Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Om vi bortser från en del hysteriska inlägg där han jämförs med dom värsta seriemördarna och ett tidigare liv som enbart gått ut på att planera det värsta tortyrmordet i svensk historia, så finns det faktiskt en del som salar för att den initiala planen inte ens var att mörda.
Hans tidigare sökhistorik och sakerna han hade med sig pekar i riktningen att han ville kidnappa, inkapacitera och våldföra sig sexuellt på offret.
Funderar i banor runt att det hela är noga uttänkt.
Tänker att det jag läst ( har inte ens försökt läsa ikapp tråden) ändå lutar åt en personlighet där det finns en fixering vid avlidna kvinnokroppar bl a.
Jag får lira på sin tolkning av hans tidigare sökhistorik. Jag har inte hunnit läsa tidigare FUP.
Intressant är att veta:
Har stugan hyrts kort innan mordet
Har han hyrt bil(en) nyligen
Har han rekat området
Har han gjort inköp före mordet, typ tigersåg, teijp, buntband. Om han nyligen hyrt stället, är det väl anmärkningsvärt att ha vissa attiraljer i sin ägo, särskilt att ha dom med sig ( i en hyrbil?).
Jag kan absolut tänka mig att hans tankevärld har snurrat runt att kidnappa och mer. Att han kört runt för att se ut en bra plats för att kunna följa en kvinna, och ha överblick över att hon är ensam. Tänkt ut sätt att sedan kunna övermanna henne, och ha en bra flyktplan.
Tror även att han kan ha rekat platser innan mordet och en plan för hur han ska kunna göra sig av med en kropp.
Jag tror faktiskt att han kan vara en seriemördare i sin vagga, och att han har kanske tidigare gjort försök, förföljt någon men kanske inte lyckats, blivit avbruten eller ” bara” testat sig fram för att kunna utföra det ”ultimata” brottet.
Tänk bara om han inte lämnat kvar sitt mördar/ kidnappningskit! Tänk om hans dna inte funnits sparat!
Den tio- prisa flickan som lyckades fly, hon har inte bara lyckats rädda sitt eget liv. Hon har lyckats få fast en mycket farlig person och förmodligen räddat andra framtida offer. Fruktansvärt för My och alla hennes nära, som dock tyvärr fick betala med det högsta och värsta tänkbara priset.
Möjligen har hennes mobil följt med honom en bit innan den dog. Han själv kanske inte hade med sin egen, eller haft den avstängd inom lämpligt område?
Är ganska nyfiken över hur polisen letat sig fram till andra områden som runt Uttran, Malmsjön mm.
Och kan inte släppa de värsta av värsta tankar; kunde polisen avvärjt mordet eller styckningen??