Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 17:01
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
När det nu visade sig att GM agerar och klär sig som kvinna ändrar det i alla fall mina tankebanor om hur GM kan ha agerat.
Tanken på att offret skulle hoppa in i en okänd mans bil känns osannolikt - unga kvinnor är i dag alldeles för medvetna om riskerna.
Säg att offret i stället såg att GM, utåt sett en kvinna, behövde hjälp och valde att hjälpa denne - det känns inte för osannolikt. Kanske har GM tagit nytta av att någorlunda se ut som en kvinna. Jag tror tröskeln är lägre att man som kvinna hjälper en annan kvinna man tror behöver hjälp.
Med tanke på hur planerat hans första misslyckade försök var, så kan dina misstankar stämma.
All information från det första fallet säger mig att de grep en person som beter sig som en lustmördare. Att de släppte ut honom i samhället igen är obegripligt. Det var bara en fråga om när han skulle falla för sin sjukliga lust igen.

Tidigare visade han tecken på att planera noga. Den här gången kunde han finslipa det ytterligare.
Citera
2025-12-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Exakt. Tror att hon var medvetslös och så behövde han väl - stinn av adrenalin - åka nånstans och pausa lite och avsluta henne, eller nåt.
Och sen vidare med kroppen till stugan.

Hemskt.
Visar ju bara att ingen är säker och antalet monster omkring oss är okänt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är inte helt ovanligt att personer med mentala utmaningar beter sig aggressivt och utåtriktat. Men det finns för all del raka motsatsen också. Personen är osäker på sin identitet och försöker gömma sig. Hen mår oavsett inte bra. I vissa fall beror det på att hen känner sig fängslad. I vissa fall kan det hjälpa en person att byta kön. När det har hänt brukar personen i fråga bli mycket lugnare och tryggare. Icke heller att förglömma, att hen nu är en hon. Så du sitter 99 gånger av 100 mycket tryggare bredvid en person som bytt kön. En transvestit är något annat och är fortfarande bara en man i kvinnokläder. Med det sagt, är det någon som vet om gärningsmannen fullbordat sitt könsbyte eller är det fortfarande en man?
Jag tror inte vi behöver fundera så mycket på könsbyte eller ej. I det här fallet är det inte relevant. Fokus bör hellre ligga på vilken mental ohälsa som råder hos GM. Jag gissar på obehandlad schizofreni med psykoser, och troligen något mer men är osäker på vad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf.1
Du har svartsjukedramat där en hästtjej slår ihjäl sin kärleksrival, styckar kroppen, åker runt med kroppsdelarna i bilen innan hon sedan åker ut i en skog för att göra sig av med kroppsdelarna. Allt detta genomförde hon helt ensam.

Det är väl ett av få fall i havet av manliga styckmördare då.
Citera
2025-12-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Uttran ligger precis vid Rönninge, där hon bortförts från. Inget som tyder på att han gett sig tillbaka till det området med all polisnärvaro för att gräva ned BO.

Mest troligt är det i skogsområdet närmare stugan, Tärnstigen 2.

Jo jag är medveten om var Uttran ligger men läste nånstans att han påträffades av polis i en skog nån mil bort från hemmet. Skogarna runt Viksberg ligger ju precis intill.
Citera
2025-12-29, 17:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Nu har gruppen där V*lma varit aktiv skrivit följande på Facebook: "En tidigare medlem har idag kopplats till ett mycket allvarligt brott. Personen är omedelbart borttagen och permanent avstängd från gruppen.
Speedball Sverige tar kraftigt avstånd från våld, övergrepp och alla former av brottslighet.
Av respekt för brottsoffer och pågående rättsprocess tillåts inga spekulationer eller diskussioner om detta i gruppen."

Vore spännande om arbetsplatsen kunde göra samma sak. Även släktingar på Facebook som har kommenterat på profilen. Ser gärna att alla tar avstånd öppet från den här dåren.
Citera
2025-12-29, 17:04
Medlem
Konstigt att modus operandi ändrats så pass mycket, från att försökt kidnappa och troligen våldta en 10-årig flicka (som han tidigare dömts för), till att ge sig på en vuxen kvinna (nuvarande brott). Det är ovanligt att en gärningsman ändrar sig så mycket i sitt val av offer.
Citera
2025-12-29, 17:05
Medlem
Är det någon som har koll på när de greps?
Lördag kväll el Söndag morgon?

När är få häktningsförhandling?
Imorgon?
Onsdag?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror inte vi behöver fundera så mycket på könsbyte eller ej. I det här fallet är det inte relevant. Fokus bör hellre ligga på vilken mental ohälsa som råder hos GM. Jag gissar på obehandlad schizofreni med psykoser, och troligen något mer men är osäker på vad.

Mamman har nog haft sina skov hela uppväxten och pappan ska tydligen brinna i helvetet redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Läste igenom förhörren från FUPen kring ekeröfallet, hemskt. Kan bara hoppas att den stackars tioåringen mår bättre idag. Vidare är det helt absurt hur kort fängelsestraff han fick...sen så händer det här.

Han skulle väl ha kunnat straffas hårdare om han hade våldfört sig på 10-åringen Men hon var smartare än han och hann rymma.
Citera
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Precis. I detalj kommer det mesta ner till fascinationen. Nekrofili? Kall eller varm kropp? Etc.

Ja, nekrofili skulle jag tippa på. Det stack ju ut att det var kvinnor i obduktionsmiljöer han hade samlat på. Barnporren gällde ju barn som levde, vad jag förstod av FUP från första kidnappningsförsöket.
Citera
Medlem
När kan rättegången förväntas starta om åklagaren begärs att Robin häktas imorgon.
Skulle gärna vilja medverka på rättegången men det lär bli ett jäkla pådrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in