Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 11:55
Medlem
En intressant detalj ur Grevens eminenta sammanfattning: "Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter, vaginors stank osv..."

Om nu detta stämmer, vilket jag har svårt att betvivla, så går ju tankarna till Patrik Süsskinds bok "Parfymen". I det fall Vilma är läskunning så kanske han fått inspiration från denna roman?
Citera
2026-01-01, 12:01
Medlem
Jag funderar på detta med att Robin/Vilma verkar ha haft rätt lätt att få jobb, trots att alla chefer han haft genom åren inte varit så imponerade av hans insatser.

Här har vi då en kille som kommer och söker jobb. Om då den ansvariga för rekrytering är fördomsfri så skiter ju denna i hur den sökande ser ut och det är ju bra. Men idag googlar väl alla som anställer folk, den som söker ett jobb?

Och när man då googlar Robin/Vilma får man ju inga träffar. Han finns inte på Ratsit, Mr Koll, Hitta osv och man får inga träffar av andra slag heller. Blir man inte lite fundersam då och ber antingen om ett utdrag ur belastningsregistret eller en referens att ringa? Och Robin/Vilma lär ju inte själv kunnat presentera något vettigt om han fått frågan.

Så hur fan kan han få jobb hela tiden?
Citera
2026-01-01, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Polisen binder inte upp massor av polisresurser och ”låtsas fotograferar” för att ”lura” GM. Det skulle aldrig hända så om du tror det saknar du helt inblick i hur polisen arbetar.

Det är inte ens en diskussion, du är helt efterbliven.
Om de är nån som är efterbliven så är det du. Hur förklarar du att dom är där då? Ingenting har hittats där. Flera användare har varit inne på samma spår som mig dessutom
Citera
2026-01-01, 12:02
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexStout
En intressant detalj ur Grevens eminenta sammanfattning: "Vilma besatt av dofter?
- Vilma åkte ofta till Åhléns för att dofta på parfymer. Det hade väl även hittats filer där han hade döpt filerna till olika lukter.
- I FUP från 2019 framgick att Vilma hade många sökord som förknippas med vaginors lukter, vaginors stank osv..."

Om nu detta stämmer, vilket jag har svårt att betvivla, så går ju tankarna till Patrik Süsskinds bok "Parfymen". I det fall Vilma är läskunning så kanske han fått inspiration från denna roman?

Tror inte Vilma läser men Parfymen finns som film också. Kan säkert ha inspirerat.
Citera
2026-01-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror inte Vilma läser men Parfymen finns som film också. Kan säkert ha inspirerat.
kurt cobains favorit bok
Citera
2026-01-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Aa jag tror han gick igång på wilma mordet och "blev" wilma o gick runt o kåta upp sig, så vill han chocka samtidigt o byter namnet.

Han verkar ju fantisera om sånt här. Man lär inte få veta så mycket om den "sjuka o roliga" biten av detta fall även i framtida dokumentär, det var det som jag gillade med han 1 hand 1 icepick killen, han hade ju så mycket online spår inklusive nekrofili o själva styckandet som gav en inblick i vad som rörde sig i lukas huvud.

Jag tror att hbtq rörelsen gärna räknar in alla fetischer, pedofiler och incest folk som sitt folk, dom har ju försökt vurma om pedofil rättigheter tidigare. Säkert inte majoriteten och officielt, men den inre störda och ledande kärnan är 100% freaks.

Nej men alls transor är sjuka även om dom inte mördar.

Jag tror inte att alla transor är sjuka, men jag tror lite som du, att 99 av 100 transor troligen bara är sjuka och sökande i livet, där det här är någon form av psykisk ohälsa där man helt enkelt tar intryck av tiden man lever i.

Den psykiska ohälsan har haft en tydligt uppåtgående trend i samhället under 15å-20års tid nu.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-01-01 kl. 12:09.
Citera
2026-01-01, 12:09
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om de är nån som är efterbliven så är det du. Hur förklarar du att dom är där då? Ingenting har hittats där. Flera användare har varit inne på samma spår som mig dessutom

Polisen arbetar inte på det sättet, punkt slut, tro mig jag vet.

