Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 17:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det kan jag säga rakt ut att det behöver inte vara speciellt svårt när vi har först gärningsmannens bakgrund hans tidigare domar, hans intresse och internetsurfande.
Det finns dessutom DNA och inte bara det utan det var även hittat likdelar hemma hos personen.
Samt han har observerats och tagen på bar gärning med hantera kroppsdelar vid gripandet.

Sedan finns det säkert en hel del massa annat som polisen har hittat som de inte går ut med förrän allt är klart och överlämnas till åklagare.

Ja jag är ganska gammal.
Men jag är ändå lik förbannat tvärsäker på att det blir en fällande dom för mord. Men påföljden är jag osäker på.

Men fortsätt nu i tråden och kör med bananskal och My råkade kanske ramla på isen medans han bara sprang efter henne eller vad fan ni nu vill få fram. Försök övertyga rätten om det.
Du har uppenbara problem med att skilja på polisiärt uppklarat och en juridiskt fällande dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan vi alla vara vuxna, dela inte personuppgifter kring ****** sprid inte fler bilder, familjen vill inte bli en bricka i ett politiskt spel mellan män och kvinnor, och vill inte att de ska bli mer global spridning, och framförallt sluta sprida bild på GM de är ett hån mot alla!

Små kreatörer som inte blandade in politik gjorde helt rätt, sen har de eskalerat

Snälla.
Är alla bakfulla idag?!

Namnet ÄR personuppgift och du ska maska eller skriva ”hon”, etc.

Du kan fortfarande radera eller redigera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror inte det primära här är psykopati, utan snarare antisocial personlighetsproblematik eller antisociala drag. Sedan kan de bägge två överlappa givetsvis.

Är inte psykopati och antisocial personlighetsstörning samma sak?
I DSM-5 heter det ”Antisocial personlighetsstörning” men i folkmun kallas det psykopati eller sociopati.
Citera
2026-01-01, 17:14
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Juluppehållet många som har semester, min spekulation de som är mest erfarna.
Vi får hoppas på att jag har så fel och borde gräva ner mig.

Ja jag förstår du tycker alltså att det är på grund av juluppehållet som att polisen har gjort bort sig när de i princip hittar både gärningsmannen och kroppen inom 24 timmar?

Att dessutom lyckas ta personen när han är i begrepp att gräva ner eller gräva upp likdelar?

Jag måste säga att jag tycker att det är ett alldeles ypperligt polisarbete.

Det verkar som det finns ganska många speciella människor i den här tråden just ikväll...
Citera
2026-01-01, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
I DSM-5 heter det ”Antisocial personlighetsstörning” men i folkmun kallas det psykopati eller sociopati.
De skiljer sig åt en aning.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenChaser
Han är rökt. Han kommer aldrig ut. För om han gör det, då blir det liv i luckan. En pedofil och nekrofiltönt kommer inte vara värd det när fler och fler kvinnor blir sjukskrivna på heltid och vägrar lämna lägenheten eller öppna dörren pga rädslan för sina liv.
——————
Inkompetensen får ta slut nu. Det kommer kosta samhället alldeles för mycket om inget görs åt detta.

Nej han får inte anses rökt redan nu.
Han ska få en rättegång och förhoppningsvis om han är skyldig dömas till så lång inlåsning som möjligt.
Vi är ett civiliserat samhälle där gatmobben aldrig får styra rättegångar. Oavsett hur många kvinnor som demonstrerar och påstår att de är ”rädda”. Populism och samhällsmobben ska aldrig styra domstolarnas avgöranden.

Glöm aldrig de båda läkarna som i praktiken lynchades av media och kvinnosaksmobben på 1980-talet och fick en förvirrad Tingsrätt att uttala sig om att de styckat offret, men idag i princip bevisats varit oskyldiga. De lever med det traumat än idag.
Citera
Medlem
Citat:
Var har du fakta på det uttalandet?
Nära på tjänstefel...

Jag hoppas på en fällande dom, men är väldigt luttrad på information somlämnas genom media och speciellt privata åsikter.

Citat:
Åklagaren Markus Hankkio har begärt att 26-åringen ska få restriktioner i häktet, som att inte få sitta tillsammans med andra häktade, inte få följa nyhetsmedia och inte ta emot besök eller kommunicera via brev eller annat sätt med omvärlden.
Bevisläget är bra, enligt Markus Hankkio.
– Jag vill inte gå in på vilken teknisk bevisning som finns, men det är en blandning av den misstänktes egna uppgifter och övrig utredning som är tillräcklig för att konstatera sannolika skäl för de här påstådda brotten, säger han.

Citat:
Motivbilden kommer att undersökas ytterligare genom att gå igenom den misstänktes telefon och dator.
– Sedan kommer även den domen som personen är dömd för tidigare att väga in om det finns omständigheter där som liknar det som är i det här aktuella fallet, säger Markus Hankkio.
https://www.dn.se/sverige/26-aring-haktas-misstankt-for-mordet-i-ronninge/
Citera
2026-01-01, 17:16
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du har uppenbara problem med att skilja på polisiärt uppklarat och en juridiskt fällande dom.

Nej då jag tycker faktiskt att jag har en ganska bra och klar bild för ett juridiskt fällande här.
Men du kan ha själv berätta vad du tror om du tror att det är bananskalsteorin som kommer härska i rättsalen?

Om jag har skrivit tidigare så är detta inte någon amerikansk domstol utan det här är en svensk.
Citera
2026-01-01, 17:16
Medlem
Thusneldas avatar
Det är väl inte helt otänkbart att Robin/Vilma använde knivarna på transportfirman där han jobbade till att stycka My. Arbetar man med knivar och köttyxor dagarna i ända kan man ju få vissa idéer.
Citera
2026-01-01, 17:17
Medlem
Storebroder har sedan länge sagt upp all kontakt, har hatat sin bror sen barndomen.
Citera
2026-01-01, 17:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Juluppehållet många som har semester, min spekulation de som är mest erfarna.
Vi får hoppas på att jag har så fel och borde gräva ner mig.
Ok, tack.

Jag har ofta fel. That's life.
Citera
2026-01-01, 17:18
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid

Jo det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in