2025-12-31, 18:11
Medlem
glockenreins avatar
Nån som kan förklara? Är transsexuella snubbar, alltså snubbar som vill att alla ska låtsas som att de är brudar, egentligen bara snubbar med autogynefili, dvs en fetisch för tanken på sig själv som kvinna?

Vad blir konsekvenserna om vi som samhälle kallar autogynefili för könsdysfori och därmed legitimerar en sjuk människas sexuella fantasier? Tänker fr.a. på han Robin som styckmördade My Törnblom och gärna ville att folk skulle kalla honom för Vilma eftersom han tände på tanken att vara brud.
Citera
2025-12-31, 18:15
Medlem
Du har missuppfattat vad en transsexuell människa är.
Citera
2025-12-31, 18:15
Medlem
One2Manys avatar
Ja, autogynefili är den primära drivkraften bakom så gott som alla män som börjar lajva kvinnor. Det är en fetish, och det märks tydligt på hur de klär sig och beter sig.
Citera
2025-12-31, 18:20
Medlem
zombie-nations avatar
Och normala män tänder på sig själva som män? Eller funkar det inte så?
Citera
2025-12-31, 18:35
Medlem
sommarlovs avatar
Jag tror dom är autister, de får höra att flickor är bra, då vill dom bli det, för dom är bra.
Citera
2025-12-31, 19:52
Medlem
Sannolikt har du rätt angående autogynefili.
Ligger väl också ganska nära till hands att anta att så kallad porrskada har en stor del i vågen av könsdystorfi.
Antagligen har även porrkonsumtion varit drivande för Robins utvecklade sexualsadism.
Citera
2025-12-31, 20:47
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Och normala män tänder på sig själva som män? Eller funkar det inte så?

Nej, normala män tänder på kvinnor alternativt, om de är bögar, på andra snubbar. De tänder inte på tanken att vara det motsatta könet själva.
Citera
2025-12-31, 20:49
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja, autogynefili är den primära drivkraften bakom så gott som alla män som börjar lajva kvinnor. Det är en fetish, och det märks tydligt på hur de klär sig och beter sig.

Ja är typ alltid det intryck jag fått när jag sett videos med transor på YouTube, att det är nåt sexuellt upphetsande för dem att lajva brudar, och han styckmördaren samt massmördaren Ed Gein m.fl. passar in på transor som egentligen hade autogynefili.
Citera
2025-12-31, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Nej, normala män tänder på kvinnor alternativt, om de är bögar, på andra snubbar. De tänder inte på tanken att vara det motsatta könet själva.

Men tycker inte cismän och ciskvinnor att de själva har sexiga kroppar, du menar att deras egen kropp inte hetsar upp dem, bara motsatta könet? Hur kan du runka om du inte gillar din kropp?
Citera
2025-12-31, 22:37
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Nån som kan förklara? Är transsexuella snubbar, alltså snubbar som vill att alla ska låtsas som att de är brudar, egentligen bara snubbar med autogynefili, dvs en fetisch för tanken på sig själv som kvinna?

Vad blir konsekvenserna om vi som samhälle kallar autogynefili för könsdysfori och därmed legitimerar en sjuk människas sexuella fantasier? Tänker fr.a. på han Robin som styckmördade My Törnblom och gärna ville att folk skulle kalla honom för Vilma eftersom han tände på tanken att vara brud.
De känner sig själv kanske hotade av män. Som att det är oförskämt att vara man med en vulgär penis. Man vill ha det kvinnor har. Man kan ser att de har något eftertraktat. Vackert. Männen dyrkar kvinnor. Så man vill bli dyrkad. Man känner sig värdelös annars. Som ingenting. Bruten. Något har hänt.
Vissa män vill sitta brett med benen isär och ta plats, vilket jag tycker är ganska töntigt. Andra gör uppror mot hela den "manligheten" de söker bli fria nånstans. Det är ett symptom av nyandligheten. De menar väl, försöker. och vet inte om att de letar efter Jesus. Att följa honom. Bli frälst från synden. Till liv.

Jag kom att tänka på filmen "Låt den rätte komma in" den svenska original version.
Där är vampyrflickan får man se i en scen alltså hon har varit kille.
Skulle vilja veta vad som hände där.

Jag kan förstå om jag får förstå,jag dömer inte.

De ersätter det med en egen variant av status quo. Det är nåt som inte stämmer?
Ersättning. Alla vill inte stångas som de andra tjurarna och mäta sig så. Det kan jag förstå. Vi är ju inte djur. Män kan vara ganska förhatliga. Kvinnor är mer gudomliga. Man letar efter Gud men kanske på fel sätt?

Man är lite blind för Guds rike och rättfärdighet. Frid. Det har jag med varit och sökt det på fel sätt. Med droger etc. Man visste inte bättre.

Jag skrev lite slarvigt. Är lite trött.Jag tycker det är intressant den här frågan. Det finns hjälp för alla., Perfekt hjälp. Ni får komma som ni är. Ni är bra och dugliga.
Vad svårt det kan vara. Det vet jag lite om.
Citera
2025-12-31, 22:47
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men tycker inte cismän och ciskvinnor att de själva har sexiga kroppar, du menar att deras egen kropp inte hetsar upp dem, bara motsatta könet? Hur kan du runka om du inte gillar din kropp?
Begäret och lusten kommer inifrån. Det är kemiska grejer som går upp. Signalubstanser?

Visst krävs det väl att man är lite vaken och willing and able. Man kan bygga upp en kåthet av erfarenhet och behöver få utlopp för den. Det är beroende.

Kuken lever sitt eget liv. Man brukar säga att dicken har inga ögon. Jag vet inte hur det ligger till med den saken. Den ser genom världens ögon kanske? Image of the beast.
Man kan inte alltid styra den. Det är som om kontakten mellan huvud (hjärna) hjärta och penis, det är glapp där ibland.

Intellektet hänger inte med. Man har börjat tänka med kuken. Eller låter den tänka. Bestämma. När kontakten bryts.
Citera
2025-12-31, 22:51
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ja är typ alltid det intryck jag fått när jag sett videos med transor på YouTube, att det är nåt sexuellt upphetsande för dem att lajva brudar, och han styckmördaren samt massmördaren Ed Gein m.fl. passar in på transor som egentligen hade autogynefili.
Är han nån slags jude?
Är judar överrepresenterade för att vara transpersoner? Jag har hört det. Kanske det beror på deras familjedynamik hur den förfaller ofta vara. Det är ju från modern man ärver judenhet. Alltså det räcker att mamman är jude så kan man vara det. Det går inte vidare från pappan. Intressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in