Citat:
Ursprungligen postat av
glockenrein
Nån som kan förklara? Är transsexuella snubbar, alltså snubbar som vill att alla ska låtsas som att de är brudar, egentligen bara snubbar med autogynefili, dvs en fetisch för tanken på sig själv som kvinna?
Vad blir konsekvenserna om vi som samhälle kallar autogynefili för könsdysfori och därmed legitimerar en sjuk människas sexuella fantasier? Tänker fr.a. på han Robin som styckmördade My Törnblom och gärna ville att folk skulle kalla honom för Vilma eftersom han tände på tanken att vara brud.
De känner sig själv kanske hotade av män. Som att det är oförskämt att vara man med en vulgär penis. Man vill ha det kvinnor har. Man kan ser att de har något eftertraktat. Vackert. Männen dyrkar kvinnor. Så man vill bli dyrkad. Man känner sig värdelös annars. Som ingenting. Bruten. Något har hänt.
Vissa män vill sitta brett med benen isär och ta plats, vilket jag tycker är ganska töntigt. Andra gör uppror mot hela den "manligheten" de söker bli fria nånstans. Det är ett symptom av nyandligheten. De menar väl, försöker. och vet inte om att de letar efter Jesus. Att följa honom. Bli frälst från synden. Till liv.
Jag kom att tänka på filmen "Låt den rätte komma in" den svenska original version.
Där är vampyrflickan får man se i en scen alltså hon har varit kille.
Skulle vilja veta vad som hände där.
Jag kan förstå om jag får förstå,jag dömer inte.
De ersätter det med en egen variant av status quo. Det är nåt som inte stämmer?
Ersättning. Alla vill inte stångas som de andra tjurarna och mäta sig så. Det kan jag förstå. Vi är ju inte djur. Män kan vara ganska förhatliga. Kvinnor är mer gudomliga. Man letar efter Gud men kanske på fel sätt?
Man är lite blind för Guds rike och rättfärdighet. Frid. Det har jag med varit och sökt det på fel sätt. Med droger etc. Man visste inte bättre.
Jag skrev lite slarvigt. Är lite trött.Jag tycker det är intressant den här frågan. Det finns hjälp för alla., Perfekt hjälp. Ni får komma som ni är. Ni är bra och dugliga.
Vad svårt det kan vara. Det vet jag lite om.