Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Kanske. Men eftersom Vilma uppenbarligen är en sadist så tror jag knappast att planen var att döda My direkt.
Det räcker att identifiera sig som kvinna. Kön är bara en social konstruktion.
Eftersom det är bekräftat att Vilma identifierar sig som kvinna så antar jag att hon är kvinna på pappret också. Just därför borde folk sluta kalla henne för "man". Använd korrekt pronomen.
Det kom en ny lag i somras (juni eller juli) som inte tvingar någon att genomföra könsbytesoperationer för att byta könsidentitet? From i somras, räcker alltså med att, personen lever som den könstillhörighet, som personen själv vill folkbokföras som, utan att operera könet? Då får personen automatiskt nytt personnummer men också skyddad identitet och blir osökbar för allmänheten?
Utifrån Robin/Vilmas Facebook så finns profilbilder på han/hon som kvinna från april, men om det var då eller tidigare år han bytte om till Vilma vet vi inte? Även bollklubben gick han väl med i våras? (Han är förövrigt borttagen ur den klubben permanent såg jag, (ett inlägg på deras sida talade om detta)?
Men frisyren han har på profilfotona ser håret ut att vara klippt i page och färgat? Är det hans äkta hår så kanske han faktiskt levt som kvinns längre än man tror? Men utifrån linkedinfotot, så var den lila pagefrisyren kanske en peruk, vad ska man tänka? Varför plötsligt klippa sig korthårig så det syns mer tydligt att det är han?
Det har fått mot att fundera på om han är anställd som långtradarchaufför och från vilket datum i så fall, eller är det kanske fejkat och upplagt i våras det med? Någon som känner någon på företaget han påstår sig arbeta?
Har han däremot ändrat från Robin till Vilma före sommaren 2025, så bör han även opererats och bör i så fall ha en vagina idag?