Om dom nu ville ”lura GM” gör de absolut inte på det sättet. Helt otroligt att vissa tror det. Men har man inte arbetat inom myndigheten så har jag viss förståelse
Citera
2026-01-01, 12:10
Avstängd
Börjar klarna mer och mer, anledningen till att dom inte gick ut med människorovet var att de ville att GM skulle få operera fritt och inte bli störd. De ville plocka honom levande och på bar gärning. Skenmanövern vid uttran var spiken i kistan. GM tror att han har grönt ljus och att polisen m.fl letar på fel ställe, han skuggas till skogen och grips på bar gärning.
Citera
2026-01-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag funderar på detta med att Robin/Vilma verkar ha haft rätt lätt att få jobb, trots att alla chefer han haft genom åren inte varit så imponerade av hans insatser.

Här har vi då en kille som kommer och söker jobb. Om då den ansvariga för rekrytering är fördomsfri så skiter ju denna i hur den sökande ser ut och det är ju bra. Men idag googlar väl alla som anställer folk, den som söker ett jobb?

Och när man då googlar Robin/Vilma får man ju inga träffar. Han finns inte på Ratsit, Mr Koll, Hitta osv och man får inga träffar av andra slag heller. Blir man inte lite fundersam då och ber antingen om ett utdrag ur belastningsregistret eller en referens att ringa? Och Robin/Vilma lär ju inte själv kunnat presentera något vettigt om han fått frågan.

Kan han ha haft någon form av lönebidrag?
Citera
2026-01-01, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vad jsg inte förstår är följande:

Om han attackerat henne med hammare, slagit henne medvetslös/död och sedan lagt henne in i bilen.

Varför kör han inte bara hem med henne (för att stycka) han verkar gjort en jävla massa stopp om man kollar kartan som greven gjort.

Alltså man har hittat fynd på en massa olika platser. Varför gjorde han så?

Det är ju vanligt att GM gör så för det blir svårare att hitta likdelar=hela kroppen inte ska hittas. Som är till fördel för GM
Citera
2026-01-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3

Den här ”alla googlar väl idag” gäller ju bara för oss som hänger mkt på nätet.
Det är inte alla som gör det, vilket många på Flashback verkar ha svårt att ta in.
Citera
2026-01-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregerdenfete
Jo asså han har nog mobbats bort på varje arbetsplats han varit på efter dem fått reda på vad han har blivit dömd för.
Han lär ju vara utsatt för trakasserier och stalking så länge han lever.
Däremot finns det garanterat människor som blir utsatt för samma sak som kanske inte gjort något direkt olagligt.
Det finns människor som blivit utsatta som inte gjort något annat än att lämna en patologiskt kontrollerande man. Människor som för vidare sådana uppgifter utan att ens ha träffat personen de skvallrar om är rent av sinnesslöa och kan dessutom själva göra sig skyldiga till grovt förtal. Som en public service announcement till tråden så ska man akta sig för att sprida vidare uppgifter som "jag blir förföljd av en galen kvinna som jag avslutade en relation med, ser på Facebook att du jobbar med en släkting till henne, kan du inte prata med honom och berätta för honom om hur sjuk och livsfarlig den här kvinnan är" om man inte själv har blivit utsatt för personens galenskaper eller har läst en dom eller liknande. Det kan precis lika gärna vara mannen (eller kvinnan för den delen) som är mycket störd, kontrollerande och manipulativ och ägnar sig åt DARVO och dessutom försöker sabotera kvinnans säkerhetsnät i form av familj och vänner. Detta kallas eftervåld.

Att hänga ut monstret på Ingarö var ju däremot något annat, bara att läsa FUP så inser man att det fanns en försvarlig anledning för varje förälder att sprida var han uppehöll sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in