Citat:
Menar du levande när han körde till jobbet på lördagen, medans polisen gjorde husrannsakan? Då hade han behövt få in kroppen till stugan efter jobbet medans polisen hade span. Så den går bort.
Polisen såg nog inte att det var kroppsdelar han lastade in i bilen när han var på väg till skogen. Men jag har också haft funderingar kring kroppsdelar i bilen som han körde till jobbet. Jag har nämligen problem med att acceptera att en hel kropp (i delar) får plats i ett kylskåp.
Polisen såg nog inte att det var kroppsdelar han lastade in i bilen när han var på väg till skogen. Men jag har också haft funderingar kring kroppsdelar i bilen som han körde till jobbet. Jag har nämligen problem med att acceptera att en hel kropp (i delar) får plats i ett kylskåp.
Nu har det ju skrivits att hon ska ha dödats i samband med överfallet, men så länge vi inget fått från polis/åklagaren kan man inte veta säkert hur det ska tolkas.
Vet inte vad för bil han har haft? Egen ellr hyr?
Moderna bilar registrar typ allt, där kan polisen se färdsträcka, tidpunkt för det ena och andra, såsom om dörrar öppnats osv. Detta kan ha kunnat avslöja honom, om han ska ha tagit en omväg för något ärende, klockslag osv.
Jag utgår från att polisen placerat sig så att de kunnat ha full insyn över dörr och parkering. Jag tror inte att polisen riskerade något sådant som att han packade in kroppsdelar, utan jag utgår från att de redan låg i bilen. Som du säger, kan han inte ha haft henne liggande i bilen till jobbet. Och han kan ju inte heller ha styckat henne efter jobbet, medan span "väntade", om det nu stämmer att han styckt henne hemma.
Vet inte hur stort kylskåp som finns i huset, men är det ett kombi kyl/frysskåp, tvivlar jag i allra högsta grad, om de inte fördelats i båda delarna.
Jag misstänker att han redan under natten packat och lastat det han velat göra sig av med. Det som man hittat i kylen, det är sådant som han velat spara en tid, eller som han tänkt gräva ner på annat ställe. Inte lätt i kylan med tjäle dock. Måste nog ha spett med.
Fallet blir allt makabrare och jag undrar verkligen om han inte är skyldig till något annat under alla dessa år.
Det är ju mer eller mindre en slump att anhöriga faktiskt hittade nyckelbevisen. Och om de hittats senare, hade man kunnat lösa mordet?
Möjligen om hans bil har registrart något då, för mobil hade han inte med sig. Eller om det finns någon kamrera som fångat upp något.