Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-27, 17:51
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
DN:

https://www.dn.se/sverige/stort-polispadrag-soker-efter-25-arig-kvinna-i-salem/

01.20? Stämmer det? Förutsatt att tågen kom i tid så förändrar det en hel del. Tåget innan kom väl 00.55? Vad gjorde hon i så fall i 25 minuter? Eller kom hon med tåg söderifrån?

Tåg 41 mot Märsta skulle ankomma kl. 01.20...

Bra spaning!!!
Men har man gått ut med åt vilket håll tåget BO åkte med gick?
Citera
Medlem
Citat:
Ja? 25 minuter efter tåget kom från Stockholm?
Ett senare tåg skulle ankomma 01:25. Det kan ha varit framme lite tidigare än så. Då stämmer det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Pendeln från stan till Södertälje brukar ha 80% européer på arbetstid men på kvällen ser man inga svenskar på pendeln mot Södertälje så skulle gissa att gärningsmannen har åkt samma tåg som flickan och gått av på samma station. Som sagt du är näst intill ensam svensk på denna pendel på kvällen och riktigt äckliga utomeuropeiska män som åker den där efter 20:00.

Lägg av med rasfördomarna!
Citera
Medlem
När jag ser bilden från kameran på stationen får jag känslan av att hon söker linsen för att synas. På målat smajl. Kan det vara medvetet? Och i så fall varför?
Citera
Medlem
Citat:
DN:

https://www.dn.se/sverige/stort-polispadrag-soker-efter-25-arig-kvinna-i-salem/

01.20? Stämmer det? Förutsatt att tågen kom i tid så förändrar det en hel del. Tåget innan kom väl 00.55? Vad gjorde hon i så fall i 25 minuter? Eller kom hon med tåg söderifrån?
Det står väl sågs vid stationen. Inte på.
Tror att det skulle kunna tolkas bredd som att hon setts på film kanske i gångtunneln eller på vägen/torget vid stationen.
Så kan kommit med tåget 0:55.
Sen setts på någon film bredvid stationen 01:20 och vad som skett däremellan är det ingen som vet.
Citera
2025-12-27, 17:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkjihlh
Nej? Tåget anlände 01:25 och det är då hon observerats av kameran?

Enligt DN observerades hon 01.20. Se mitt tidigare inlägg.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Man kan ju tycka att om hon har blivit överfallen och mördad, så borde kroppen ha hittats. Området där nåt har hänt är ändå rätt begränsat. Man vet vilken väg hon har gått och man har hittat tillhörigheter.

Det är förvisso ovanligt att kvinnor överfalls och sen förs bort, men ju längre tid som går utan hon hittas, så är det ändå inte orimligt att nåt sånt har hänt. Men i så fall är det kanske inte ett spontanöverfall, eftersom det förutsätter att gärningsmannen haft tillgång bil. Väldigt udda händelse i så fall.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Ett senare tåg skulle ankomma 01:25. Det kan ha varit framme lite tidigare än så. Då stämmer det.

Knappast fem minuter tidigare väl.
Citera
2025-12-27, 17:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
När jag ser bilden från kameran på stationen får jag känslan av att hon söker linsen för att synas. På målat smajl. Kan det vara medvetet? Och i så fall varför?

Var ser du den?
Citera
2025-12-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vet inte, tycker inte det låter som något egentligen. Men vad vet jag. Kan ju vara så att på grund av detta att de börjat tänka mer på händelsen

”Min dotter blev genskjuten i området kring Timmermansstigen häromdagen. Av en man som vi aldrig sett i området förut. Hon tyckte att det kändes lite märkligt men obs att det lika gärna kan vara ett sammanträffande.”
Om man har en dålig känsla i magen som det beskrevs, ska man absolut tipsa Polisen. Man ska inte själv göra bedömningen om det är relevant för utredningen eller inte. Det ska Polisen göra som har överblick över hela ärendet.
Citera
2025-12-27, 17:54
Medlem
Hämnd för att man tillät salemmarchen för några veckor sedan?

Under marschen blev det våldsamt mellan invandrargäng och polis ...
Citera
2025-12-27, 17:54
Medlem
Citat:
Knappast fem minuter tidigare väl.
Jag vet inte, men det är den mest logiska förklaringen jag kan komma på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in