Citat:
Ursprungligen postat av
Taurus13
Nu har expressen tagit bort uppgiften om att hon ska ha styckats i ett badkar och istället skrivit att det skett i badrummet..
Enligt samma uppgifter så ska polisen haft span på Robin när han kom hem från jobbet och fick då se att Robin hämtade en spade och åkte till ett skogsområde. Det är för kort tid mellan att han kommer hem från jobbet till att han grips för att han ska ha kunnat utföra någon styckning däremellan - det måste ha skett dagen eller kvällen innan alternativt under natten. Om planen hela tiden var att begrava delar av kroppen efter jobbet så bör han ju i så fall ha fraktat de delarna åtminstone till bilen innan han åker till jobbet på morgonen för att minska risken för att bli upptäckt (folk sover nattetid men inte så ofta vid tidpunkten för hans hemkomst från jobbet) men varför tog han inte spaden med sig på en gång också i så fall också?
Alternativet är ju annars att han ska ha burit ut både kroppsdelar när polisen haft span, men då hade de väl lika gärna kunnat gripa honom där och då?
Ett ytterliggare alternativ skulle ju kunna vara att Expressens uppgifter är skitsnack...
En annan sak jag tänkte på apropå den här kylen där det ska ha hittats kroppsdelar bör ju ha varit av mindre modell (även om stugan är större än de 15 kvm som uppgetts i annonsen) till en så liten bostad? En helkyl är nästan uteslutet tänker jag..
En annan fundering jag brottas med: Vi vet ju att Robin hade ett stort intresse för polisens verksamhet och hängde i grupper och bl.a. "outade" civila polisbilar. Hur har polisen spaningsarbete kunnat undgå honom? Någon mer insatt i spaningsarbete som vill spekulera kring den frågan?
Hade han en spade som passade för jobbet redan innan?
Om man hyr en bostad, kanske man inte har en spade för trädgårdjobb? Fanns det en lämplig spade på tomten? Eller hade han införskaffat sig en sådan inför det här arbetet? Och isf när?
Hur lång tid planerade han just detta dåd?
Det har säkert legat och grott länge, men kanske själva upptakten kan skönjas i olika förberedelser. T ex vad fraktades kroppdelarna i? Hade han köpt förvaringslådor, verktyg, presseningar, städttiraljer, sopsäckar, ja, buntband och tigersåg...inför dådet?
Eller har han samlat på sig...i åratal...