Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:30
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspire
Precis!
Finns det ens ett enda känt fall där en kvinna, utan mdhjälp, överfaller, för bort, mördar och styckar sitt offer? Det är ju löjligt att någon ens tar upp det.
En svårt störd man som inte borde varit ute i friheten, någonsin. Varken mer eller mindre.
Jonna Henningson i Askersund är väl så nära man kan komma.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Styckmordet_i_Askersund
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Okej varför skulle han ha hållit identiteterna åtskilda på ett sätt som omgivningen inte kände till?

Om man på sin Linkedn har hårspännen i pastell och kallar sig Vilma, så tror jag inte att man dyker upp på intervjun i skägg
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Vet inte om nån postat detta (läser ikapp tråden nu) men hittade ett till FB konto till galningen. Kanske nån vill gräva vidare.

Andersson V Andersson heter kontot.

Kolla på sammanfattningslänkarna i början av tråden, det här är redan känt. Går inte att läsa igenom en tråd av den här storleken om man inte gör det realtid.
Citera
2025-12-29, 20:31
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Jaha. En alltså? Överrepresenterade?

Nja men seriemördare i USA brukar vilja vara "mobile" av uppenbara skäl. Det är en gärningsmannaprofil. Lastchaffis är bara ett (1) sådant yrke, det finns många fler.
Citera
2025-12-29, 20:31
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Jaha. En alltså? Överrepresenterade?
Jag har fy fan aldrig påstått överrepresenterade. Idioten lade till det !
Citera
2025-12-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det är enklare än man tror. Testa att lyfta någon kompis över axeln.
Absolut om personen står upp och kan sammarbeta.
Men en helt livlös kropp från marken (om nu så är fallet) vet jag inte om jag hade fått upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Den äldre MGM2 som nämns är fullständigt oskyldig. Han befann sig på fel plats vid fel tidpunkt. Har fått höra från ytterst tillförlitlig källa. Berättar gärna mer för en trovärdig medlem, typ Greven.

Tack gärna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Tror tyvärr att du har helt och hållet rätt i din teori.
Detta brott kommer sticka ut som ett av de värsta vi hört om med ett brutalt tillvägagångssätt.
Det var länge sedan jag blev så illa berörd av ett brott, och då vet vi egentligen ingenting än.
Men magkänslan säger att flickebarnet har fått lida och den sjuka jäveln har njutit och dragit ut på det.

Detta är inte längre en fråga om ”enskilda tragedier”.
Detta är en politisk konsekvens.
Dom visste.
Dom hade informationen.
Dom hade makten att förändra.

När dom ändå valde att inte göra det, då bär dom ansvar.
Inte moraliskt i efterhand, utan politiskt här och nu.

Ja tillomed poliserna på pressträffen verkade mycket berörda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Absolut…
Brukar du behöva använda buntband och hammare på dina passagerare för att få in dem ”frivilligt” i din bil?

De kan han väl ha använt när hon var i bilen? Jag misstänker ändå med tanke på åldern att de kan ha känt till varandra sedan tidigare. Känner du igen någon så kanske du inte springer om den personen stannar sin bil och drar ner rutan i varje fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vad är detta för skitsnack??!
Skulle lastbilschaufförer vara överrepresenterade som våldtäktsmän?

Nu var det inte jag som skrev det
men mördaren och våldtäktsmannen Anders Eklund fick medias ljus på förekomsten.

”Uppmärksamhet och anmälningar: Det finns många fler anmälda brott, men få når fällande dom, särskilt inom transportyrken, där anmälningar mot kollegor kan vara svåra att hantera.

Sammanfattningsvis är det ett problem med sexualbrott även inom yrkestrafiken, där arbetsmiljön ibland erbjuder möjligheter för övergrepp, och det finns exempel på både dömda och misstänkta chaufförer, men fler fall än vad som kommer till allmän kännedom förekommer troligen.”
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Nja men seriemördare i USA brukar vilja vara "mobile" av uppenbara skäl. Det är en gärningsmannaprofil. Lastchaffis är bara ett (1) sådant yrke, det finns många fler.

På 80-talet möjligen när man inte kommunicerade över statsgränserna. Idag, nä....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Någon som vet hur lång tid, det kan tänkas ta innan en rättgång startar om han häktas imorgon?

6 månader kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in