2026-01-01, 00:28
Medlem
Det är varierande, precis som med heterosexuella, att gruppen är sexuella i olika grad.

Varför sitta mata på om främlingars sex-liv, mer berättigad fråga det, är det något slags intresseklubben eller en vilja att hävda sig mot något man är nyfiken på.. angår min grannes sexliv mig? är hen omyndig & jag föräldern? Typiskt ping kyrkan att plocka russinen ur kakan när allt är av gud, en riktig guds troende ser välvilligt på allt.
Senast redigerad av mattdemon 2026-01-01 kl. 00:36.
Citera
2026-01-01, 01:28
Medlem
HanMedPinnens avatar
En del transsexuella motiveras av autogynefili, inte alla. Transbegreppet är så löst och virrigt nuförtiden att det är svårt att säga något om andelen.

För ett exempel på en transsexuell som är öppen med sin autogynefili, se Debbie Hayton, som kan vara värd att kolla upp.

Det är dock viktigt att notera att det finns en betydande andel av de män som känner ett starkt behov av att emulera kvinnor som är homosexuella, och alltså dras till andra män. Dessa upplever alltså ingen autogynefili.
Senast redigerad av HanMedPinnen 2026-01-01 kl. 01:51.
Citera
2026-01-01, 01:30
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är i första hand en allvarlig psykisk störning.
Citera
2026-01-01, 01:56
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattdemon
Det är varierande, precis som med heterosexuella, att gruppen är sexuella i olika grad.

Varför sitta mata på om främlingars sex-liv, mer berättigad fråga det, är det något slags intresseklubben eller en vilja att hävda sig mot något man är nyfiken på.. angår min grannes sexliv mig? är hen omyndig & jag föräldern? Typiskt ping kyrkan att plocka russinen ur kakan när allt är av gud, en riktig guds troende ser välvilligt på allt.
Varför? För att man vill förstå vad det handlar om, åtminstone i idealfallet. Många skiter i att försöka förstå, och vill bara hitta olika sätt att motivera att transsexuella är äckliga eller på annat sätt oönskade.

Grejen är att transsexualitet är ett svårt ämne, och det finns många olika varianter. Säger man att det beror på en enda grej är det helt enkelt fel. Det hänger ihop med sexualitet, men inte alltid på något enkelt sätt. Det är ett fascinerande ämne.
Citera
2026-01-01, 09:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
En hel del av dagens transpersoner har troligen en fetisch men denna blandas ihop med identitet. Samhället och vården uppmuntrar detta utan att förstå och hjärntvätten är ett faktum!

Vad hände med alla transvestiter? Helt plötsligt är dessa transsexuella.

Mycket svårt att avgöra vem som är verklig transsexuell eller har en fetisch då utgångsläget så gott som alltid antar att det handlar om transsexualitet. Detta gäller nog främst m2f medans f2m är baserat på något annat, en form av självdestruktivitet.
Det finns gott om historier där personen ångrat sig efter att den förstört sin kropp - det var helt enkelt inte lösningen på t ex ångesten. Samtidigt skyltar media med Lee ”snickar-Björns” nya liv som lycklig transkvinna.
Statliga och kommunala verksamheter hbtq-certifieras och pride-parader finns i varje håla där homosexualitet nu bytts ut mot transpersoner som trots att de är 2 meter långa och aldrig skulle passera tvingar publiken att kalla dom för kvinnor.
Det skrivs reportage om hur taskiga simhallar är som inte låter biologiska män byta om med kvinnor och småflickor osv…

Man får klä sig som man vill men det som pågår gynnar inte de få som faktiskt har mindre testosteron och faktiskt skulle kunna tas för kvinnor.
Man får såklart spela med i leken om man vill men man kan inte tvinga den som inte vill.
Man får också tända på transkvinnor om man vill. Jag har inget emot det. Det jag har något emot är att man försöker tvinga in andra i charaderna men också att vården inte förstår skillnaden mellan identitet och fetisch.
Citera
2026-01-01, 09:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är i första hand en allvarlig psykisk störning.
Jag tror snarare att det är en sexuell fetisch som misstas för identitet. Man skulle kunna kalla det för en psykisk störning om man anser att allt som avviker från heterosexualitet är en störning.

Det är också en genväg till att få en ny identitet och personlighet om man inte är nöjd med sig själv. Det är enkelt att bokstavligen klä sig i motsatta könets kläder och sminka sig mm och därmed dumpa den gamla oönskade personligheten. Tillsammans med andra likasinnade skapar man en falsk värld och har även stor draghjälp av media och vården.
Många i den här gruppen mår nog dåligt och löser sina problem med att helt enkelt separera dessa från sig själv i samband med bytet av identitet. Problemen finns ju såklart kvar och dyker upp efter ett tag och personen kanske konverterar tillbaka när den märker det. Förhoppningsvis har den inte mutilerat sina kroppsdelar.
Har fått för mig att kvinnor som vill vara män i större utsträckning opererar sig på ett sätt som förstör medans männen som vill vara kvinnor opererar in bröst (vilket lätt kan återställas) och låter snoppen vara kvar.
Resultatet av att vara kvinna och konvertera till man är väl i många fall att dessa ”män” ser taniga och pojkaktiga ut och ser knappast manliga ut medan män som vill vara kvinnor ibland kan lyckas rätt bra (men dessa är väl egentligen ganska få).

