Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
” 26-åringen sitter anhållen misstänkt för att ha kidnappat och mördat en kvinna i Rönninge.
Utredningen har hittills inte visat någon koppling mellan dem, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
– Hon tros ha blivit slumpmässigt utvald, säger en källa.”

https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle

Så tragiskt och sjukt!! Vilket jävla öde. Jag köpte pepparspray med färg idag till min sambo och till dottern. Tycker att alla barn och tjejer borde få det av staten när världen ser ut som den gör. Självklart menar jag inte att det är lättare för killar men ni fattar vad jag menar
Citera
2025-12-30, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hur har det noll betydelse vilken bil han använde? Hyr han en bil kan det t ex tyda på att han planerade gärningen i god tid.

Verkar stämma med hyrbil.

”Enligt nya uppgifter till TV4 Nyheterna har polisen beslagtagit en hyrbil som är högintressant i utredningen.”
Citera
2025-12-30, 01:42
Medlem
Citat:
” 26-åringen sitter anhållen misstänkt för att ha kidnappat och mördat en kvinna i Rönninge.
Utredningen har hittills inte visat någon koppling mellan dem, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.

https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle
De har jag sagt hela tiden, ingen koppling mellan dom två, slumpvist, inte planerat men han var förberedd
Citera
2025-12-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hyrbil alltså. Totalt planerat att döda någon men slumpmässigt utvald.

Säkert då bara väntar vid stationen i bilen och sedan följt efter…
Jag får mer och mer intrycket av att det här är en person som varit helt likgiltig inför att åka fast.

Känns som att uppmärksamheten som ett sånt här typ av mord genererar har varit bland det primära för detta avskräde.

Planerat, absolut, men att sopa undan spåren efter sig verkar inte ha varit speciellt högt upp på prioritetslistan.
Citera
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:

Hur många kvällar har han suttit där och spanat?
Hur länge har han stått där just denna kväll?

Måste finnas några kameror i närområdet för mönster och återkommande fordon.

Oddsen på att få en ensam ung tjej själv mitt i natten första kvarten spanande på en station bör vara låg?
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
det va från 2020, tänkte om det fanns något färskt
Ja Jaaa skjut inte budbäraren 😁
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Hon betalde bara för en sl biljett
2. Hon klev av ensam vid Rönninge station.
3. Läs tråden innan du kommenterar
.
🙌 all cred att du orkar rätta trolls.

/intressant följa när”Vilma” torskarna, (psykopatens aka GM) börjar inse att deras datorer och moln kan hamna hos myndigheter.👀
Citera
Medlem
Citat:
Hon bor där, behövs de verkligen mer än så?

Det är troligt att det var en biljett hem men du kan ju inte påstå att det är bekräftat

Hon kanske skulle till Värnamo och hälsa på nån kommande dagarna liksom
Citera
2025-12-30, 01:44
Medlem
Citat:
De har jag sagt hela tiden, ingen koppling mellan dom två, slumpvist, inte planerat men han var förberedd
Det är ett klassiskt fel plats, fel tid med dödlig och tragisk utgång....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja faktiskt. Det som är bekräftat är att hon köpte en tågbiljett, det är allt.
1 till rönninge
1 till Skåne. Inget märkvärdigt
Citera
Medlem
sten-sax-grops avatar
I skogen står polisen vid ett vitt plasttyg med svarta detaljer och något gult på, som troligen innehåller kroppsdelar.
Vad sägs om att det är samma modell av byggsäck/påse som både finns uppställd vid tomtgränsen och vid parkeringen på Tärnvägen 2 på Google Maps.

Vid den uppställda påsen vid tomtgränsen ser man handtaget och toppdelen av en spade.
Får se om den dyker upp i FUP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Verkar stämma med hyrbil.

”Enligt nya uppgifter till TV4 Nyheterna har polisen beslagtagit en hyrbil som är högintressant i utredningen.”

Stog 2 volvosar på adressen. Kan det vara någon av dom eller är det kanske husägarens bilar. Har för mej det var 2 relativt nya bilar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in