Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 10:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Herregud finns det fortfarande korkskallar som dig.

du har fått covid fler än 3gånger och fortsätter förgifta dig själv med gmo icke vaccinet.
Om du tycker det är korkat att vara väldigt frisk så får du väl tycka det.
Med bra kost, vitaminer och covid vaccin blir det som en nysning.

Ska skrämma dig på riktigt nu.
Jag tog influensa vaccin för gång nr 36 för en månad sedan.

Friskare än de flesta och 69+
Du får vara glad om du blir 50
Citera
2025-12-29, 10:48
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre992
Jag fick Covid 2022 och blev något djävulskt sjuk med hög feber, hosta, extrem huvudvärk, dimsyn osv, men det la sig efter bara någon vecka och jag var tillbaka i gymmet runt dag 9-10. Men nu fick jag Covid igen, fast för 11 dagar sedan, och jag vaknade med 38° feber idag (efter feberfri 1 vecka - hade 39,5° förra helgen), lite ont i halsen och huvudvärk, jag har även en ihållande slemhosta som driver mig till vansinne. Är det inte jäkligt konstigt att jag har gått bakåt såhär? Jag blir sjukt nojjig över långcovid då det hade lagt öde till min träningskarriär. Så jag är nyfiken, hur lång tid tog det innan ni blev friska? Jag får f.ö. bara runt 7 timmars sömn med flera uppvak p.g.a. hostan, så jag antar att det kan dra ut förloppet lite?

Första gången jag åkte på det vari januari 2022, tog 6 dagar sen var jag på benen igen. Var som en lite utdragen vanlig influensa. Andra gången var 1½ år efter,tog tre dagar sen var jag tillbaka på jobbet igen. Har säkert haft det fler gånger utan att märka av det eftersom kollegor jag jobbar nära med varje dag har varit sjuka i covid efter sista konstaterandet att jag själv hade det. Ska tillägga att jag är vaccinerad, tog två doser.
Citera
2025-12-29, 10:56
Medlem
guderis avatar
Jag har haft det 3 ggr (enligt sjukvårdens tester). Första gången var som en vanlig förkylning ungefär en vecka, andra gången fick jag väldigt hög feber, vilket var ganska jobbigt men behövde aldrig uppsöka sjukhus, varade ca 4 dagar. Tredje gången åter som en vanlig förkylning men höll i sig lågintensivt ganska länge, kanske 6 månader konstant snorig och slemmig i halsen.

Efter det har jag aldrig testat mig igen. Har inte tagit vaccin då jag ansåg det onödigt då jag redan haft covid.
Citera
2025-12-29, 11:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag har haft det 3 ggr (enligt sjukvårdens tester). Första gången var som en vanlig förkylning ungefär en vecka, andra gången fick jag väldigt hög feber, vilket var ganska jobbigt men behövde aldrig uppsöka sjukhus, varade ca 4 dagar. Tredje gången åter som en vanlig förkylning men höll i sig lågintensivt ganska länge, kanske 6 månader konstant snorig och slemmig i halsen.

Efter det har jag aldrig testat mig igen. Har inte tagit vaccin då jag ansåg det onödigt då jag redan haft covid.
Skillnaden är att vaccinen förändras för att pass mer den aktuella varianten.

Jag har aldrig fått feber av covid.
Varit rätt korta perioder på några dagar bara.
Om du inte redan gör det så är vitaminer viktigt för att stärka immunförsvaret.

Jag tar varje dag D-vitamin 2500 IE och K2-viatmin, alltså betydligt högre dos än myndigheterna rekommenderar men långt från att det ska vara farligt.

Livsmedelverket rekommenderar 400 IE vilket är på tok för lite
Citera
2025-12-29, 11:57
Medlem
Är fortfarande sjuk sedan 2020. Kommer och går värre period nu varit sängliggande sedan 3 september. Läkarna hittar inget fel på mig. :/
Citera
2025-12-29, 12:13
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Har aldrig haft covid. Hade influensa 2017 senast.
Du kan ha haft det men har bra immunförsvar så inget du reflekterade över utan såg som vanlig förkylning.
Citera
2025-12-29, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Om du tycker det är korkat att vara väldigt frisk så får du väl tycka det.
Med bra kost, vitaminer och covid vaccin blir det som en nysning.

Ska skrämma dig på riktigt nu.
Jag tog influensa vaccin för gång nr 36 för en månad sedan.

Friskare än de flesta och 69+
Du får vara glad om du blir 50

Å ändå får du influensa gång på gång.

Jävla tomte men aja vill man vara lättlurad så visst.
Citera
2025-12-29, 13:43
Medlem
Har haft Covid 3 gånger. Första gången som ovaccinerad, då blev jag svinsjuk i en vecka.

Dom andra gångerna var det lite hosta och som en förkylning.
Citera
2025-12-29, 13:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Det var extremt kort tid. Blev diagnosad Covid men kände fan jag knappt haft det. Lättare förkylning bara. Men det ska ju vara den jävliga med just Covid. Vissa får det och det känns knappt medan folk kan få det och det blir respirator. Sedan den stora jävulen. Folk som fått det allvarlig och det satt sig på lugorna. Få typ 25% nere lungkapicitet det är ju ett jävla livslångt handicap.
Citera
2025-12-29, 14:05
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Har aldrig haft covid. Hade influensa 2017 senast.
Fantastiskt svar, nu blev TS garanterat mycket klokare! Och att du inte haft influensa sen 2017, grattis! en medalj skickas på posten....

Jag har haft covid 2 gånger, bägge gångerna milda symptom och frisk igen inom 1 vecka.
Citera
2025-12-29, 14:15
Medlem
Fick covid mars 2020.
Sjuk / feber i 14 dagar
sen ytterligare 10 dagar innan återställd, så dryt 3 veckor.

Efter det kanske jag har haft det fler gånger men ej testat. '

Vaccinerad nu 6 eller 7 gånger, kommer ej ihåg.
Citera
2025-12-29, 14:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Har ju sedan lidit av OCD och hypondriker utan dess like sedan jag var 15. Covid-tider blev ju mer det normala enligt en själv. In på direkten på toa och tvätta händerna efter du varit ute! Helt det normala enligt en själv men blev nu praxis också i samhället som stort.

Sedan just det kanske inte var det som räddade en. De mest skyddade kommer ju vara de som är ute mest drar på sig mest baciller och sedan har ett immunsystem som klarar närmast allt. Inte vi som är livsskraja och skyr allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in