Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det är tveksamt om hela kroppen fick plats i kylskåpet. Inte ens med frysens hjälp borde det vara problemfritt. Visst, det är alltid lätt att vara efterklok. Men det var inget trevåningshus på 280 kvm dom sökte av, utan ett litet attefallshus.
Men säg nu att polisen enbart sökte efter henne levande. Dom söker av utan att hitta henne, sen låter dom gm löpa fritt i 10 timmar i hopp om att han ska leda dom till henne? Borde inte oron infinna sig att hon kan ligga skadad, utomhus i minusgrader?
De sökte ju flera dagar utomhus med olika hjälpmedel utan något resultat. Det var klart från början att prio låg på att försöka hitta henne levande.
Det bästa sättet att finna BO var nog, som du skriver, att hålla span på GM och låta honom leda dem till kroppen, död eller levande. Att de tog honom på bar gärning med kroppsdelar gjorde väl att han erkände, åtminstone brott mot griftefriden, att polisen då förstod att de hade med en styckmördare att göra och visste mer bestämt var de skulle leta vidare.
Jag har tidigare trott att de funnit torson i stugan, då en torso är jobbigare att stycka upp, forsla in i skogen och gräva ner. Lyckades han stycka den så kanske han kunde få rum, åtminstone delvis, med den i kylen. Huvudet har jag också haft en känsla av att han velat ha kvar, medan armar och ben inte skulle vara av samma intresse och ta onödig plats i kylskåpet.
Nu vet jag förstås inte hur kylskåpet såg ut eller hur stort det var.