Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-12-29, 20:32
Medlem
I många fall bör vi helt skippa fokuset på vård inom kriminalvården och endast fokusera på att hålla dessa dårar borta från samhället. Denna idiot kan inte vårdas till förbättring.
Citera
25-12-29, 20:32
Medlem
Många gosedjur på bilden i framrutan på lastbilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Vet inte om nån postat detta (läser ikapp tråden nu) men hittade ett till FB konto till galningen. Kanske nån vill gräva vidare.

Andersson V Andersson heter kontot.
Citera
25-12-29, 20:33
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Någon som vet hur lång tid, det kan tänkas ta innan en rättgång startar om han häktas imorgon?

Det här är nog ett ganska enkelt mål, jämförelsevis. GM har ju också erkänt.

Jättesvårt att sia om, men några månader tar det ju garanterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Det fanns väl bilder på döda kvinnor, kön och obduktioner

Ja men ingen tortyr. Intresset verkar legat mer åt nekrofil fantasi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Vet inte om nån postat detta (läser ikapp tråden nu) men hittade ett till FB konto till galningen. Kanske nån vill gräva vidare.

Andersson V Andersson heter kontot.

Varit känt i tråden i över ett dygn
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
I så fall hade de väl inte släppt den andre misstänkte och släppt misstankarna mot honom? Det är liksom inte okej att hjälpa till att transportera döda kroppar.

Jag visste liksom inte att mgm2 var frisläppt. När jag läste någon gång vid lunch på flashback så var han inte lös enligt kommentarerna
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Jaha. En alltså? Överrepresenterade?
Jag har fy fan aldrig påstått överrepresenterade. Idioten lade till det ! Jag säger att det finns ju bara en anledning till varför han blev lastbilschaufför. Våldtäkter i kringflackande stora truckar är jobbiga att utreda dessutom.
Citera
Avstängd
Transvestiten blir häktad imorn, hen har ju redan fått uppfylla sin livs dröm och de är uppenbart sedan tidigare att personen inte verkar bry sig om andra. Hen kommer erkänna brottet och de mediala är tyvärr bara en bonus för idioten. Har själv suttit där idioten sitter och de är tortyr utan att överdriva. Satt i januari och de var piss kallt i cellen bl.a
Jag hoppas verkligen att dom kollar cellen mer än ofta så att inte hen tar livet av sig för de har ju hänt förut i häktet.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Tror tyvärr att du har helt och hållet rätt i din teori.
Detta brott kommer sticka ut som ett av de värsta vi hört om med ett brutalt tillvägagångssätt.
Det var länge sedan jag blev så illa berörd av ett brott, och då vet vi egentligen ingenting än.
Men magkänslan säger att flickebarnet har fått lida och den sjuka jäveln har njutit och dragit ut på det.

Detta är inte längre en fråga om ”enskilda tragedier”.
Detta är en politisk konsekvens.
Dom visste.
Dom hade informationen.
Dom hade makten att förändra.

När dom ändå valde att inte göra det, då bär dom ansvar.
Inte moraliskt i efterhand, utan politiskt här och nu.

Tror du kan glömma att få några detaljer. Baserat på förra gången han åkte fast kommer han ljuga genom tänderna. Han kommer säga att aldrig tänkte döda henne, att han råkade slå henne i huvudet med hammaren och fick panik osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LesDiscrets
Om rättsystemet tänker till kommer de begära honom fängslad med män. Som nån annan i tråden sa: han VILL sitta med kvinnor och den viljan/begäret bör nekas baserat på det han onekligen kommer att försöka göra där inne.

Praxis är ju att det juridiska könet skall avgöra anstaltsplacering. Nu vet inte jag vad gärningsmannens juridiska kön är, men om det är kvinna så skall han således placeras på kvinnoanstalt. Dyker det därefter upp risker eller hot så kan/skall detta lösas genom avskildhet där vederbörande placeras på isol, vilket är det sedvanliga sättet under en verkställighet.

Jag har utvecklat frågan/rättsläget i ett inlägg en annan tråd. Läs: (FB) Nu har det hänt - mördare som bytt juridiskt kön flyttas till kvinnofängelse ...jag hänvisar även diskussioner kring könsfrågan och anstaltsplacering till denna tråden, så att vi slipper hamna OT.
Citera
25-12-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
6 månader kanske

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Det här är nog ett ganska enkelt mål, jämförelsevis. GM har ju också erkänt.

Jättesvårt att sia om, men några månader tar det ju garanterat.
Tack!
Citera
25-12-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja men ingen tortyr. Intresset verkar legat mer åt nekrofil fantasi.

Har du sätt bilderna? dom kanske föregicks av tortyr innan dom dog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in