Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Yes, jag har läst. Det är skogsområdet jag är intresserad av att veta. Det verkar inte helt klart mer än att det är flera mil från Rönninge.
Jag undrar också. Men de verkar inte ha gått ut med var han greps. Nån påstod sig ha en bild från gripandet men sen blev det tyst där.
Citera
Medlem
Såg att han i sin förra dom (efter försök till kidnappning) hade sökt på Flashback. Troligen har han även gjort det denna gång. Obehagligt att tänka att det kräket kanske kommenterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag undrar också. Men de verkar inte ha gått ut med var han greps. Nån påstod sig ha en bild från gripandet men sen blev det tyst där.

Finns bild på GM?
Citera
Igår, 03:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Förmodligen inte eftersom hammare och buntband hittades direkt. Han slog väl ihjäl henne där och då (av misstag?) och behövde inga buntband?

Kanske. Just det vet vi ju ingenting om än. Hans avsikt verkar ha varit att ta med henne i bilen, föra henne nånstans och göra vad man kan förmoda hemska saker med henne. Utredningen lär väl visa när, var och hur hon dog.

Jag skulle nog inte utesluta att hon var vid liv efter attacken vid pumphuset. Är det nån som vet om det hittades blod vid platsen?
Citera
Igår, 03:12
Medlem
tretiotreslaks avatar
Kanske är långsökt, men känns inte som det i dagens samhälle samt att det inte verkar finnas något tydlig koppling mellan de två MGM.

Kan de ha träffats över nätet och pratat om fantasier, som nu sedan blivit till verklighet?
Citera
Igår, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kan Vilma ha jagat andra kvinnor i samma område innan?
Det känns inte som att det är första gången hon mördar.

Sluta säg att det är en hon, ”Vilma” är en man och en vidrig parasit
Citera
Igår, 03:13
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Tänker på att många spekulerar kring MGMs föräldrars/moders eventuella brister. Med tanke på att hon har en särskild postadress till en god man/förvaltare så är det nog inte alla hästar hemma där heller. Sen är det såklart inte hon som överfallit och styckmördat en stackars kvinna och ansvaret kan bara falla på MGM. Men fullt ut fungerande är hon nog inte, trots allt.
Adressen går till ett särskilt boende inom Psykogeriatrik.
Citera
Igår, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Kanske är långsökt, men känns inte som det i dagens samhälle samt att det inte verkar finnas något tydlig koppling mellan de två MGM.

Kan de ha träffats över nätet och pratat om fantasier, som nu sedan blivit till verklighet?

Kanske mgm2 gjort något innan som inte är lagfört, och det gjorde bandet starkare mellan dom
Citera
Igår, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Louise från Vallentuna. Där finns det mycket som tyder på annat men det är ett fall som ligger rätt i tiden. Hon försvann några månader efter det att man kan gissa att vår GM här inte längre hade span på sig efter sitt fängelsestraff.

Verkar som han/hon bara agerar i områden där den har lokalkännedom som Ekerö där han växt upp. Rönninge där han arbetar i närheten samt antagligen bor. Vilket är ganska vanligt - att GM vill ha lokalkännedom som en trygghet.
Citera
Igår, 03:16
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Någon mer som kommer ha en sömnlös natt?
Detta är alldeles för sjukt för att ens kunna ta in, känns helt overkligt. Vill knappt ens veta all ytterliggare information vi kommer få inom snar framtid.
Min enda önskan just nu är att BO inte hann förstå vad som hände.
Jag håller med dig. Hoppas du kan sova tillslut.

Jag tror tyvärr händelseförloppet varit utdraget, det här är något han har gått och fantiserat om i flera år och när tillfället ges vill man såklart dra ut på det så länge man kan, innan man är rökt så att säga. Det är ju så dom brukar fungera.

Stackars familj alltså för bara några dagar sen satt dom på julafton och hade en fin dag tillsammans, en dag senare är dottern styckmördad fyfan vilket öde.
Citera
Igår, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak

Absolut inte. Han eller hon är fan ful och ingen man hade swipat höger.
Citera
Igår, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Yes, jag har läst. Det är skogsområdet jag är intresserad av att veta. Det verkar inte helt klart mer än att det är flera mil från Rönninge.

Media har endast angett skogsområde i Viksberg. Viksberg är ca 1,5 mil från Rönninge. Jag tror media slarvar när de skriver "flera mil", det är högst typ 2 mil från Rönninge oavsett var i Viksberg skogsområde.

Exakt plats har inte framkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in