Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
De kanske kände varandra sedan tidigare?

Hmm, kanske det. Jag vet inte om de vuxit upp i samma område? Gått på samma skola som små? Men vad spelar det egentligen för roll - jag tror inte att han visste om att just hon skulle hoppa av tåget där. Hon har varit slumpmässigt utvald - precis som 10-åringen.

Med en snabb koll på både GM och offrets sociala medier så är jag säker på att de inte var några som umgicks i alla fall. Kvinnan verkar ha levt ett rikt socialt liv och inte ägnat sig åt personer i GM:s klass.
Citera
2025-12-29, 16:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Och? Transkvinnor och transvestiter ser jag inte som något problem. De är väl inte direkt överrepresenterade i brottsstatistiken? Tvärtom skulle jag tro. De jag känt har varit mycket mer ”lugna” och kvinnliga i sättet äv vad män brukar vara. Så jag sätter mig hellre intill en transvestit än en man också.
Det är inte helt ovanligt att personer med mentala utmaningar beter sig aggressivt och utåtriktat. Men det finns för all del raka motsatsen också. Personen är osäker på sin identitet och försöker gömma sig. Hen mår oavsett inte bra. I vissa fall beror det på att hen känner sig fängslad. I vissa fall kan det hjälpa en person att byta kön. När det har hänt brukar personen i fråga bli mycket lugnare och tryggare. Icke heller att förglömma, att hen nu är en hon. Så du sitter 99 gånger av 100 mycket tryggare bredvid en person som bytt kön. En transvestit är något annat och är fortfarande bara en man i kvinnokläder. Med det sagt, är det någon som vet om gärningsmannen fullbordat sitt könsbyte eller är det fortfarande en man?
Citera
2025-12-29, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja jag tror också att bilen kan vara en koppling. Antingen det eller att han gick av samma tåg som My och hamnade på övervakningbild.

Hade han hammaren och buntbanden i fickan?
Citera
2025-12-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då är det kanske som jag argumenterat för, han har lånat ut sin bil till mgm1.

Det kan också vara så att hans bil fångats av kamera eller iakttagits av vittne på plats och tid som ger anledning att misstänka samband med människorovet.

Efter presskonferensen fick polisen frågan om det fanns någon koppling mellan de gripna. Det kände man inte till svarades det då.

Han kan ha varit på fel plats vid fel tillfälle, kanske åkt med samma tåg som My eller rört sig i samma riktning enligt kamerorna, ja vem vet?
Citera
2025-12-29, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eqal.rights
Ja, vi har försökt kolla vart hon kan vända sig! Hon har pratat med en polis/tipsat (det var innan de hade hittat BO och GM). Men dessvärre var den polisen ganska arrogant och gjorde nog allting värre för henne. Så idag ska vi kolla med kyrkan om där finns någon att prata med. Alt. förslag?
Kolla med kyrkan, absolut. Där kan t.ex. diakoner ta emot med väldigt kort varsel. Men det verkar också som att kommunen har satt in krisstöd, kan detta vara en början: https://www.sverigesradio.se/artikel/salem-erbjuder-krisstod-efter-att-25-arig-kvinna-hittats-dod
Kurator genom VC såklart men där kan det finnas längre väntetider särskilt nu med alla helger.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är inte helt ovanligt att personer med mentala utmaningar beter sig aggressivt och utåtriktat. Men det finns för all del raka motsatsen också. Personen är osäker på sin identitet och försöker gömma sig. Hen mår oavsett inte bra. I vissa fall beror det på att hen känner sig fängslad. I vissa fall kan det hjälpa en person att byta kön. När det har hänt brukar personen i fråga bli mycket lugnare och tryggare. Icke heller att förglömma, att hen nu är en hon. Så du sitter 99 gånger av 100 mycket tryggare bredvid en person som bytt kön. En transvestit är något annat och är fortfarande bara en man i kvinnokläder. Med det sagt, är det någon som vet om gärningsmannen fullbordat sitt könsbyte eller är det fortfarande en man?

Är det kuken du tänker på? Man kan fullborda sitt könsbyte utan att just kuken göra om till en fitta.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Efter presskonferensen fick polisen frågan om det fanns någon koppling mellan de gripna. Det kände man inte till svarades det då.

Han kan ha varit på fel plats vid fel tillfälle, kanske åkt med samma tåg som My eller rört sig i samma riktning enligt kamerorna, ja vem vet?

Eller legat i buskarna bredvid pumphuset och väntat?
Citera
2025-12-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror han lånat ut bilen och blivit grundlurad av vad 26 åringen gjort.

Robin hade en egen bil (som han maniskt pysslade om på tomten).
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz

Det handlar om f.d. mgm2, inte mördaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz

Isf hade han högst troligen fortfarande suttit anhållen och på sannolika skäl.

Eller hur tänkte du?
Citera
2025-12-29, 16:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otholits
Robin hade en egen bil (som han maniskt pysslade om på tomten).

Vet du vad det är för bil?
Citera
2025-12-29, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det handlar om f.d. mgm2, inte mördaren.

Förlåt. Nu hänger jag med. Han var inte inneboende i huset bredvid eller något sånt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in