Jag upplever också att de som syns är just m2f medans f2m inte alls syns lika mycket i media.
Kvinnor oavsett om de vill vara män verkar dessutom ha en bild av att det är enkelt att vara man. Rekommenderas att man kollar in berättelsen om Norah Vincent.
Citera
2026-01-01, 14:08
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
En hel del av dagens transpersoner har troligen en fetisch men denna blandas ihop med identitet. Samhället och vården uppmuntrar detta utan att förstå och hjärntvätten är ett faktum!

Vad hände med alla transvestiter? Helt plötsligt är dessa transsexuella.

Mycket svårt att avgöra vem som är verklig transsexuell eller har en fetisch då utgångsläget så gott som alltid antar att det handlar om transsexualitet. Detta gäller nog främst m2f medans f2m är baserat på något annat, en form av självdestruktivitet.
Det finns gott om historier där personen ångrat sig efter att den förstört sin kropp - det var helt enkelt inte lösningen på t ex ångesten. Samtidigt skyltar media med Lee ”snickar-Björns” nya liv som lycklig transkvinna.
Statliga och kommunala verksamheter hbtq-certifieras och pride-parader finns i varje håla där homosexualitet nu bytts ut mot transpersoner som trots att de är 2 meter långa och aldrig skulle passera tvingar publiken att kalla dom för kvinnor.
Det skrivs reportage om hur taskiga simhallar är som inte låter biologiska män byta om med kvinnor och småflickor osv…

Man får klä sig som man vill men det som pågår gynnar inte de få som faktiskt har mindre testosteron och faktiskt skulle kunna tas för kvinnor.
Man får såklart spela med i leken om man vill men man kan inte tvinga den som inte vill.
Man får också tända på transkvinnor om man vill. Jag har inget emot det. Det jag har något emot är att man försöker tvinga in andra i charaderna men också att vården inte förstår skillnaden mellan identitet och fetisch.
Mycket bra inlägg. Jag tror även jag att nuvarande mainstreamregnbågsfanaticism är kontraproduktiv, och inte är ändamålsenlig för dem vars väl den påstår sig värna.

Jag förordar acceptans och respekt mot dem som känner att de vill emulera det andra könet. Jag tycker inte man från ingenstans ska konfrontera transor med att de minsann faktiskt inte är kvinnor på riktigt. Däremot ska man inte behöva hålla hemligt om man inte tror på att de har det kön de säger sig ha. Man måste få ifrågasätta vårdpraktik och policy för idrott, omklädningsrum etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Har fått för mig att kvinnor som vill vara män i större utsträckning opererar sig på ett sätt som förstör medans männen som vill vara kvinnor opererar in bröst (vilket lätt kan återställas) och låter snoppen vara kvar.
Resultatet av att vara kvinna och konvertera till man är väl i många fall att dessa ”män” ser taniga och pojkaktiga ut och ser knappast manliga ut medan män som vill vara kvinnor ibland kan lyckas rätt bra (men dessa är väl egentligen ganska få).

Jag upplever också att de som syns är just m2f medans f2m inte alls syns lika mycket i media.
Kvinnor oavsett om de vill vara män verkar dessutom ha en bild av att det är enkelt att vara man. Rekommenderas att man kollar in berättelsen om Norah Vincent.
Kvinnor tar även testosteron, vars effekter är väl så irreversibla som kirurgins.

Jag tror tvärt om att kvinnor har mycket lättare att tas för män än tvärt om. Testosteronet män har exponerats för lämnar spår som gör att väldigt få män kan sminka och klä ut sig på ett övertygande sätt. Det går att åstadkomma med omfattande kirurgi, men det är svårt. Oftast kan vem som helst se att det är en man. En kvinna som tar testosteron bli skäggig, får adamsäpple och muskler, och kanske tappar lite hår. Är man van syns det ibland, men den oinvigde ser en man.

Däremot är det sant att m2f tar mycket mer plats i offentligheten.
Citera
2026-01-01, 14:34
Medlem
De har termen "euphoria boner" inom tranniskretsarna. Alltså att de får stånd när de ser sig själva som en kvinna.

De erkänner det till och med. De är äckliga fetischister.
Citera
2026-01-01, 14:35
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Är han nån slags jude?
Är judar överrepresenterade för att vara transpersoner? Jag har hört det. Kanske det beror på deras familjedynamik hur den förfaller ofta vara. Det är ju från modern man ärver judenhet. Alltså det räcker att mamman är jude så kan man vara det. Det går inte vidare från pappan. Intressant.

Nej tror han levde med en djupt troende kristen morsa. Tror inte judar är överrepresenterade bland transpersoner. Lär ju fr.a. vara personer med fetischer, jävligt förvirrade personer och allmänt trasiga/formbara unga som indoktrineras att tro att de måste byta kön för att börja må bra.
Citera
2026-01-01, 14:37
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men tycker inte cismän och ciskvinnor att de själva har sexiga kroppar, du menar att deras egen kropp inte hetsar upp dem, bara motsatta könet? Hur kan du runka om du inte gillar din kropp?

Vad har det med transor att göra?
Citera
2026-01-01, 14:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Vad har det med transor att göra?

Inget. Transor är transvestiter.
Citera
2026-01-01, 14:42
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Inget. Transor är transvestiter.

Varför drog du då en parallell till ”cispersoner” om det inte hade nån relevans för diskussionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in