Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 21:10
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Att en åklagare är fu-ledare. Det är vad som krävs för besluten om tvångsmedel.
Betyder det att dom vill göra husrannsakan hos nån misstänkt kanske?
Citera
2025-12-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vilket centrum, Södertälje?

Rönninge torg, finns på Polisen Södertäljes facebooksida.
Citera
2025-12-27, 21:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Detta börjar likna ren komedi. En människa kan fan inte gå upp i rök självmant, 8 timmars frågestund är ju rena rama rolf

Kriscentrum på torget i 8 timmar. Helt normalt.

Allmänheten påverkas, allmänheten behöver stöd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Vad för tvångsmedel?
Tvångsmedel är ett samlingsnamn för åtgärder som Polisen har rätt att utföra för att söka bevis i en brottsutredning. Exempelvis husrannsakan, begära in telefontrafik från operatörer, tömma en mobilmast, mm. Beslut fattas av åklagare och Polis verkställer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
JA - det kan stämma
Citera
2025-12-27, 21:13
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Om man tittar på yngre personer på Ratsit (män) som bor i lägenhet i Rönninge, så är det runt 70 % blattar. Något lägre blatteprocent för kvinnorna.

Ratsit kommer sortera på postort.
Hela Salems kommun har postort Rönninge.
Citera
Medlem
.ermins avatar
Om den vore ett misstänkt självmord. Varför skulle hon ha dumpat en del av sina tillhörigheter i diket för? För att sedan bege sig för att avsluta livet? Det klaffar inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det kan vara husrannsakan. Det kan också vara att begära in telefontrafik från mobiloperatör, mm.
Citera
2025-12-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
JA - det kan stämma

Låter mer som att man vill tömma master och samtalslistor mm?
Citera
2025-12-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
Usch, nu säger jag inte att det är så, men jag började direkt tänka på Elin Krantz mordet. Men det är bara en tanke
Jag med! Fick samma känska, för nu efterhand vet vi vad som hände henne. (Har inte låst hela tråden än, därav min kommentar nu).
Citera
2025-12-27, 21:16
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valsmoms
Ser ut som en typisk social extrovert med en stor och välmående bekantskapskrets. Således låg sannolikhet att någon i hennes närhet, såsom släkting eller pojkvän, skulle gjort något mot henne eller att hon skulle begått självmord. Spontant känns det mest sannolika att någon sett henne på tåget och antingen försökt flirta med henne - varpå hon kallt avvisat honom vilket lett till hämndlust - eller att någon väntat på avstånd och följt henne av tåget.
Bra analys. Enda som talar emot den helt rimliga teorin med psyko på pendeltåget är - om han förföljde henne och dödade henne så torde kroppen hittats.

Jag delar din klartänkta analys, men tänker att hon på något sätt förts bort från området.

Drogs in i en bil eller lurades in i en bil.

Ensamt pervo kan inte bli av med en kropp som väger 65 kilo och är 168 lång.

Svårt för en ensam man att dra in en frisk vuxen kvinna i en bil, låsa in henne, ta sig till förarsätet och sen köra iväg. Så antingen flera män, eller någon hon litade på, så att hon frivilligt klev in i bilen.
Citera
2025-12-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTEmil
45 min sedan skrev polisen i södertälje att de kommer stå i centrum och svara på frågor samt ta in tips. Verkar som de inte har hittat någon ännu..

Nu ser jag att en gammal polis kommenterat där och undrar varför polisen inte kan publicera en bild på henne när "föräldrarna godkänt det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in