera
2026-01-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Har varit kollega med målsäganden och både otrohetsaffären och polisanmälan och den inbilliade hotnivån ligger i linje med hur hon beter sig i arbetslivet. Extremt dramatisk, många draman runt henne. Söker sig till uppmärksamhet (bra och dålig) som en insekt till ljus

Hon gillar när folk tycker lite synd om henne

Inte förvånad över att just hon "hamnat i" (kanske snarare VALT) situationen där hon ligger med en kompis man...

Hur vet du att hotbilden är inbillad?
Jag tolkar dina påståenden som att du är rätt säker på att Hanna har falskanmält misshandeln, stämmer det? (Man kan ju få två års fängelse för detta och vad jag kan läsa mig till i FUP:en är hon ensamstående med barn som har extra behov av omvårdnad). Eddie har ju också bekräftat att misshandel har skett, men han ljuger också då. Har dom pratat ihop sig i en konspiration menar du?
Citera
2026-01-08, 15:59
Medlem
Citat:
Hur vet du att hotbilden är inbillad?
Jag tolkar dina påståenden som att du är rätt säker på att Hanna har falskanmält misshandeln, stämmer det? (Man kan ju få två års fängelse för detta och vad jag kan läsa mig till i FUP:en är hon ensamstående med barn som har extra behov av omvårdnad). Eddie har ju också bekräftat att misshandel har skett, men han ljuger också då. Har dom pratat ihop sig i en konspiration menar du?

Har väl inte sagt något om falskanmälan?

Vad menar du med konspiration?

Utifrån vad jag vet om målsägande så är jag ganska säker på att hon överdriver både det ena och det andra. Hon ville säkert bara ha uppmärksamhet och återbesökte ett tidigare drama. Målsäganden har säkert blivit slagen i ansiktet eller nåt, behöver inte bli en grej i domstol för det
Citera
2026-01-08, 16:00
Medlem
Verkar ju som att det gått ganska länge från att örfilen hände till att den anmäldes
Citera
2026-01-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padthai241
Har väl inte sagt något om falskanmälan?

Vad menar du med konspiration?

Utifrån vad jag vet om målsägande så är jag ganska säker på att hon överdriver både det ena och det andra. Hon ville säkert bara ha uppmärksamhet och återbesökte ett tidigare drama. Målsäganden har säkert blivit slagen i ansiktet eller nåt, behöver inte bli en grej i domstol för det

Du verkar ju vara övertygad om att hon inbillar sig att det finns ett hot. Hur vet du att hon inbillar sig?
Du skriver att hon gör en anmälan bara för att få uppmärksamhet, låter skruvat.

Hon har ju inte haft att göra med sin f d väninna på närmare 9 månader när anmälan gjordes (vilket beror på att bilnycklar försvann från Fatimas och Eddies hem, när Eddie lånat Hannas bil) + att Eddie berättat för Hanna att Fatima sagt att hon inte är färdig med henne. MEN det jag tolkar är huvudanledningen är att Hanna skickade ett sms med en kort enkel fråga "Behöver jag vara rädd för dig?", och när Fatima inte hade svarat på det efter 3 veckor gjorde hon anmälan. Varför svarade inte Fatima bara till sin f d väninna. I förhöret med Fatima som består av en mängd mycket förvirrade svar uppger ju Fatima att det här är en grej mellan Fatima och Eddie, då borde ju Fatima ganska snabbt och enkelt bara kunna svara på messet och säga att det är lugnt.
Något annat mycket märkligt är ju att de f d vänninorna umgicks i ett helt år efter händelsen.
Citera
2026-01-09, 11:35
Medlem
Citat:
Du verkar ju vara övertygad om att hon inbillar sig att det finns ett hot. Hur vet du att hon inbillar sig?
Du skriver att hon gör en anmälan bara för att få uppmärksamhet, låter skruvat.

Hon har ju inte haft att göra med sin f d väninna på närmare 9 månader när anmälan gjordes (vilket beror på att bilnycklar försvann från Fatimas och Eddies hem, när Eddie lånat Hannas bil) + att Eddie berättat för Hanna att Fatima sagt att hon inte är färdig med henne. MEN det jag tolkar är huvudanledningen är att Hanna skickade ett sms med en kort enkel fråga "Behöver jag vara rädd för dig?", och när Fatima inte hade svarat på det efter 3 veckor gjorde hon anmälan. Varför svarade inte Fatima bara till sin f d väninna. I förhöret med Fatima som består av en mängd mycket förvirrade svar uppger ju Fatima att det här är en grej mellan Fatima och Eddie, då borde ju Fatima ganska snabbt och enkelt bara kunna svara på messet och säga att det är lugnt.
Något annat mycket märkligt är ju att de f d vänninorna umgicks i ett helt år efter händelsen.

Jag har varit hennes kollega och det skulle inte vara första gången hon överdriver, blir dramatisk eller gör en höna av en fjäder. Hon är en fullfjädrad drama queen. Har du träffat henne??
Citera
2026-01-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Det är på väg att bli bra, psykisk misshandel ska bli lag i år, så otrohet kommer snart med.

Finns ingen värre form av psykisk misshandel än att gå någon bakom ryggen, går man sitt land bakom ryggen är det olagligt.

Det var olagligt i new york 2024.

Nja, stämmer sådaär va ?, det finns ett förslag för att göra ett tillägg i 3 kap 5 a § Brottsbalken om psykisk misshandel som liknar grov kvinnorfridskränkning men det måste röstas igenom i riksdagen först om det ska bli verklighet.

Att otrohet skulle falla under detta kan du glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in